Auto Aankoopadvies nieuwe stationwagen/break

Merci voor bevestiging.
Inderdaad, ik ben nu ook al wat toekomstig aan het zien voor de X5M én de 3008 weg te doen. Momenteel even gedaan met de namen en gewoon betrouwbaarheid waar ik nu voor kies. Honda CR-V is voor mij momenteel een serieuze catcher.
Die nieuwe CR-V is inderdaad niet mis. Wel geschrokken van de prijs: vanaf 48k, best wel stevig. Veel particuliere kopers gaan ze daar toch niet voor vinden vrees ik.
 
Die nieuwe CR-V is inderdaad niet mis. Wel geschrokken van de prijs: vanaf 48k, best wel stevig. Veel particuliere kopers gaan ze daar toch niet voor vinden vrees ik.
Volgens mij ook hybride dus daarom wat duurder. Maar de configurator geeft het nieuwe model nog niet weer?
 
Ik zou het persoonlijk op den duur niet meer weten.

Algemeen gezien worden die Japanse merken als enorm betrouwbaar gezien, maar ik denk dat dat vooral terend is op een imago van de vorige generaties.
Meer dan ooit werken de Japanse merken samen met de Fransen. Zie maar naar de modellen die Toyota gemeen heeft met de Stellantis groep, Nissan/Renault enz. Ik vraag me dan ook af hoe betrouwbaar ze zullen blijven.

De Peugeot Rifter/Citroën Berlingo/Opel Combo/Fiat Doblo/Toyota Proace bijvoorbeeld zijn nagenoeg hetzelfde model.
Is niet enkel verleden, maar ook in het heden het geval hoor, afgaande op de jaarlijkse betrouwbaarheidsstudies die je wel eens ziet passeren.

Dit gaat vaker dan wel een beetje gepaard met net een tikje 'achter' lopen qua nieuwe snufjes. Bij VAG vond je veel sneller adaptieve cruise control, dan bij Honda, Mazda, Toyota,...
Aan de andere kant, als je naar Hyundai Ioniq lijkt, qua oplaadsnelheid bv. Lopen ze daarmee iets voorop.

Maar voor particulier aan te kopen zou ik persoonlijk ook neigen naar meer bewezen betrouwbaarheid inderdaad.
 
Volgens mij ook hybride dus daarom wat duurder. Maar de configurator geeft het nieuwe model nog niet weer?
Idd, standaard hybride.
Prijzen zijn bij de dealer al bekend:

-Elegance 2WD: 48150
-Elegance 4WD: 50200
-Advance 4WD: 54550
-PHEV Advance 4WD: 63400

Stevige prijzen dus. Ongeveer in lijn met de prijs van een Rav4 denk ik, maar duurder dan een Tucson/Sportage/CX5.
 
Bedankt voor jullie advies. Het is uiteindelijk een nieuwe Seat Leon FR ST full option geworden :). En last-minute nog een trekhaak laten opzetten ook :oi22:
Goeie keuze denk ik!

Niet zo heel lang geleden kocht je zo eentje nieuw voor onder de 24k. Dat is nu heel anders.
 
Ik sluit mij aan bij de suggesties hierboven.
  • Skoda Superb of Octavia, deze waren voor de Tesla-boom de toppers voor leasing
  • Toyota Corolla Touring Sports (zie dit topic)
  • Een tweedehands Volvo V60 kan ook een leuke optie zijn, ook veel uit leasing te vinden
De recente Volvo's zijn ook verre van betrouwbaar. Elke Volvo in leasing bij ons op het bedrijf (XC40, XC90, V60 en V90) hebben al meerdere dagen in de garage gestaan voor grote herstellingen. Elektronische problemen (slechte kabelbomen, defecte infotainment, onverklaarbare uitval van elektronica,...), motorproblemen (met zelfs al een volledige motor swap als gevolg), volledige vervanging van een hybride aandrijflijn, enzoverder.

Da's allemaal 'ok' als het leasing betreft, maar kom dat maar eens als particulier tegen.
 
Ik heb dat van veel collega's ook al gehoord de laatste jaren, veel meer problemen met de Volvo's ivgl met andere merken.
Volvo's en VW/Skoda maken zowat de meerderheid uit van het wagenpark bij ons (>400 wagens), van VW/Skoda heb ik dat amper nog gehoord bij ons.
 
Ook op zoek naar nieuwe wagen. Ik geraak er niet aan uit.
voornamelijke functies zijn.
-tweede wagen (eerste wagen is elektrische bedrijfswagen)
-voor de madam eens naar de winkel te gaan (hier zou ik dan kiezen voor kleine wagen)
-Aangezien de schoonvader in rolstoel zit en de schoonouders geen wagen hebben wordt er vaak wel eens een rolstoel in de koffer gezet en dan is een hogere wagen ook wel gemakkelijker om in en uit te stappen voor schoonvader (kan wel nog met moeite op eigen benen staan)
-Een kilometervreter voor de autovakantie. Alle EV puristen ten spijt ik zie het echt niet zitten om wintervakanties te doen met een elektrische wagen. Elke 250km een half uur gaan laden is gewoon dat niet.

