Abu Dhabi

TRUMP

Active member
Vraagje:

Qua cultuur en mooie oude gebouwen, wat is het best te bezoeken ?
Abu Dhabi of Dubai ? Van Dubai is er reeds een topic, maar nog niets over Abu Dhabi.
Beide plaatsen visumvrij voor Belgen neem ik aan? Want ja is zelfde land UAE...

Ik zou volgend jaar in december naar japan willen met mijn vriendin, maar ik heb enkele dagen meer verlof. Dus mijn plan is nu om te kijken om eerst een paar dagen naar Abu Dhabi of Dubai te gaan, en dan met etihad of emirates door te vliegen naar Japan en daar af te spreken met m'n vriendin.

Dus ik twijfel tussen beide. Kan iemand iets meer zeggen over Abu Dhabi?
(of gewoon beiden doen? ik denk 2dagen per plaats is voldoende voor de highlights te kunnen zien?)

En geld ter plaatse wisselen, of gewoon uit te muur halen en zoveel mogelijk met kaart betalen?

Laatst bewerkt:
Voor Abu Dhabi kan ik eigenlijk slechts 2 dingen aanraden: Louvre museum en Sheikh Zayed Grand Mosque (kan op 1 dag)
Daarbuiten heb ik Warner Bros indoor pretpark gedaan en dat was niet aan te raden. Heel tof om te zien, maar veel attracties zijn 3D en dus zeker niet de moeite voor adrenaline junkies, voor kids zal het wel een geweldige ervaring zijn.

Voor Abu Dhabi kan ik eigenlijk slechts 2 dingen aanraden: Louvre museum en Sheikh Zayed Grand Mosque (kan op 1 dag)
Daarbuiten heb ik Warner Bros indoor pretpark gedaan en dat was niet aan te raden. Heel tof om te zien, maar veel attracties zijn 3D en dus zeker niet de moeite voor adrenaline junkies, voor kids zal het wel een geweldige ervaring zijn.

Ferrari world kan je nog doen

Ik zie dat Abu Dhabi inderdaad niet echt de moeite is om dit als standalone reis te doen.

Ik heb opgezocht en kom hierop uit:

Kortom, alle bezienswaardigheden doe je beter via een georganiseerde daytrip vanuit DUBAI. Denk dan ook dat ik het zo ga doen.

Abu Dhabi bezocht als stopover op weg naar Thailand. Ferrari World is wel de moeite, staat oa de snelste achtbaan ter wereld die u lanceert van 0-240km/u in 4.9s. Plus nog een paar andere achtbanen en attracties.

Als reis op zich niet genoeg te doen, maar in combinatie met Dubai wel prima. Of als stopover dus, met Etihad waar ik toen mee vloog kan je heel gemakkelijk 1 of 2 dagen inplannen op weg van/naar het verre oosten.

Edit: die snelste achtbaan is blijkbaar wel al sinds januari gesloten tot nader orde lees ik net.

zijn er dan ook overal moskee's die je smorgens vroeg wakker maken, in die toeristische buurten zoals rond die burj kalifa in dubai, of de zayed moskee in AD ?

Terug
Bovenaan