De feestdagen staan voor de deur. De bobcampagne draait op volle toeren en zowat alle politiezones drijven de controles op. Net nu lanceert de Oost-Vlaamse ondernemer Vincent Parisis (47) – niet toevallig, uiteraard – de app Trapspotter, die belooft alle controles voor u op te lijsten. Dertien...
www.hln.be
We ontwikkelen een app zodat je kan zien waar men staat, maar het is voor de verkeersveiligheid bedoeld. Dat je daar nog met naam en foto trots mee in de media durft komen.
Een + artikel, dus voor wie het niet kan lezen: die zit doorheen het artikel wat te zeveren als:
Zal zo’n app niet vooral gebruikt worden door mensen die teveel gedronken hebben en een route zoeken om zonder controles thuis te geraken?
Parisis: “We gaan niet naïef doen: er zijn zeker mensen die onze app daarvoor zullen gebruiken. Die mensen zullen achter het stuur kruipen, ook als Trapspotter niet bestaat. Al is dat echt niet ons doelpubliek. We willen mensen er net bewust van maken dat er verkeerscontroles in de buurt zijn. Dat werkt al direct ontradend. En we willen hen meteen ook aansporen om een alternatief te gebruiken. Onze app zal bijvoorbeeld meteen ook voorstellen om een taxi te bestellen of een BOB aan te duiden.”
en
"Vlamingen zijn Bourgondiërs en niet elke generatie is opgegroeid met het idee dat rijden en drinken niet samengaan. Weet je, wij zijn in de familie zelf iemand verloren bij een dodelijk ongeval. Ik heb zelf ook kinderen. Als ik er niet van overtuigd was dat Trapspotter de verkeersveiligheid ten goede kwam, dan zou ik die app nooit uitgebracht hebben.”
Hij is in het verleden al op de vingers getikt en heeft sites moeten verwijderen die politiecontroles aankondigden. Nu trots met een app afkomen die bob-controles weergeeft is imo niets anders dan triestig. Dat hij geheel toevallig ondernemer is in de handel van alcoholische dranken zal wel toeval zijn zeker?