Alcohol en drugs in het verkeer: ook BV's met schaamrood

Sofian Kiyine (28), de voetballer die twee jaar geleden met zijn auto door een sporthal vloog, ziet in hoger beroep zijn milde straf bevestigd. Het hof van beroep in Luik bekrachtigde maandag het vonnis van de politierechtbank van vorig jaar. Daardoor profiteert Kiyine wederom van opschorting van straf, schrijft ‘Sudinfo’.
De politierechtbank van Luik was vorig jaar van oordeel dat een opschorting van straf volstaat. Dat wil zeggen dat Kiyine wel schuldig verklaard wordt, maar verder geen straf opgelegd krijgt. De feiten komen dus ook niet op zijn strafblad. Het Luikse parket vond die straf te licht en ging in beroep, maar vangt maandag bot. Het eerdere vonnis wordt bevestigd: het blijft bij opschorting van straf.
De Belgisch-Marokkaanse profvoetballer voetbalt intussen in Italië. Deze zomer crashte hij voor een tweede keer. In hartje Luik knalde Kiyine begin juli met zijn wagen tegen een rotonde en eindigde tegen een verlichtingspaal. Hij was opnieuw onder invloed van alcohol.

Hoe wil je dat we onze kinderen correct voorlichten wanneer hun (sport)vedetten, hun populaire voorbeelden......ach laat maar.
Bah.
Volgens mij werken boetes ook niet bij wie heel veel geld verdient. Wanneer de doorsnee burger een boete krijgt van 1500 euro dan doet dat financieel pijn. Maar een voetballer of iemand zoals Tom Waes die voelt dat niet. Voor hen is dat zoals een boete van 50 euro voor de gemiddelde burger.

Volgens mij werken boetes ook niet bij wie heel veel geld verdient. Wanneer de doorsnee burger een boete krijgt van 1500 euro dan doet dat financieel pijn. Maar een voetballer of iemand zoals Tom Waes die voelt dat niet. Voor hen is dat zoals een boete van 50 euro voor de gemiddelde burger.
Ik ben dan ook voorstander van uw boetebedrag voor bepaalde (niet alle) overtredingen te berekenen op basis van uw vermogen (niet alleen inkomen maar echt op alles waaraan men u kan linken).

Of een hogere boete echt werkt voor zo iemand (lees: de volgende keer doet ie het niet opnieuw)? Neen daar geloof ik niet in, maar dat geld kan dan tenminste gebruikt worden voor nuttige(r) doelen.

:angry:

Angry, omdat de kerel nog een ongeluk had na dit voorval, alweer in dronken toestand op een rotonde.

Laatst bewerkt:

We ontwikkelen een app zodat je kan zien waar men staat, maar het is voor de verkeersveiligheid bedoeld. Dat je daar nog met naam en foto trots mee in de media durft komen.

Een + artikel, dus voor wie het niet kan lezen: die zit doorheen het artikel wat te zeveren als:
Zal zo’n app niet vooral gebruikt worden door mensen die teveel gedronken hebben en een route zoeken om zonder controles thuis te geraken?

Parisis: “We gaan niet naïef doen: er zijn zeker mensen die onze app daarvoor zullen gebruiken. Die mensen zullen achter het stuur kruipen, ook als Trapspotter niet bestaat. Al is dat echt niet ons doelpubliek. We willen mensen er net bewust van maken dat er verkeerscontroles in de buurt zijn. Dat werkt al direct ontradend. En we willen hen meteen ook aansporen om een alternatief te gebruiken. Onze app zal bijvoorbeeld meteen ook voorstellen om een taxi te bestellen of een BOB aan te duiden.”

en

"Vlamingen zijn Bourgondiërs en niet elke generatie is opgegroeid met het idee dat rijden en drinken niet samengaan. Weet je, wij zijn in de familie zelf iemand verloren bij een dodelijk ongeval. Ik heb zelf ook kinderen. Als ik er niet van overtuigd was dat Trapspotter de verkeersveiligheid ten goede kwam, dan zou ik die app nooit uitgebracht hebben.”

Hij is in het verleden al op de vingers getikt en heeft sites moeten verwijderen die politiecontroles aankondigden. Nu trots met een app afkomen die bob-controles weergeeft is imo niets anders dan triestig. Dat hij geheel toevallig ondernemer is in de handel van alcoholische dranken zal wel toeval zijn zeker?

We ontwikkelen een app zodat je kan zien waar men staat, maar het is voor de verkeersveiligheid bedoeld. Dat je daar nog met naam en foto trots mee in de media durft komen.

Een + artikel, dus voor wie het niet kan lezen: die zit doorheen het artikel wat te zeveren als:
Zal zo’n app niet vooral gebruikt worden door mensen die teveel gedronken hebben en een route zoeken om zonder controles thuis te geraken?

