Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Ik ben de laatste weken wat aan het uitkijken om een Mtb hardtail te kopen.
Doel van de fiets:
Waarvoor ik hem het meest zou gebruiken zijn in de winters aan de kust in de duinen/singel tracks en eventueel eens een beachrace voor de fun (niet de bedoeling om voorvork te veranderen). Voor de rest sporadisch een (zomer)toertocht in behoorlijke toestanden (geen baggerritten) regio West-Vlaanderen.
Wat ik wil: prijsklasse +-1500€ (geen 2000 liefst) lichte snelle betrouwbare fiets. snelheid/wendbaarheid gaat boven comfort voor mij.

Ik sta al een tijd op deze en voorlopig heb ik nog geen alternatieven gevonden en aangezien hij al lange tijd in korting staat best niet te lang meer twijfelen. Wat zijn jullie bevindingen? Zijn er waardige alternatieven?
 
Ik ben de laatste weken wat aan het uitkijken om een Mtb hardtail te kopen.
Doel van de fiets:
Waarvoor ik hem het meest zou gebruiken zijn in de winters aan de kust in de duinen/singel tracks en eventueel eens een beachrace voor de fun (niet de bedoeling om voorvork te veranderen). Voor de rest sporadisch een (zomer)toertocht in behoorlijke toestanden (geen baggerritten) regio West-Vlaanderen.
Wat ik wil: prijsklasse +-1500€ (geen 2000 liefst) lichte snelle betrouwbare fiets. snelheid/wendbaarheid gaat boven comfort voor mij.

Ik sta al een tijd op deze en voorlopig heb ik nog geen alternatieven gevonden en aangezien hij al lange tijd in korting staat best niet te lang meer twijfelen. Wat zijn jullie bevindingen? Zijn er waardige alternatieven?
Ik heb de CF6, is echt een zeer goeie Hardtail. Zeker als snelheid en wendbaarheid primeren, want zit wel zeer sportief vind ik.
 
Ik ben de laatste weken wat aan het uitkijken om een Mtb hardtail te kopen.
Doel van de fiets:
Waarvoor ik hem het meest zou gebruiken zijn in de winters aan de kust in de duinen/singel tracks en eventueel eens een beachrace voor de fun (niet de bedoeling om voorvork te veranderen). Voor de rest sporadisch een (zomer)toertocht in behoorlijke toestanden (geen baggerritten) regio West-Vlaanderen.
Wat ik wil: prijsklasse +-1500€ (geen 2000 liefst) lichte snelle betrouwbare fiets. snelheid/wendbaarheid gaat boven comfort voor mij.

Ik sta al een tijd op deze en voorlopig heb ik nog geen alternatieven gevonden en aangezien hij al lange tijd in korting staat best niet te lang meer twijfelen. Wat zijn jullie bevindingen? Zijn er waardige alternatieven?
Ik heb hem sinds een paar maanden. Content van
 
Iemand ervaring met een Superior X Road?
Momenteel rijd ik met een Giant TCR advanced
Ben aan het kijken naar een volgende leasefiets en de superior lijkt me een fiets te zijn waar je ook (lichte) gravel mee kan
een dedicated gravelbike zou niet genoeg gebruikt worden, maar de optie hebben om met een extra wielset lichte gravel te kunnen lijkt me interessant
 
Iemand ervaring met een Superior X Road?
Momenteel rijd ik met een Giant TCR advanced
Ben aan het kijken naar een volgende leasefiets en de superior lijkt me een fiets te zijn waar je ook (lichte) gravel mee kan
een dedicated gravelbike zou niet genoeg gebruikt worden, maar de optie hebben om met een extra wielset lichte gravel te kunnen lijkt me interessant
Er zijn wel meerdere wegfietsen die banden van 35mm en breder kwijt kunnen.
Vraag die je u moet stellen is hoe zot wil ik gravel gaan?
Is dat echt niet te zot dan kom je weg met 35mm easy. Ga je echt zotter dan is 40mm dan weer te smal.

