Polle32
Well-known member
Ik denk dat je niet echt op de hoogte bent van de toestand in de Belgische gevangenissen.In plaats van in een luxegevangenis…
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat je niet echt op de hoogte bent van de toestand in de Belgische gevangenissen.In plaats van in een luxegevangenis…
Het is kiezen tussen de pest en de cholera, maar zulke hardleerse gevallen opsluiten is toch de enige oplossing.Ik denk dat je niet echt op de hoogte bent van de toestand in de Belgische gevangenissen.
Dat was mijn punt niet, het ging over de term ’luxegevangenissen’Het is kiezen tussen de pest en de cholera, maar zulke hardleerse gevallen opsluiten is toch de enige oplossing.
Is er te weinig plaats in gevangenissen dan moeten de budgetten omhoog, of moeten de kosten per gevangene aan de maatschappij omlaag.
.Registratie van je nummerplaat en opvolging via ANPR zeker? Rondrijden met een andere wagen is in theorie niet mogelijk want als je je wagen meegeeft aan iemand zonder rijbewijs ben je zelf strafbaar.Hoe wordt een straf als rijverbod eigenlijk in de praktijk opgevolgd?
Ik heb welgeteld 1x mijn rijbewijs moeten tonen in die 14 jaar dat ik het heb, en dat was dan nog omdat ik te rap reed en dus aan de kant werd gezet. Maw als je je nu flink gedraagt in het verkeer, is de kans toch nihil dat je gesnapt wordt voor het rijden zonder rijbewijs?
Maar, 1 van de mogelijkheden zou dan zijn om alle communitybased platformen te verbieden.Het ergste is, is dat dit bij geen enkele politieke partij écht een thema is.
En daar zou ik het mee eens zijn.Maar, 1 van de mogelijkheden zou dan zijn om alle communitybased platformen te verbieden.
Dat wil ook ineens zeggen geen flitspalen en snelheidscontroles meer op waze etc.
Volledig mee akkoord. Ik had nog 1 moment waar ik bijna helemaal van mijne stoel viel. Toen ze begonnen over de BOB arrangementen in de restaurants (op het menu vermeld bij de wijn arrangementen) dacht ik dat dat water met exotische smaakjes of zo ging zijn, maar dan hoort ge die restauranthouders uitleggen dat dat "bodemkes" drank is in de glazen. Om dan nog in de lach te schieten als de reporter vraagt of ie dan wel onder de 0,5 promille gaat blijven.Hallucinante Pano.
Een arts die gepakt is met een stuk in haar kloten, die dan nog eens zat naar de rechtszaal komt met haren auto.
Een doodrijder die strafvermindering wil, maar een paar maand geleden gewoon gepakt is op zijn mobilette nadat hij nog wat heroine had gebruikt.
En dan nog 1 of andere sjarel van een politiezone die daar een dramatische beurt maakt, aangaande statistieken. Om maar niet toe te moeten geven dat ze veel te weinig controleren.
En Gilbert die van zijnen visput kwam, super grote voorstander van alcoholcontroles, maar wel 4 pinten en nen duvel op ..
Vlaanderen heeft een gigantisch alcohol probleem. En het is wraakroepend dat er zo weinig gecontroleerd wordt.
Stel u voor zeg, eens iets gaan eten en niets alcoholisch drinken. Of voor nen Bob zorgen. En lachen met de mietjes die niet meedrinken …
Nultolerantie en meer controles! Het zal maar 1 van uw dierbaren zijn die wordt omvergereden door nen randdebiel zonder normen en waarden/karakter.
Wat natuurlijk ook deels aan de BOB-campagne ligt.Volledig mee akkoord. Ik had nog 1 moment waar ik bijna helemaal van mijne stoel viel. Toen ze begonnen over de BOB arrangementen in de restaurants (op het menu vermeld bij de wijn arrangementen) dacht ik dat dat water met exotische smaakjes of zo ging zijn, maar dan hoort ge die restauranthouders uitleggen dat dat "bodemkes" drank is in de glazen. Om dan nog in de lach te schieten als de reporter vraagt of ie dan wel onder de 0,5 promille gaat blijven.
Daar hebt ge dus de perfecte illustratie van het probleem. Iemand die BOB is is blijkbaar niet iemand die zonder alcohol in het verkeer wil rondrijden, maar iemand die net niet genoeg alcohol op heeft om positief te blazen. Zoals ook perfect geïllustreerd door Gilbert de visser overigens.
Ik ben dit jaar toch al een keertje gecontroleerd op mijn rijbewijs, dronken rijden én op mijn verzekeringspapieren tijdens een grote politiecontrole. Dus nihil is veel gezegd. Maar ja het aantal controles is gewoon ..Ik heb welgeteld 1x mijn rijbewijs moeten tonen in die 14 jaar dat ik het heb, en dat was dan nog omdat ik te rap reed en dus aan de kant werd gezet. Maw als je je nu flink gedraagt in het verkeer, is de kans toch nihil dat je gesnapt wordt voor het rijden zonder rijbewijs?
Alcoholvrije wijnen zijn inderdaad echt gewoon nog niet lekker. Maar er is gelukkig wel al veel keuze ondertussen.Het postieve is dat steeds meer restaurants alcholvrije cocktails en bieren op het menu hebben, en ook in mijn vriendenkring en familie zie ik steeds meer inburgering van alcoholvrije alternatieven. De keuze in de supermarkt wordt ook ruimer. En eerlijk gezegd smaakt een alcoholvrij bier mij zeer goed.
Maar het gaat allemaal heel traag, en alles van alcoholvrije wijnen is niet te drinken.
Dat ligt uiteindelijk niet aan de mensen, wel aan het feit dat er geen éénduidige definitie van nuchter is en de wetgeving. Dit zijn allemaal definities van nuchter uit woordenboeken geplukt (enkel de definities i.v.m. alcohol/bedwelmende stoffen):Maar het is absurd dat de definitie van "nuchter" voor zoveel mensen toch nog steeds "onder de limiet" wil zeggen.