Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oké, dat was wat ik vermoedde inderdaad. Het is me duidelijk nu, thanks. Hier is het nu allemaal zonder pompjes geregeld, maar had anders nog wel een goede oplossing geweest door de pompjes op zolder te hangen. Al lijken veel aircoplaatsers wel van mening dat je zo'n pompjes enkel moet plaatsen wanneer er geen andere opties zijn. Waarschijnlijk doordat deze het meest storingsgevoelig zijn van de hele installatie?Dat pompje hier bestaat uit 2 delen, 1 is een reservoir met vlotter, en het 2e deel is het pompje dat ergens verder in de lijn staat. eens de vlotter trigger, gaat het pompje in gang schieten tot het reservoir leeg genoeg is. Ik kan niet voor alle systemen spreken natuurlijk.
Wij hebben EPC B en hebben ze geplaatst met het idee ze als hoofdverwarming te gaan gebruiken eens de gasketel de geest geeft (of gas duurder wordt dan een warmtepomp om te verwarmen). Nu gebruiken we ze enkel als bijverwarming in bijvoorbeeld de slaapkamer (die ook als bureau fungeert). Ik dacht eerst dat we last zouden hebben van de luchtverplaatsing, maar als je de airco's goed afstelt, voel je eigenlijk totaal geen luchtverplaatsing. Ik zet ze ook op de laagste stand zodat ze amper geluid maken. Ik denk wel dat ik eraan zou kunnen wennen als hoofdverwarming, maar ik zou ze dan wel gebruiken zoals vloerverwarming door ze dag en nacht te laten aanstaan. Dat is het zuinigste en ook het aangenaamste (qua geluid en comfort).Worden deze al wat meer aangeraden als hoofdverwarming?
We hebben geen CV thuis, en ben op zoek naar een duurzame oplossing. Huis is wel geïsoleerd maar niet overal top. EPC is C
Wij hebben EPC B en hebben ze geplaatst met het idee ze als hoofdverwarming te gaan gebruiken eens de gasketel de geest geeft (of gas duurder wordt dan een warmtepomp om te verwarmen). Nu gebruiken we ze enkel als bijverwarming in bijvoorbeeld de slaapkamer (die ook als bureau fungeert). Ik dacht eerst dat we last zouden hebben van de luchtverplaatsing, maar als je de airco's goed afstelt, voel je eigenlijk totaal geen luchtverplaatsing. Ik zet ze ook op de laagste stand zodat ze amper geluid maken. Ik denk wel dat ik eraan zou kunnen wennen als hoofdverwarming, maar ik zou ze dan wel gebruiken zoals vloerverwarming door ze dag en nacht te laten aanstaan. Dat is het zuinigste en ook het aangenaamste (qua geluid en comfort).
Overal vloerverwarming gaan leggen zag ik echt niet zitten en airco's kunnen ook ineens gebruikt worden om actief te koelen dus je hebt 2 in 1. Passieve koeling lijkt me minder efficiënt als je geen nieuwbouw hebt.
Nee, nog niet. Op zonnige dagen in tussenseizoenen (maart, april, mei, september, oktober) ga ik het mogelijk al wel doen, omdat ik dan elektriciteit kan gebruiken die opgewekt wordt door de zonnepanelen.Heb je de test al eens gedaan om het te gebruiken als hoofdverwarming?
Airco's zouden voor ons de meest goedkope optie zijn momenteel.

Ik gebruik deze nu 2 jaar als hoofdverwarming en bevalt goed. Ik gebruik wel een externe temperatuursensor (gemaakt door iemand op tweakers, veel fabrikanten bieden dat niet aan). Zonder externe temperatuursensor lijkt het mij niet ideaal om deze te gebruiken als hoofdverwarming omdat de unit constant zijn eigen warmte meet (de sensor zit in de unit) en je dus nooit een correcte meting hebt. Waarom de fabrikanten in godsnaam geen temperatuursensor in de afstandsbediening steken weet ik ook niet, zelf mijn pelletkachel van 15 jaar oud had dat.Worden deze al wat meer aangeraden als hoofdverwarming?
We hebben geen CV thuis, en ben op zoek naar een duurzame oplossing. Huis is wel geïsoleerd maar niet overal top. EPC is C
Als ze aan staan, is het inderdaad prima. Geen last van luchtverplaatsing of geluid, ook handig met de app te besturen. Maar de seconde dat je ze afzet, is je huis instant koud, er blijft absoluut niets van warmte hangen dus hier staat elke avond de houtkachel weer op om toch die comfortabele stralingswarmte met inertie te hebben.
Als je ze dag en nacht aan laat op lichte stand is dat opgelost maar daar voel ik mij qua verbruik niet goed bij.
