Nu was dit specifieke voorbeeld eigenlijk een heel goed voorbeeld waarom uw uitleg niet klopt:Ik zeg toch nergens dat het "normaal" was. Mensen moeten eens leren van geen woorden in andermans mond te leggen. Ik heb enkel de realiteit even gegeven, of jullie die nu leuk vinden of niet gaat er niets aan veranderen. Of mijn teller nu 180 of 30 aangeeft, de realiteit blijft dat 138 km/h reële snelheid vroeger een simpele verkeersovertreding was en nu opeens een zware verkeersovertreding is geworden op een baan die veiliger ingericht is.
140 rijden op die baan is nooit absurd geweest in het midden van de nacht en is dat nog steeds niet. 140 rijden op de autobahn is gevaarlijker, want daar heb je op- en afritten, verkeer dat van baanvak kan veranderen en vaak nog bochten ook. Die zaken heb je op het bewuste stuk allemaal niet (of de snelheidslimiet daar nu 30, 50, 70, 90 of 120 is verandert daar niets aan). Maar goed, iedereen is hier moeder Theresa. Ze rijden allemaal met een dikke bak rond (ahja, BG), maar de pk's die gebruiken ze nooit hoor. Schijnheiligheid is maar iets vies.
Op de moment van het ongeval waren er ook wegenwerken op die baan waarbij een rijvak is afgesloten en je plots van rijvak moest wisselen.
) op de baan, en heb ik keizerlijke controle over de auto: shit happens, onverwachte dingen gebeuren (dieren, slechte chauffeurs, roodrijders, etc.).