Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Ik zou niet twijfelen en uw hardtail bijhouden.
1) Als winterfiets om uw fully te sparen bij regen-modderachtige condities.
2) Reservefiets als uw andere onverwacht stukken heeft of als het onderhoud langer duurt dan verwacht.
3) Om naar de bakker te gaan als je nog geen gewone stadsfiets hebt.
Heb koersfiets en rollen en rijdt niet niet graag in regen/modder :p

Maar kan hem wel houden om als gravelbike te gebruiken ook :p

Mijn stadsfiets is een gevaar dus die zou idd weg moeten :D
 
Heb koersfiets en rollen en rijdt niet niet graag in regen/modder :p

Maar kan hem wel houden om als gravelbike te gebruiken ook :p

Mijn stadsfiets is een gevaar dus die zou idd weg moeten :D
Ik zou de hardtail verkopen en een gravel kopen met het geld. Doet alles wat je met uw hardtail zou willen doen beter.
 
Ik zou de hardtail verkopen en een gravel kopen met het geld. Doet alles wat je met uw hardtail zou willen doen beter.
Mja maar gravel gaat me meer kosten dan ik voor de mtb krijg.
En mijn maat is niet zo evident om te verkopen precies :p

En nieuwe is lang wachten, ga zien wat we moeten doen 'na corona' met werk.
Als ik meer naar bureau moet maar laptop meezeulen dan mss iets dat dat ook op de fiets kan (ipv rug)
 
Naar aanleiding van het weer verplaatsen van leveringsdatum.. x-caliber9
Is een van de Orbea's een goed alternatief of toch maar even wachten op de trek.


In verband met de X-caliber, deze fiets is in 2022 een pak beter geworden. Hier kan u de nieuwe specificaties terugvinden; https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fietsen/mountainbikes/xc-mountainbikes/x-caliber/x-caliber-9/p/5260217/


Ik heb enkele alternatieven die per direct te krijgen zijn en die vergelijkbaar waren met de X-Caliber van 2021 (SLX afmontage):

https://www.orbea.com/be-en/bicycles/mountain/alma/cat/alma-h20

https://www.orbea.com/be-en/bicycles/mountain/alma/cat/alma-m50

https://www.orbea.com/be-en/bicycles/mountain/alma/cat/alma-h10-eagle-21
 
Ik weet dat je een grote fan bent van je Grizl, maar als je dat echt denkt kan ik enkel maar concluderen dat je je hardtail nooit ten volle benut hebt.
Lichte off-road, slecht weer op de weg en eens naar de bakker of naar het café. Persoonlijk zie ik niet waar een hardtail daar beter zou presteren.
 
Pffff


mud.gif
 
Lichte off-road, slecht weer op de weg en eens naar de bakker of naar het café. Persoonlijk zie ik niet waar een hardtail daar beter zou presteren.
Zoals ik al zei, indien je echt denkt dat een gravelbike beter presteert op alles dan een hardtail, heb je je hardtail nooit ten volle benut. Voor wat je hier opnoemt presteert de gravelbike inderdaad beter dan een hardtail. Maar er zijn meer dan genoeg andere dingen waar een hardtail beter op presteert dan een gravelbike.
 
Maar nog belangrijker is dat ze onverslaanbaar zijn qua bang for buck. Het zijn ook effectief goeie fietsen met goeie componenten, en dat is ook de reden waarom mensen er oprecht lyrisch over zijn.
Ik ken niemand die niet tevreden is van zijn canyon.
Niemand, behalve de Aeroad kopers wil je zeggen? ;-)
 
ik ga wachten op de (mogelijke) release van 105 di2 en dan een knoop doorhakken

Ofwel blijf ik rijden met mijn 2019 Canyon Endurace CF SL... Bijzonder tevreden van, dus hij moet niet weg.