Parisis: “We gaan niet naïef doen: er zijn zeker mensen die onze app daarvoor zullen gebruiken. Die mensen zullen achter het stuur kruipen, ook als Trapspotter niet bestaat. Al is dat echt niet ons doelpubliek. We willen mensen er net bewust van maken dat er verkeerscontroles in de buurt zijn. Dat werkt al direct ontradend. En we willen hen meteen ook aansporen om een alternatief te gebruiken. Onze app zal bijvoorbeeld meteen ook voorstellen om een taxi te bestellen of een BOB aan te duiden.”

en

"Vlamingen zijn Bourgondiërs en niet elke generatie is opgegroeid met het idee dat rijden en drinken niet samengaan. Weet je, wij zijn in de familie zelf iemand verloren bij een dodelijk ongeval. Ik heb zelf ook kinderen. Als ik er niet van overtuigd was dat Trapspotter de verkeersveiligheid ten goede kwam, dan zou ik die app nooit uitgebracht hebben.”

Hij is in het verleden al op de vingers getikt en heeft sites moeten verwijderen die politiecontroles aankondigden. Nu trots met een app afkomen die bob-controles weergeeft is imo niets anders dan triestig. Dat hij geheel toevallig ondernemer is in de handel van alcoholische dranken zal wel toeval zijn zeker?
van mij mag er toch wel een verbod komen op zo'n soort apps.

en

Vanuit de media zouden ze dergelijke reportages moeten bannen.
Die heeft nu gratis reclame voor zijn commercieel product.

Vennootschap The Boozestore
Eigenaar van Ginsonline en DrankenXL
Zaakvoerder van Belgodrinks

Beschamend gewoon
En intussen bij elke Bob controle wel enkele positieve gevallen

In sommige landen is zo'n app wettelijk verboden. Ik ben voorstander om voor zulke apps in België ook een verbod in te voeren.

Heel dat artikel is gewoon om ontzettend kwaad van te worden. Een beetje gaan pretenderen dat ie het voor de verkeersveiligheid doet... Wat een zeveraar. De combinatie van drank verhandelen en achter allerlei websites zitten die alcoholcontroles melden legt hem in alle geval geen windeieren, poserend met zijn vestje vanuit zijn gloednieuwe Land Rover.

Laatst bewerkt:
Als je wilt dronken mensen uit het verkeer halen dan moeten zulke apps verboden worden.
Het is ook niet verboden in ons land om politiecontroles te melden op Facebook en andere social media.
Ik zou het vrij logisch vinden moesten ze dat hier ook verbieden. Mensen die zulke apps gebruiken lopen in de praktijk een hogere kans om toch positief te blazen. Wat dus kan willen zeggen dat ze daardoor meer invloed achter het stuur kruipen (of gewoon meer op de baan zijn dan wie die apps niet gebruikt)

Vennootschap The Boozestore
Eigenaar van Ginsonline en DrankenXL
Zaakvoerder van Belgodrinks

Beschamend gewoon
En intussen bij elke Bob controle wel enkele positieve gevallen
normbesef zal hij in ieder geval niet van thuis hebben meegekregen. Zijn papa is veroordeeld omdat hij 70 miljoen heeft verduisterd :D

In Het Nieuwsblad vandaag ook een ganse pagina over Vincent Parisis en zijn app. Gratis reclame juist voor de feestdagen, hij kan er enkele flessen Dom Perignon op kraken met de complimenten van de nationale media.

En dan die reacties onder zulke artikels. Boomers die beginnen neuten over trajectcontroles, of dat alcoholcontroles er zijn om de arme man die 2 pintjes heeft gedronken te pakken. :)

En dan die reacties onder zulke artikels. Boomers die beginnen neuten over trajectcontroles, of dat alcoholcontroles er zijn om de arme man die 2 pintjes heeft gedronken te pakken. :)
Exact die generatie waarvoor die app dient, hij zegt het bijna letterlijk. "Vlamingen zijn Bourgondiërs en niet elke generatie is opgegroeid met het idee dat rijden en drinken niet samengaan."
Misschien is het probleem dan gewoon dat die generatie blijkbaar last heeft van hun verstand te gebruiken.

Snap het ook wel: je wil eens goed gaan eten en daar hoort een goed glas wijn bij. Goed gaan eten met een waterke is een domper op de feestvreugde (tenzij je geen alcohol lust, dan is het rijprobleem meteen opgelost). Maar als je de grote meneer kunt uithangen op een gastronomisch restaurant, kan je ook wel een taxi betalen. Of je wijst iemand aan als bob of vraag dat iemand je komt ophalen.

Snap het ook wel: je wil eens goed gaan eten en daar hoort een goed glas wijn bij. Goed gaan eten met een waterke is een domper op de feestvreugde (tenzij je geen alcohol lust, dan is het rijprobleem meteen opgelost). Maar als je de grote meneer kunt uithangen op een gastronomisch restaurant, kan je ook wel een taxi betalen. Of je wijst iemand aan als bob of vraag dat iemand je komt ophalen.
Door één glas wijn bij een rijkelijke maaltijd zou je niet in de problemen mogen komen, en dat is een goede zaak imo. Het zijn heus niet die mensen die positief blazen of dit soort apps gaan installeren hoor.

Terug
Bovenaan