Airco (multi unit)

Ik heb ook een offerte gehad, het merk was Mitsubishi 1 buitenunit 2 binnen 7000Euro.
Uiteraard geweigerd lol
Hier Mitsubishi 1 buitenunit, 4 binnen(1 x 3.5 en 3 x 2.5. net geen 8100euro.
https://wimrossie.be/ (oost vlaanderen) werkt ook uitsluitend met Mitsubishi

Van de handvol offertes en mensen dat hier zijn komen kijken met gemak het minste bullshit/verkoopjespraat en wist ook wel wat logistieke dingen aan te kaarten die bij de rest niet naar boven zijn gekomen of waar ze er zelfs niet bewust van waren. Doet ook alles zelf.

Door ziekte ietwat later dan verwachte oplevering maar alles meer dan degelijk gecommuniceerd.

Laatst bewerkt:

Van de handvol offertes en mensen dat hier zijn komen kijken met gemak het minste bullshit/verkoopjespraat en wist ook wel wat logistieke dingen aan te kaarten die bij de rest niet naar boven zijn gekomen of waar ze er zelfs niet bewust van waren. Doet ook alles zelf.

Door ziekte ietwat later dan verwachte oplevering maar alles meer dan degelijk gecommuniceerd.

Die paar jaar geleden ook over de vloer gehad, en zelfs gaan kijken naar zijn huis naar een ander type voor binnen. Goede mens 👍

Heb hier nu ook een offerte gekregen voor 2 buitenunits en 7 binnenunits van Daikin.

Alles bij elkaar €18 900,- . Echter wel geen transparantie in hoe de prijs in elkaar steekt.

Beide buitenunits & de indoor units tesamen zijn (als particulier) te kopen voor €7750. Doe daar dan nog randmateriaal bij (kabelgoten, kabels, voeding, leidingen, vloersokkels, etc)+ werkuren dan lijkt me dat wel echt duur.

qua units:
1x DAIKIN MULTISPLIT BUITENUNIT 2MXM40A
1x DAIKIN MULTISPLIT BUITENUNIT 5MXM90A
6x DAIKIN PERFERA 2,0 kW binnenunit – FTXM20A
1x DAIKIN PERFERA 5,0 kW binnenunit – FTXM50A

Ben ik zo out of touch? ik zou denken dat dit voor €14-15k ook wel mogelijk moet zijn.
Hier voor Daikin 5MXM90A 4x FTXM25A en 1x FTXA25CW 9700€ betaald. Inclusief plaatsing en alle leidingen weggewerkt.
Dus 19K voor 2 binnenunits, 1 buitenunit en leidingwerk extra is bijzonder dik doorgerekend.
Het zijn dan nog de perfera welke de basismodellen zijn (die ook gewoon heel goed zijn hoor). Bij ons zit er een stylish bij.

Laatst bewerkt:
Dat is zeker veel t

Hier voor Daikin 5MXM90A 4x FTXM25A en 1x FTXA25CW 9700€ betaald. Inclusief plaatsing en alle leidingen weggewerkt.
Dus 19K voor 2 binnenunits, 1 buitenunit en leidingwerk extra is bijzonder dik doorgerekend.
Het zijn dan nog de perfera welke de basismodellen zijn (die ook gewoon heel goed zijn hoor). Bij ons zit er een stylish bij.
Je mag me altijd een PM sturen met de firma waarmee je hebt samengewerkt als je wil :)

Ik zelf zit in de regio van Mechelen dus tips altijd welkom.

Ik had al wel het gevoel dat het enorm veel was, zeker omdat een andere firma in ons vorig huis voor €6k 4 binnenunits en 1 buitenunit had gezet een aantal jaar geleden. Maar blij (in a way) om te horen dat de prijzen van deze offerte gewoon overdreven zijn en niet het nieuwe normaal.

De vraag is ook wel of er hier vergeleken wordt exclusief btw, inclusief 6% btw, of inclusief 21% btw. Dit kan het grote verschil deels verklaren.

Hier zit ik op 5,5k excl BTW voor 1 buitenunit 2 binnen, Viessmann/Carrier. Alles mooi weggewerkt, incl afvoeren, en zo’n 20-25lm leiding.

Je mag me altijd een PM sturen met de firma waarmee je hebt samengewerkt als je wil :)

Ik zelf zit in de regio van Mechelen dus tips altijd welkom.