Andere piste is dat ik hem verkoop want als ik het goed time kan ik er nog een supergoed bedrag voor krijgen. Dan koop ik een Velobuild (consumer direct Chinees) frame en bouw ik hem op met Rival Etap (of 105 di2 indien dat komt). Volledig geïntegreerd en elektronisch schakelen voor een kleine opleg is natuurlijk wel een upgrade.

Ik heb er gigantisch veel over gelezen op Fiets.nl en Chinertown.com, en op de (mogelijke) flex van het integrated stuur na zijn er gewoon geen opmerkingen.
 
Ik heb een paar dagen geleden ook een knoop doorgehakt en een Canyon Ultimate CF SL 8 Disc Di2 True Grey aangeschaft (via het werk).
Komende van een Canyon Endurace AL 7.0 dus wel een behoorlijke upgrade. Ik hoop alleen dat de geometrie mij ligt. Ben niet de stijfste hark dus zou wel moeten lukken. Ook getwijfeld tussen de Endurace CF SL 8, maar dat zadel kan me estetisch niet bekoren..
 
.....Dan koop ik een Velobuild (consumer direct Chinees) frame en bouw ik hem op met Rival Etap (of 105 di2 indien dat komt). Volledig geïntegreerd en elektronisch schakelen voor een kleine opleg is natuurlijk wel een upgrade.....
Succes met groepsets te vinden ;) Ik was al lang aan het kijken om etap te gaan met mijn mtb (Rival shifters/remmen, GX axs derailleur), maar er komt niets op stock. Paar weken geleden eens force etap shifters gevonden, na 30' uitverkocht.
Uiteindelijk toch een set gewone Force1 shifters/remmen besteld, ik blijf wel gewoon mechanisch schakelen (de prijs om cassettes naar 12-speed te upgraden kwam er dan ook nog bij, en ik ken mezelf - op langere tochten ga ik verveeld zitten dat de batterij gaat uitvallen/dat ik reservebatterij moet meenemen/opladen, en dat het toch wel heel kostelijk wordt wanneer ik eens crash...).

Voor een koersfiets zie ik mezelf wel eerder etap gebruiken.
 
Succes met groepsets te vinden ;) Ik was al lang aan het kijken om etap te gaan met mijn mtb (Rival shifters/remmen, GX axs derailleur), maar er komt niets op stock. Paar weken geleden eens force etap shifters gevonden, na 30' uitverkocht.
Uiteindelijk toch een set gewone Force1 shifters/remmen besteld, ik blijf wel gewoon mechanisch schakelen (de prijs om cassettes naar 12-speed te upgraden kwam er dan ook nog bij, en ik ken mezelf - op langere tochten ga ik verveeld zitten dat de batterij gaat uitvallen/dat ik reservebatterij moet meenemen/opladen, en dat het toch wel heel kostelijk wordt wanneer ik eens crash...).

Voor een koersfiets zie ik mezelf wel eerder etap gebruiken.
yes, i know... maar kheb op zich wel nog mijn Warlock (en Lux) als ik meteen iemand vind die de hoofdprijs voor mijn Canyon wil betalen. Dus... nog ff wachten om te zien wat Shimano doet, en voor welke prijs :)

Ik gok op 11 speed 105, volledig bekabeld zoals Ultegra voordien. EDIT (di2 dus hé)
 
105 di2, ik zou er in 2022 niet op hopen eerlijk gezegd.
Men heeft met r7000 wel geleerd dat de stap met ultegra en dura-ace toch wel aanwezig moet zijn.
 
ik gok toch ook dat ze dat op termijn gaan doen, anders zal het marktaandeel van SRAM nog vergroten.
Waarom zouden ze dat doen als ze ultegra in prijs verlagen waar je dus een veel betere elektronische groepset hebben met ultegra en een betere performer maar mechanisch met 105 hebben?

105 elektronisch maken ga je weer het probleem hebben dat je met 105 weinig inboet voor een heel pak minder geld. En veel mensen zijn nog in de markt voor mechanisch en 105 is echt wel een meesterlijke groepset voor geen geld.
 
Terug
Bovenaan