Suphafly
Well-known member
Offerte binnen voor een Daikin 5,0kW single split unit geplaatst voor 2350 excl, acceptabel?
Lijkt me goed tot zeer goed
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Offerte binnen voor een Daikin 5,0kW single split unit geplaatst voor 2350 excl, acceptabel?
Welke aannemers heb je laten komen? Zijn ook aan het zoeken in de regio. Mag PM.Lijkt me ook goedkoop. Ik ben offertes aan het opvragen voor ongeveer hetzelfde en de goedkoopste was 7k incl 6% (had een extra vraag gesteld en krijg nu een week later een onbeleefd antwoord van zijn vrouw? dat hij geen tijd heeft om te antwoorden op mijn vragen terwijl ik gewoon de type nummers wou weten van de units) De duurste was 11k (goede verkoper en veel info met gedetailleere offerte maar die prijs is totaal van de pot gerukt).
Als er iemand nog aanrader heeft regio Leuven, zeker welkom.
Gisteren is er iemand bij m'n ouders geweest en volgens hem.. buiten unit en binnen zou op 8000 komen.. wel 5 kw.Lijkt me goed tot zeer goed
Heb onderstaande binnen gekregen:
- daikin Comfora FTXP50N (binnenunit) + RXP50M (buitenunit): 2510 EUR geplaatst
- Daikin perfera FTXM50R (binnenunit) + RXM50R (buitenunit): 3100 geplaatst
- Fujitsu ASYG KMTE: 2880 geplaatst.
Verschil tussen de daikins zou zitten in extra filters in het duurdere model.
(de eerste twee geplaatst in voorjaar 2021, de laatste dit voorjaar). Die app van diakin is ook echt een aanrader en werkt zoals het zou moeten.Kan je er een iets grotere afbeelding van plaatsen, deze kunnen we niet lezen.Offerte binnen gekregen.
![]()
Offerte binnen gekregen.
![]()
Moeilijk, je hebt niet echt een airflow met gesloten ramen. Je zou eventueel een ventilator kunnen plaatsen in de buur van de airco om de lucht doorheen het huis te stuwen, maar dat is ook maar een McGuyver-oplossing.Kan je met 1 binnenunit een gang + 2 slaapkamers koelen (als de deuren dan openstaan). Of is dat compleet onmogelijk?
Dat valt nog mee. Hier kreeg ik in 2018 voor 1 buitenunit & 2 binnenunits voor 99m² te verkoelen een offerte binnen van 6000 balletjesik heb vorig zomer iemand laten komen en die had een offerte van bijna 5k gegeven voor 1 buitenunit, 1 blazer in de slaapkamer en 1 blazer dan in de gang om mijn gang + woonkamer te koelen. Leek mij wat aan de dure kant.

Klopt, wij zijn nog te hard aan het twijfelen om ook een unit in de slaapkamer te plaatsen. Daarom komt er momenteel enkel 1 in de leefruimte.Wil je later nog uitbreiden? Want je gaat voor een multisplit maar slechts met één binnenunit werken?
Niet twijfelen, gewoon doen.Klopt, wij zijn nog te hard aan het twijfelen om ook een unit in de slaapkamer te plaatsen. Daarom komt er momenteel enkel 1 in de leefruimte.
Wij hebben 1 unit in de gang boven waar alle slaapkamers en badkamer mee verbonden zijn. En dat werkt vrij goed. Zelfs beneden merken we lichtjes effect.Kan je met 1 binnenunit een gang + 2 slaapkamers koelen (als de deuren dan openstaan). Of is dat compleet onmogelijk?
Kan je met 1 binnenunit een gang + 2 slaapkamers koelen (als de deuren dan openstaan). Of is dat compleet onmogelijk?
Ik heb onder een airco en boven 1 op men slaapkamer, en als ik alle deuren openzet en beide airco's op, is het in het huis wel overal ongeveer dezelfde temperatuur. Hangt natuurlijk ook van de grote van je huis af. Mijn is 109m2Wij hebben 1 unit in de gang boven waar alle slaapkamers en badkamer mee verbonden zijn. En dat werkt vrij goed. Zelfs beneden merken we lichtjes effect.