Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Was 't maar waar.Heel simpel. Je hebt een 38h contract met je werkgever. De werkgever heeft een contract met de klant voor 40h per week voor je diensten.
Je hebt dus recht op 2h per week oftewel 1 dag per maand = 12 ADV dagen op een jaar.
Geen discussie mogelijk.
Het is ook waar... Dat het bij uw werk "de norm" is om 40u te presteren en geen ADV-dagen te krijgen, tjah... Dan zijn ze aan het foefelen en kunnen ze je niks maken als je ook "maar" je 38u doet...Was 't maar waar.
wat natuurlijk ook bullshit is.Ik zit contractueel op 40 uur, en heb een verbod op overuren (lees: het AR zegt dat overuren op geen enkele manier worden gecompenseerd).
ik zie niet in waarom dit niet wettelijk zou zijn.Ik herinner me van bij een vorige werkgever dat "het systeem" enkel toeliet een ADV dag op te nemen nadat de uren gepresteerd waren. Elke maand kwam er dan 1 extra ADV dag beschikbaar die je kon opnemen. Misschien heeft de topic starter een dergelijk "probleem"?
Voor zover ik weet is dat trouwens niet wettelijk en moeten de dagen vanaf januari direct kunnen opgenomen worden.
Tja wat ik zeg hè. Er zijn dus werkgevers die afdwingen dat je eerst de uren presteert voor je ze kan recupereren. Voor zover ik heb kunnen vinden bestaat er geen wettelijk kader over het verbieden of verplichten van deze werkwijze.ik zie niet in waarom dit niet wettelijk zou zijn.
En als het niet verboden of verplicht is, dan kan de werkgever dat in het arbeidsreglement bepalen...Tja wat ik zeg hè. Er zijn dus werkgevers die afdwingen dat je eerst de uren presteert voor je ze kan recupereren. Voor zover ik heb kunnen vinden bestaat er geen wettelijk kader over het verbieden of verplichten van deze werkwijze.
Vandaar dat ik het suggereerde om dat na te kijken ……………En als het niet verboden of verplicht is, dan kan de werkgever dat in het arbeidsreglement bepalen...
Je suggereerde dat het niet wettelijk was en even later dat er geen wettelijk kader zou zijn. Niet 'kijk het even na'Vandaar dat ik het suggereerde om dat na te kijken ……………
Waarom is dat bullshit? Bij ons moeten mensen ook goedkeuring krijgen van hun hiërarchie alvorens ze overuren mogen presteren (en die vergoed kijgen)wat natuurlijk ook bullshit is.
Daar zou ik een simpel antwoord op hebben: "dat extra geld gaat naar uw loon he, waarom denkt gij anders dat uw loon zo hoog is vergeleken met andere 38u contracten elders? voor dat loon verwachten wij dat je wat overwerkt anders krijgen wij u niet betaald hoor!".
Klopt, maar hier was het dat overuren nooit betaald worden. Er stond niet met of zonder toestemming van de overste.Waarom is dat bullshit? Bij ons moeten mensen ook goedkeuring krijgen van hun hiërarchie alvorens ze overuren mogen presteren (en die vergoed kijgen)