Auto Aankoopadvies nieuwe stationwagen/break

Heroixx

Well-known member
Hallo iedereen,

in de categorie "durf te vragen, ik ben een auto-leek" volgende vraag: wij zijn in het kader van ons gezin met twee kinderen aan het uitkijken naar een grotere wagen, idealiter een break. Enkele auto's zijn ons in het oog gesprongen, met name volgende wagens:

- Volkswagen Golf VIII variant tsi life 110 (benzine)
- Ford Focus Clipper ecoboost st-line 125 (benzine hybride)
- Hyundai i30 Wagon t-gdi twist 120
- Seat Leon st fr edition 110

Buiten de Hyundai die beduidend goedkoper is, lijken alle auto's eigenlijk grotendeels hetzelfde..? Kan iemand me eventueel (als ervaringsdeskundige) wat meer inzicht geven in de beste keuze tussen deze vier opties? Naar (rij)comfort, verbruik, ... Is de milde hybride een groot voordeel? Want heb hier zelf niet veel ervaring mee.

Alvast bedankt.
 
Milde hybride heeft amper invloed heb ik de indruk. Je bent ietsje sneller weg vanuit stilstand. Maar qua verbruik nog weinig van gemerkt.
 
0.1 liter ofzo scheelt dat, niet de moeite dus ben ook aan het uitkijken voor een Break bij Opel/Peugeot zou ik wel voor een hybride kiezen omdat je daar met die 1.2B motors zit.

Renault Megane Grandtour is ook de moeite om eens te bekijken.
Toyota Corolla TS lijkt me ook een goede keuze een jonge 2dehands is bij hun ook interessant mits die Toyota Approved Used is, de garantie hangt bij hun vast aan de auto niet aan een eigenaar, als je jaarlijks bij hun op onderhoud gaat komt er een jaar extra garantie bij tot 10jaar

Uit je lijstje spreekt de Seat Leon st fr edition 110 me het meest aan, Kia Ceed Sw lijkt me ook een prima keuze veel opties voor een lagere prijs vergeleken tov de rest, morgen ga ik proef rijden met de Kia/Renault en erna even binnenspringen bij Toyota