Ik gebruik wel een externe temperatuursensor (gemaakt door iemand op tweakers, veel fabrikanten bieden dat niet aan). Zonder externe temperatuursensor lijkt het mij niet ideaal om deze te gebruiken als hoofdverwarming omdat de unit constant zijn eigen warmte meet (de sensor zit in de unit) en je dus nooit een correcte meting hebt.

Wij ongeveer een 6k betaald voor 1 buiten unit en 4 binnen units, ook kanten St Niklaas (Vaillant)Pfoeh. Ook wat beginnen rondkijken. 11k voor 2 buiten units en 4 binnen units(LG). Volledig onbekend met wat gangbare prijzen zijn maar wij hadden toch gehoopt het onder de 8k te houden
Regio Sint Niklaas/Temse. Als er iemand aanraders heeft.![]()
![]()
![]()
![]()
Deze offerte is van een familiebedrijf in de regio die wel van een stevige reputatie geniet.
Vraag eens bij Wim rossie uit sinaai? Onze komt vandaarPfoeh. Ook wat beginnen rondkijken. 11k voor 2 buiten units en 4 binnen units(LG). Volledig onbekend met wat gangbare prijzen zijn maar wij hadden toch gehoopt het onder de 8k te houden
![]()
![]()
![]()
Deze offerte is van een familiebedrijf in de regio die wel van een stevige reputatie geniet.
Pfoeh. Ook wat beginnen rondkijken. 11k voor 2 buiten units en 4 binnen units(LG). Volledig onbekend met wat gangbare prijzen zijn maar wij hadden toch gehoopt het onder de 8k te houden
![]()
![]()
![]()
Thanks, zal straks eens proberen! Ik ben idd wel iemand die snel van app naar app switcht.Dit probleem doet zich enkel voor indien je meteen wegswipet naar een andere app op je smartphone. Ik raad aan om de Onecta app nog 5-10 seconden open te laten staan zodat de aansturing correct werkt.
Maar het zou inderdaad niet mogen.
De airco's zelf mogen technisch bij de beste horen, maar van software development kennen ze daar niet veel. Met momenten moet ik zelfs al geluk hebben dat ze luisteren, ondanks dat ik de app open hou. Dan verspringen ze in de app zelf terug van aan naar uit.Wie heeft hier Daikin airco's (Perfera en Stylish) en gebruikt de app van Daikin? Ik moet altijd verschillende keren op de aan- of uitknop duwen in de app om de binnenunits aan/uit te krijgen. Het lijkt of niet elk commando doorkomt, want als ik één of meerdere binnenunits inschakel via de app en de app dan sluit en terug open, zijn ze terug uitgeschakeld in de app. In realiteit is het commando gewoon niet aangekomen bij de binnenunit en is deze dus nooit ingeschakeld geweest. Zeer lastig...
Heb idd wat zitten proberen en hoewel het beter werkt als ik 10 seconden in de app blijf na een commando, werkt het nog steeds minder dan de helft van de tijd. Aan/uit gaat nog, maar temperatuur wijzigen bvb is niet mogelijk. Hij neemt die wijzigingen totaal niet over.De airco's zelf mogen technisch bij de beste horen, maar van software development kennen ze daar niet veel. Met momenten moet ik zelfs al geluk hebben dat ze luisteren, ondanks dat ik de app open hou. Dan verspringen ze in de app zelf terug van aan naar uit.
Ik gebruik een integratie met Home Assistant, en wanneer ik daarmee de airco aan/uit zet, dan reageert die wél onmiddelijk.
ik beheer de cyclussen dus eigenlijk zelf via Home Assistant, of manueel.Het staat op mijn lijst om mij eens bezig te houden met 'Faikin'. Open source module die de Daikin wifi-module vervangt, waardoor lokale bediening (alles dat je via de Daikin app doet gaat via de cloud...) terug mogelijk is.
Je kan het hier vinden: https://github.com/revk/ESP32-Faikin, en er zijn op Amazon UK pre-built bordjes beschikbaar. Punt blijft wel: ik zit hier nu met die dure Stylish units, maar qua bediening trekken ze op niets.
Ik mis ook geavanceerde instellingen zoals "max aantal runs per uur" en "mininum duurtijd van een run". Ik gebruik nu een 3.5kW Stylish unit op de zolder, en 's nachts zet ik die op 16 graden om rond de 18 te eindigen. Het resultaat: elke 10 min gaat die een minuutje blazen, enorm efficiëntik beheer de cyclussen dus eigenlijk zelf via Home Assistant, of manueel.
Het lijkt alsof hun modulatiesysteem gericht is op een single split, maar voor een multi split zouden ze er toch wel anders mee moeten omgaan.