Algemeen Wielernieuws

Opmerkelijk verhaal in de podcast van Thijs Zonneveld (“in het wiel” van gisterenavond). Lefevere zou zijn ploeg willen verkopen. Zijn aandelen en die van Bakala. Die gesprekken zijn volop bezig en daarom worden er momenteel ook geen nieuwe renners aangetrokken, terwijl dat in deze periode toch volop zou moeten gebeuren. Evenepoel mag zich hier toch ferme zorgen over maken. Of misschien is dat net een goede gelegenheid voor hem om te verkassen naar Ineos? Maar zonder Evenepoel is de ploeg nog weinig waard dus dat zal Patje dan weer niet toelaten. Soap in de maak?
In navolging van de inside info die we van @MrCipo hier al kregen heb ik een sterk vermoeden dat de zaken omgekeerd ineen steken en dat Lefevere er mee stopt just omdat Evenepoel een overeenkomst met Ineos heeft...

Lefevere gaat echt nooit zomaar zijn ploeg verkopen het jaar voordat Remco uiteindelijk de Tour (misschien) gaat rijden lijkt mij. Remco was één van de grote redenen dat hij al niet gestopt is denk ik. Dat en hij kan wrs niet zonder...

Interessant, mss moeten we het dan gezamenlijk overkopen? Wie start de crowdfunding?
Voor een ploeg waar de grote kopman vertrekt en de 3 andere dikke contracten nauwelijks nog een deuk in een pakje boter trappen en waar je als nieuwe eigenaar constant gaat mogen horen hoe het onder Lefevere toch allemaal beter was?

Hard pass... :S

Edit: misschien heeft Marc Coucke interesse, hoeveel erger dan die overname Anderlecht kan het worden :laugh:

Als daar iets van aan is dan is de reden simpel, Remco gaat vertrekken.
Veel verder dan dat moet je het niet zoeken.

Hoe dan ook verkoop die ploeg maar eens. Hebben buiten Merlier geen deuk in een pak boter gereden, Jakobsen vertrekt, Remco pakt misschien nog een mannetje zoals Van Wilder mee of die vertrekt, gaan nu ook een vrij onzichtbare tour gereden.
Gaat dan een einde worden in mineur.

daarom worden er momenteel ook geen nieuwe renners aangetrokken

Dat mag dan ook helemaal niet. Nieuwe renners mogen pas aangekondigd worden na 1 augustus (of ze mogen pas na 1 augustus een contract tekenen). Als dit dus iets is om zorgen te maken dan moet elke ploeg zich zorgen maken want nog geen enkele ploeg heeft al nieuwe renners aangetrokken.

Als daar iets van aan is dan is de reden simpel, Remco gaat vertrekken.
Veel verder dan dat moet je het niet zoeken.

Hoe dan ook verkoop die ploeg maar eens. Hebben buiten Merlier geen deuk in een pak boter gereden, Jakobsen vertrekt, Remco pakt misschien nog een mannetje zoals Van Wilder mee of die vertrekt, gaan nu ook een vrij onzichtbare tour gereden.
Gaat dan een einde worden in mineur.
Een einde in mineur voor de ploeg en sommige mindere goden in de ploeg dan?
Want Patrickje gaat in zo'n scenario nog eens goed cashen dan en van zijn pensioen genieten he.

Reactie van Patrick: Ik heb MAAR 20% van de aandelen he! Ik zit niet in de positie om te verkopen. :tongue:
Dat klopt, maar de hoofdaandeelhouder (Bakala) natuurlijk wel en dan casht hijzelf ook.

Ach ja, we zullen wel zien zeker? Business as usual.

Twitter is afgesloten tegenwoordig dus gelieve een woordje uitleg te posten bij een link.
Afgesloten door wie? Ik zie het gewoon en heb geen Twitter account.

Het is een foto van Ganna en Tulett die naast elkaar fietsen, er is een klein verschil qua gestalte 😉

Afgesloten door wie? Ik zie het gewoon en heb geen Twitter account.

Het is een foto van Ganna en Tulett die naast elkaar fietsen, er is een klein verschil qua gestalte 😉

Screenshot-2023-07-09-at-16-49-42-Log-in-bij-Twitter-Twitter.png

Dit is het enige dat ik te zien krijg als ik op die link klik. Paar weken terug heeft Musk zijn rekening aan google niet betaald waardoor hij bandbreedte te kort komt en sindsdien krijg je dit te zien zonder account.

Screenshot-2023-07-09-at-16-49-42-Log-in-bij-Twitter-Twitter.png

Dit is het enige dat ik te zien krijg als ik op die link klik. Paar weken terug heeft Musk zijn rekening aan google niet betaald waardoor hij bandbreedte te kort komt en sindsdien krijg je dit te zien zonder account.
Bizar, ik zie een gelijkaardig bericht wanneer ik op de tweet duw, maar zie het bericht wel gewoon op het forum.

Er gaan geruchten rond dat zowel Quintana en MAL gaan deelnemen aan de Vuelta , ik vermoed bij zo een klein ploegje zoals Burgos ofzo dan als het effectief zo is

Geruchten over een verkoop van Soudal-Quick Step, Patrick Lefevere reageert: “Only God knows”​

Toch al goed dat Remco het weet!

Ik krijg daarnet een berichtje van iemand die tijdens het voorjaar gaat helpen bij de Ineos ploeg. Bidons aangeven, met wielen staan etc. Een familielid van hem runt de service course van Ineos.

Contract ligt klaar, enkel nog discussie over het materiaal.

Terug
Bovenaan