Het is een vreemde market tegenwoordig waar endurance bikes meer naar race gravelfietsen gaan, echte koersfietsen ook vaak al tot 32mm ondersteunen, race gravelfietsen meer endurance fietsen zijn met meer opties specifiek voor off-road racen en als laatste echt adventure fietsen waar je bijna MTB banden in kwijt kunt en voldoende mounting opties heeft om bijna heel uw inboedel te vervoeren.

Laatst nog een gezin gezien waarbij de man zo een Thule sportbuggy achter zijn grizl had gehangen en zijn en de vrouw hun frames vol hingen met tassen en zo op reis ging.
 
.....

Het is een vreemde market tegenwoordig waar endurance bikes meer naar race gravelfietsen gaan, echte koersfietsen ook vaak al tot 32mm ondersteunen, race gravelfietsen meer endurance fietsen zijn met meer opties specifiek voor off-road racen en als laatste echt adventure fietsen waar je bijna MTB banden in kwijt kunt en voldoende mounting opties heeft om bijna heel uw inboedel te vervoeren.
Gravel is een spectrum :)
 
Iemand ervaring met een Superior X Road?
Momenteel rijd ik met een Giant TCR advanced
Ben aan het kijken naar een volgende leasefiets en de superior lijkt me een fiets te zijn waar je ook (lichte) gravel mee kan
een dedicated gravelbike zou niet genoeg gebruikt worden, maar de optie hebben om met een extra wielset lichte gravel te kunnen lijkt me interessant
Ik heb een Superior MTB. Nu ongeveer 5 jaar denk ik. Nog niks van mankementen.
In ieder geval is die X Road wel een knap fietske.
 
Bon keer in actie geschoten voor een lease, max 4500 budget.

Zal geen gravel worden maar racer met 30 band.
1ste stop bij VE, Cube wordt afgebouwd, willier mottig. Sup verandert van logo en lever issues.
Blijft daar Merida, ridley of bianchi over.
Veel mbts daar en olmo.

Voor madam ant zien voor elektrische fiets, Cube ziet er wel goed uit. Voor 3k budget.

Blijkbaar moet je wel 10% voorschot geven bij bestelling. Klopt dit? 5j geleden dat ik nog fiets heb gekocht.

Volgende week proberen nog 2 andere winkels te doen.

Tbc
 
Bon keer in actie geschoten voor een lease, max 4500 budget.

Zal geen gravel worden maar racer met 30 band.
1ste stop bij VE, Cube wordt afgebouwd, willier mottig. Sup verandert van logo en lever issues.
Blijft daar Merida, ridley of bianchi over.
Veel mbts daar en olmo.

Voor madam ant zien voor elektrische fiets, Cube ziet er wel goed uit. Voor 3k budget.

Blijkbaar moet je wel 10% voorschot geven bij bestelling. Klopt dit? 5j geleden dat ik nog fiets heb gekocht.

Volgende week proberen nog 2 andere winkels te doen.

Tbc
VE in Aalst?
 
Ben opzoek naar een tweedehandse Canyon Aeroad of Ultimate in het juiste maatje. Hebben jullie eventueel opmerkingen over deze aanbieding?

Ik vind dat veel geld voor een frame van minstens 4 jaar oud en zonder discs om eerlijk te zijn.
Al lijkt hij wel maniakaal onderhouden.
 
Ik vind dat veel geld voor een frame van minstens 4 jaar oud en zonder discs om eerlijk te zijn.
Al lijkt hij wel maniakaal onderhouden.
Wat lijkt u een faire prijs voor deze fiets? Ben niet zo thuis in het wereldje, daarom dat'k mij graag eens laat adviseren door kenners :)
 
€2000 voor een velgremfiets vind ik ook teveel. Ik zou denken dat je voor die prijs ook wel een 105 di2 met schijfremmen kan vinden (met alu wielen dan wel).
 
Terug
Bovenaan