Advies nieuwe monitor

GizaRex

New member
Mijn 2 Benq 24" monitors met 60hz zijn eens aan vervanging toe.
Ik heb totaal geen idee wat er nu net een monitor zou zijn die geschikt is voor mijn.

Ik had graag van 2 monitors naar 1 34" Ultrawide gegaan.
Deze zou het meest gebruikt worden om te programmeren (werk) en games te spelen zoals Football Manager, Apex Legends, Lost Ark.
Prijs: tussen 200 - 500 euro

Wat zouden jullie mij aanbevelen?
 
wat is je grafische kaart?
ultrawide is 3440x1440 dus dat zijn al wat meer pixels te renderen.

Ik heb deze
https://tweakers.net/pricewatch/1596610/gigabyte-g34wqc-zwart/specificaties/
spuuglelijke voet maar qua specs wel cava voor die prijs.
144hz. gsync freesync, HDR10 (wel HDR400. Is the lowest of the lowest), 3440x1440, curved.
VA paneel ook.. das wat minder
Mijn grapfische kaart is een Asus Geforce ROG Strix RTX 2060 O6G
Kan deze het aan om voor een ultrawide te gaan?
 
2060 zal ok zijn voor Football manager en andere games die meer verhaal / RTS zijn op 1440p ultrawide, maar niet ok voor Apex op hoge FPS. Ik had een 1080Ti en dat was relatief goed te doen op mijn 3440x1440p 144hz met Freesync 2, ook voor FPS games zeker bruikbaar maar dan niet op maximale kwaliteit (90-100FPS in BFV / BF2042). Een 1080Ti is ongeveer vergelijkbaar met iets tussen een 2080 en een 2080S, afhankelijk van de game. Met een 3080 nu is het wel een betere ervaring...
 
2060 zal ok zijn voor Football manager en andere games die meer verhaal / RTS zijn op 1440p ultrawide, maar niet ok voor Apex op hoge FPS. Ik had een 1080Ti en dat was relatief goed te doen op mijn 3440x1440p 144hz met Freesync 2, ook voor FPS games zeker bruikbaar maar dan niet op maximale kwaliteit (90-100FPS in BFV / BF2042). Een 1080Ti is ongeveer vergelijkbaar met iets tussen een 2080 en een 2080S, afhankelijk van de game. Met een 3080 nu is het wel een betere ervaring...
Maar als deze goed is voor Football Manager en om aan te kunnen werken, dan weet ik al dat daar al 90% van het gebruik naar toe zou gaan
 
Hmm, grotere resolutie = meer nood aan VRAM. Laat daar nu net het issue zitten met een 2060 6G, het is moeilijk in te schatten zo... Beetje aanzien denk ik. Mijn vergelijk met de 1080Ti is misschien ook niet ideaal want die had 11GB...
 
Ik heb ook op dit moment twee 24 inches en wel een 3070 oc . Op dit moment aan het kijken naar volgende, is dan wel weer een andere prijsklasse.


Ik ben er nog niet helemaal uit. Moeilijke keuze.
Ik heb daar een ouder broertje van, de LG 34GK950F. TOP scherm, echt super tevreden van... IPS / 34" / 144Hz Freesync 2 / 100% SRGB & 98% DCI-P3 kleurruimte. Werk, foto/video edit of een game, maakt niet uit... Doet alles.
 
Dus het veiligste is eigenlijk een andere grafische kaart kopen om zo naar ultrawide te kunnen gaan. Als ik het goed heb begrepen
 
Dus het veiligste is eigenlijk een andere grafische kaart kopen om zo naar ultrawide te kunnen gaan. Als ik het goed heb begrepen

Als je toch van monitor wil upgraden, koop je dan eerst een monitor, en kijk in hoeverre je 2060 alles nog trekt. Kan je achteraf nog upgraden (liefst na intro van de RTX 4000 reeks binnen een paar maand).

BTW, tip voor upgraden naar UW: koop een scherm dat 2 verschillende inputs kan aannemen van je PC zodat je een "dualscreen op 1 scherm" (= picture-by-picture) kan simuleren.
 
Dell is prima.
Ik heb al jaren een WQHD ultrasharp om op te editen en voor kantoorgebruik en dat ding is zalig...

34" WQHD UW met een lichte curve en 144Hz / Freesync is vandaag volgens mij het beste schermtype om te hebben. Ik ben super content van dat van mij... Have fun!
 
Terug
Bovenaan