Ik had al wel het gevoel dat het enorm veel was, zeker omdat een andere firma in ons vorig huis voor €6k 4 binnenunits en 1 buitenunit had gezet een aantal jaar geleden. Maar blij (in a way) om te horen dat de prijzen van deze offerte gewoon overdreven zijn en niet het nieuwe normaal.
regio Mechelen 1 adres: VM technics

Hier buitenunit 5MXM 90A, stylish van 5 kw, perfera van 3.5 kw en 3x perfera 2 kw voor 7800 euro incl 6% btw.

Hier buitenunit 5MXM 90A, stylish van 5 kw, perfera van 3.5 kw en 3x perfera 2 kw voor 7800 euro incl 6% btw.
Thanks - heb ondertussen naar hen en nog een ander bedrijf ook de vraag gesteld voor een offerte te laten opmaken.

Ik had de eerste firma ook al een bericht gestuurd met de vraag voor wat meer duidelijkheid over de prijzen aangezien er in die offerte niets stond.
Kreeg ik dit als antwoord terug:
"Onze prijzen worden zo opgemaakt dat jullie alleen een totaal prijs krijgen en geen details omdat anders de mensen beginnen onderhandelen en vragen te stellen.":rofl:

Heb nu wel een offerte teruggekregen met iets meer details:
Daar is op te zien dat al die units ongeveer ~100 euro meer kosten dan wanneer ik ze zelf zou kopen, percentage-gewijs lijkt me dat wel een aanvaardbare marge en daar val ik niet over. Enkel staat er alsnog voor €6600 gewoon "in dienst stelling". Denk zelfs niet dat ik er mee in onderhandeling ga gaan want daar zijn ze blijkbaar toch al tegen.

Hopelijk komen er goede offertes van de tips hier. To be continued maar bedankt alvast aan allen!

Ik ben op basis van iemand hier op het forum bij vm technics gegaan.

Als ik het vriendelijk moet houden: nooit raad ik iemand vm Technics aan...

Prijs zat goed.
Uitvoering een pak minder.
Airco en ventilatie is nu half jaar actief, eerste "acties" zijn zijn jaar geleden gebeurd.
Nu moeten ze het alleen nog afwerken, juist inregelen en dan kunnen we daarna over de schade's die ze toegebracht hebben praten.

Maar hej, op mails reageren ze nooit, telefoontjes worden 1 keer op de 10 opgenomen.
De voicemail zit er ook praktisch constant vol, dus ge kunt niets inspreken.

Heb nog meer als 10k€ te betalen, maar als ze al 2 maand nimeer op mails en telefoontjes reageren, dan geef ik het ook op

Wat versta je onder weg gewerkt? Muren uitkappen of een kabelgootje?
Leidingen van buiten naar binnen trekken door wachtbuizen, en binnen een tracé uitgewerkt dat toelaat om alles mooi weg te werken. Kapwerk waar nodig maar beperkt. Niet het makkelijkste of kortste maar wel het mooiste.

Belangrijke nota: dit is deel van een totaalrenovatie en alles staat nog in zijn onderbroek 😁

Bedankt voor deze tip.

Had hem ook aangeschreven, en is hier onlangs gepasseerd.
Heb net de offerte gekregen en was €3000 goedkoper dan de vorige die ik veel te duur vond. En alle informatie hier was veel duidelijker & beter en inderdaad een aantal logistieke dingen aangekaart waar de rest niet over begonnen was.

Ook qua toekomst toe aangezien we nog wat uitbreidingen gaan doen aan het huis was hij al mee aan het denken hoe en wat om dat deftig weg te kunnen werken. helemaal top dus ga ook bij hem tekenen.

voor de geintereseerden :
Woonkamer :
Type binneneenheid : 1 x FTXA35 wit ( daikin stylish)

Slaapkamers en bureau :
Type binneneenheid : 3 x FTXM20 wit ( daikin perfera)

Buiteneenheid : 1 x 4MXM80 ( buitenunit daikin)

Totale prijs : €6.380 inc btw.

ik heb 4x hetzelfde gevraagd bij 4 bedrijven en ik had een offerte van 10,5k ( climatronix) , 8,3k( clima lemarq) , 7.2k ( hello airco) en klima ( 6,4K).

die mannen van klima hebben ook bij een vriend geplaatst en daar proper gewerkt. dus nobrainer voor mij.

Terug
Bovenaan