Zeer mooi en uitdagend parcours. Enkel die gravelrit mocht er voor mijn part uit. Daar kan je de Tour niet winnen maar eventueel wel verliezen. De geluksfactor is er veel te veel bepalend (pech/val). Laat die wegen voor de Strade Bianche en de Gravelwedstrijden zelf.. maar in een grote ronde hoort dit imo niet thuis.
Voor die ene keer, mag dat wel.
Ze varen mee op de populariteit.
In de Giro volgend jaar is er ook gravel, denk ik?
Ideaal is 1/9 GT' zo'n gravel / grindrit, maar voornamelijk dan in Italië.
Benieuwd of die drie afsluitende ritten de moeite gaan zijn. Dat zijn bijna 10.000 hoogtemeters en een tijdrit waar ge u toch wel wat voor moet sparen.
Jumbo gaat eerder willen toeslaan. Slotje op de derde week voor de spanning.
De rest van de top-tien na de eerste twee-drie mogen het uitvechten, terwijl de winnaar rustig aan volgt.
De Tour laten vallen voor de Olympische wegrit, dat is toch echt debiel. 3 Belgen aan de start... Als na 50km Evenepoel wegrijdt in een groepje met Vdp en Pedersen is de koers achteraan gereden. Achterlijk concept en totaal overroepen koers.
Waren het geen 4 Belgen?
Niets mis met een unieke koers om de vier jaar, met heel wat exoten en derderangsrenners, die in de kopgroep zitten.
Dan is het meteen aan de sterke mannen om te volgen of het gat niet te groot laten worden.
Als exoot die koers rijden en beëindigen, dat moet geweldig zijn.
Khalmuratov bv. Enkele keren meegedaan aan het WK en nooit gefinisht. Rijdt OS 2021 en finisht in het gezelschap van Quintana en Valgren. Dat moet voor die kerel de max geweest zijn.
"Achterlijk concept en totaal overroepen koers." Toch gaan veel toppers eraan deelnemen.
Carapaz staat toch schoon in de geschiedenisboeken en GVA' tweede naam was Gouden Greg.
Over Uran en Vino praten we nog steeds en Sanchez, zie ik zo voor mijn ogen, die sprint bergop winnen i.t.t. de manier hoe Ballan het WK won.
De Hammer Series, dat was achterlijk (en totaal overroepen).