Airco (multi unit)

Iemand advies voor plaatser regio limburg?
FavorCool? Firma die met je meedenkt en zeer scherpe prijzen. Ben er tevreden over en anderen ook blijkbaar want praktisch alleen maar positieve reviews over te vinden. Ze installeren over heel Vlaanderen en zijn gevestigd in Limburg. Ze hebben ook een breed assortiment aan merken, maar zou zelf wel voor Daikin gaan.

Klima of Klima thuis? Van Klima Thuis toch nog geen goede zaken gezien.
nee gewoon "klima" . plaatser van aalst

6400 is wel heel scherp van prijs. Is dat met alles weggewerkt? Of heel uw gevel vol kabelgoten?
ik heb geluk dat 3 van de 4 kamers op dezelfde gevel zitten (slaapk1 -bureau en living). 1 kabelgootje buiten. van een meter ofzo hoog. van waar de buiten unit hangt naar de zolder. via de zolder gaat die dan naar slaapkamer 2.

Heb een gevel van baksteen, dus daar in beginnen slijpen is toch no go. trekt op niets :)

Hier moest de zolder nog afgewerkt worden (vloeropbouw ook) dus alles voor het 1ste verdiep ligt onder de chape van de zolder (ook de afvoeren van de airco's van de zolderkamers), leidingen van de zolderkamers zitten boven de gyprocplafond. Enkel in de berging zijn de leidingen zichtbaar van de unit in de leefruimte. Buitenunit hangt aan de gevel boven het plat dak van de keuken en daar een kleine kabelgoot tot onder de dakgoot

Ik heb een LG buitenunit op een plat dak (houten gewelven). Ik hoor/voel de trilling boven mijn slaapkamer.
Staat op zulke poten; wat kan ik nog meer doen?

cSRGqpA.jpeg

Ik denk dat die metalen balkjes waar de airco op gemonteerd is er mee voor zorgen dat je maximale demping krijgt, die veren zelf ook een beetje. Mijn toestel veert redelijk eenvoudig als ik daar op duw met de hand.
Benieuwd naar het resultaat.

Wij hebben sindskort een airco laten installeren. We vinden overal online terug dat 18 graden de perfecte temperatuur is om in te slapen, echter vinden de meeste mensen dit te fris? De minimum temperatuur om de airco in te stellen is ook 18 graden, dus zo vreemd lijkt ons dat niet. Vroeger stelden we onze thermostaat ook in op 18 graden in de slaapkamer...

Zijn we gek?

Wij hebben sindskort een airco laten installeren. We vinden overal online terug dat 18 graden de perfecte temperatuur is om in te slapen, echter vinden de meeste mensen dit te fris? De minimum temperatuur om de airco in te stellen is ook 18 graden, dus zo vreemd lijkt ons dat niet. Vroeger stelden we onze thermostaat ook in op 18 graden in de slaapkamer...

Zijn we gek?
Als in de zomer de airco in de slaapkamer op 21 graden staat, voelt dat al snel redelijk koud aan. Dat is toch nog een ander gevoel dan pakweg 18 graden in de winter.

Als in de zomer de airco in de slaapkamer op 21 graden staat, voelt dat al snel redelijk koud aan. Dat is toch nog een ander gevoel dan pakweg 18 graden in de winter.
Uiteraard. Je werkt met een delta T van 5 a 10 graden. Dat wil zeggen dat je lucht inblaast van 11 a 16 graden om de temperatuur te bereiken van 21 graden.

Hier staat de airco op 25 graden in de living en m'n vriendin vindt dat vaak nog te koud. De airco in de slaapkamer staat op 24 graden. 18 graden in de zomer is echt te koud imo. In de winter trouwens ook voor mij. :tongue:

24-25 graden vind ik al veel te warm. De reden dat ik airco heb is net om niet in dat soort temperaturen te moeten slapen. In de slaapkamer mag het voor mij zou koud mogelijk zijn, maar uiteraard ga ik dat tijdens een hittegolf niet naar de 18 graden brengen. Dan volstaat rond de 22 wel.

Ik denk dat die metalen balkjes waar de airco op gemonteerd is er mee voor zorgen dat je maximale demping krijgt, die veren zelf ook een beetje. Mijn toestel veert redelijk eenvoudig als ik daar op duw met de hand.
Benieuwd naar het resultaat.

Is dat dan niet slecht voor de koppeling met de leidingen, want dan gaat die toch ook bewegen onder invloed van wind? Vind dit wel interessant, aangezien ik ook ooit aan een warmtepomp moet en dan zou die op het top dak moeten, vlak boven de technische berging. Dat zijn betonnen welfsels met een druklaag, maar dat geeft evengoed trillingen door wss.

De ingestelde temperatuur hangt ook af van de woning. Een moderne, goed geïsoleerde woning zal binnen goed opgewarmd zijn als het een langere periode warm is geweest buiten. Het is die warmte die het huis zelf afgeeft waarvoor je 's nachts verkoeling nodig hebt. Dan is 25-26 graden soms genoeg als aangenaam briesje om in te slapen. Als je dan een veel lagere temperatuur instelt, krijg je gewoon een longontsteking.

Een oudere woning die de warmte niet vasthoudt zal helemaal anders aanvoelen om in te slapen.

Zijn we gek?

Hangt voor mij veel af hoeveel graden het buiten is.

18°C tijdens de winter als het buiten rond vriespunt is, is geen probleem.
18°C, als het buiten +25°C is vind ik zelf ook te fris. Dan ben ik tevreden met 21-22°C

Wij zijn een nacht elders gaan slapen met airco en daar hebben wij die ingesteld op 22°C, kouder moest zeker niet. Als ik die op 18°C had ingesteld dan was ik de volgende dag ziek. Ik kan dan ook niet zo goed tegen airco en zeker niet als het nog een grote temperatuurverschillen zijn.
Op het kantoor stel ik die in op 24°C, als het buiten richting de 30°C gaat. Kouder ingesteld en krijg ik last van mijn sinussen en luchtwegen.

Thuis koelen we dan ook via de vloer en is onze slaapkamer en houden we onze slaapkamer op 21°C. Als ik het richting de 19,5°C duw klaagt mijn vriendin al. Leefruimte schommelt tussen de 21-22°C

Terug
Bovenaan