Ik vind het toch opvallend dat je zonder wijn, bier, cocktail,... geen feestvreugde kan hebben? Zelf drink ik geen alcohol en kan perfect feestvreugde ervaren. Dus volgens mij is elke vorm van alcohol niet nodig. Als je het écht nodig vind om dat gevoel te ervaren, ben je verslaafd denk ik.
en idd, er bestaan genoeg alternatieven voor wanneer je toch wil drinken. Taxi's, BOB,...
Elke mens is toch anders?

Ik haat het als mensen conclusies maken voor een 'ander' of nog erger iemand iets willen opdringen omdat die andere persoon gewoon 'anders' is en er anders over denkt.
Ik zie het al voor mij
NoUseForAName 'Makila je gaat toch echt dat wijntje niet drinken hé!'
Makila 'Jawel'
NoUseForAName 'Kan je u dan echt niet amuseren met waterkes!'
Makila 'Jawel maar feestdagen is voor mij éne drinken. Dat is een traditie hier'
NoUseForAName 'conclusie: Ge zijt verslaafd! Alcoholist!'
Makila zwijgt maar is geërgerd.
Of we draaien het om
Makila 'NoUseForAName je gaat toch echt niet zuiver waterkes drinken hé?'
NoUseForAName 'Jawel ik ben geheelonthouder. Ik amuseer mij zonder!'
Makila: 'Allé komaan één wijntje! Meer niet!'
NoUseForAName zwijgt maar is geërgerd.
Na het feestje
Makila: NoUseForAName heb je u geamuseerd?
NoUseForAName Dankzij U NIET!

Makila: Dankzij U NIET!
By the way: Mijn beste vriend is geheelonthouder. Mijn andere beste vriend zuipt mij onder tafel, wat hij kan binnenkappen .. ppfftttt. Beiden zijn geen vrienden van elkaar.
We spreken allebei vanuit ons eigen perspectief, het is niet omdat ik graag een glas drink dat ik ervan uit ga dat iedereen dat graag doet. Ik heb dan ook een hekel aan mensen die andere mensen per sé willen zatvoeren omdat ze vinden dat je pas plezier kan hebben als je zat bent. Quod non.
Dit dus. Maar zie mijn grapje met NoUseForAName hierboven.

Ook omgekeerd: Mij waterkes proberen op te dringen terwijl ik hooguit 2 glaasjes drink vind ik tevens not done.
Je kan dat vriendelijk vragen of argumenten aanbrengen waarom je het beter zou laten, maar als ik besluit om toch te drinken boos worden én .. (helaas effectief al mee gemaakt, ik vond dat echt niet tof en echt kinderachtig)