Zowieso geen diesel wegens de weinige km's, Benzine? Mogelijks een Tesla wegens beschikbaarheid laadnetwerk tov klassieke EV's
 
Ook op zoek naar nieuwe wagen. Ik geraak er niet aan uit.
voornamelijke functies zijn.
-tweede wagen (eerste wagen is elektrische bedrijfswagen)
-voor de madam eens naar de winkel te gaan (hier zou ik dan kiezen voor kleine wagen)
-Aangezien de schoonvader in rolstoel zit en de schoonouders geen wagen hebben wordt er vaak wel eens een rolstoel in de koffer gezet en dan is een hogere wagen ook wel gemakkelijker om in en uit te stappen voor schoonvader (kan wel nog met moeite op eigen benen staan)
-Een kilometervreter voor de autovakantie. Alle EV puristen ten spijt ik zie het echt niet zitten om wintervakanties te doen met een elektrische wagen. Elke 250km een half uur gaan laden is gewoon dat niet.

Zowieso geen diesel wegens de weinige km's, Benzine? Mogelijks een Tesla wegens beschikbaarheid laadnetwerk tov klassieke EV's
Het kleine wagen en hoog-zittende kilometervreter waar een rolstoel in de koffer past matchen in mijn ogen niet echt.

Bij die laatste punten denk ik snel aan een bestelbus a-la Opel Vivaro etc (weet niet als ze deze specifiek nog maken, Renault heeft ze ook).
Opzich comfortabele auto's om mee te rijden en zalig om mee op vakantie te gaan, zeker met kinderen. "Stepke mee? Joat, zwiert maar achterin"
 
-Een kilometervreter voor de autovakantie. Alle EV puristen ten spijt ik zie het echt niet zitten om wintervakanties te doen met een elektrische wagen. Elke 250km een half uur gaan laden is gewoon dat niet.

Zowieso geen diesel wegens de weinige km's, Benzine? Mogelijks een Tesla wegens beschikbaarheid laadnetwerk tov klassieke EV's
:unsure:
Eerst wil je een kilometervreter en geen EV en dan wil je geen diesel en stel je toch mogelijks een Tesla voor?
Voor de rest wil je een kleine wagen (voor uw madam) maar dan toch weer een grote/hoge koffer waarin je liefst veel comfortabele lange afstanden kan maken.

Make up you mind woman!
 
ja de eisen liggen echt te ver uiteen. Nu ja rolstoel kan nu wel in de ID4
Als het dan toch wat kleiner mag is een Volvo xc40 wel plezierig, golf'ke is wel wat de standaard "compact car".

Als het echt echt klein moet zijn heb ik me laten vertellen dat een hybride Toyota Yaris ook nog tof is!
 
:unsure:
Eerst wil je een kilometervreter en geen EV en dan wil je geen diesel en stel je toch mogelijks een Tesla voor?
Voor de rest wil je een kleine wagen (voor uw madam) maar dan toch weer een grote/hoge koffer waarin je liefst veel comfortabele lange afstanden kan maken.

Make up you mind woman!
:D
Die tesla heeft wel dat superchargernetwerk als voordeel op reis. Dat heb ik momenteel niet met de ID4 (ook maar laadcapaciteit van 135kW waar ik gemiddeld feitelijk maar 70kW kan laden.) Ook een plethora aan laadkaarten aanschaffen en meenemen om toch zeker niet in de problemen te geraken lijkt me nu ook niet optimaal.
Als het dan toch wat kleiner mag is een Volvo xc40 wel plezierig, golf'ke is wel wat de standaard "compact car".

Als het echt echt klein moet zijn heb ik me laten vertellen dat een hybride Toyota Yaris ook nog tof is!
Nen maat heeft die xc40 en die is wel nice.
 
:D
Die tesla heeft wel dat superchargernetwerk als voordeel op reis. Dat heb ik momenteel niet met de ID4 (ook maar laadcapaciteit van 135kW waar ik met gemiddeld feitelijk maar 70kW kan laden.) Ook een plethora aan laadkaarten aanschaffen en meenemen om toch zeker niet in de problemen te geraken lijkt me nu ook niet optimaal.

Nen maat heeft die xc40 en die is wel nice.
Zelf een klein jaar gereden met een T3 (koop aub de grotere motor als je hem neemt haha), maar wel echt gewoon leuke auto's met een tof interieur! Koffer is niet huge maar voldoende, comfortabel ook met mensen op de achterbank, en ik reed er voor mijn job toen vaak stukken van 7-8 uur meer zonder probleem.
 
Wij hebben een i30 wagon en ik moet zeggen dat ik er graag mee rij. Echte nadelen heb ik nog niet ontdekt. Die hybride moet je je idd niet aantrekken, dat doet echt niks in het verbruik.

Wij hebben op het punt gestaan een paar jaar geleden om een Superb te kopen, maar deze kost met kortingen bij na 10k meer voor uiteindelijk wel een ruimere auto, maar de meerprijs is me dat niet waard.
Ik ben ook gaan kijken naar een Corolla en die is qua uitvoering, afwerking en prijs ongeveer hetzelfde. Ik denk dat hij een 3k duurder was maar ben niet meer zeker.
 
Terug
Bovenaan