Aan welke universiteit volg je best de richting farmacie (farmaceutische wetenschappen)? Wat zijn de verschillen?

Student

New member
Aan welke universiteit volg je best de richting farmacie (farmaceutische wetenschappen)? Wat zijn de verschillen?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er weinig verschil zit tussen de verschillende Vlaamse universiteiten.
Wil je officina apotheker worden: maakt het al helemaal niet uit denk ik.
Wil je naar de industrie: volgens mij geen verschil. Je curriculum en wat je daarbuiten deed spelen meer rol dan Leuven of Gent... Als je natuurijk je studies aan een franstalige universiteit deed zal je profiel wel opvallen.
Academisch onderzoek: dat zal vooral afhangen van de juiste match met een promotor en topic imo.
 
Wat zijn zoal dingen die je daarbuiten kan doen tijdens het studeren die opvallen? Studentenvereniging?
Persoonlijk heb ik dat nooit als een meerwaarde in een CV gezien. Ik kan natuurlijk enkel maar uit eigen ervaring / medical affairs en aanverwanten spreken. Misschien als je daar een zeer verantwoordelijke positie in nam ofzo wel.

Interessant imo bv:
- eigen start-up tijdens studententijd
- Buitenlands ontwikkelingswerk
- Studie in een andere taal, buitenlandervaringen
- Extracurriculair wetenschappelijk werk met publicaties of minstens referenties van een prof dat je dit goed hebt gedaan,...
 
Persoonlijk heb ik dat nooit als een meerwaarde in een CV gezien. Ik kan natuurlijk enkel maar uit eigen ervaring / medical affairs en aanverwanten spreken. Misschien als je daar een zeer verantwoordelijke positie in nam ofzo wel.

Interessant imo bv:
- eigen start-up tijdens studententijd
- Buitenlands ontwikkelingswerk
- Studie in een andere taal, buitenlandervaringen
- Extracurriculair wetenschappelijk werk met publicaties of minstens referenties van een prof dat je dit goed hebt gedaan,...
- Een eigen start-up is toch niet mogelijk in farmacie? Of bedoel je een eigen startup in iets dat niet met de studie gerelateerd is?

- De buitenlands ontwikkelingswerk is dat zo wat geneeskundestudenten doen een paar weken/maanden naar een arm land gaan (veel geld voor betalen) en daar dan wat helpen voor een betere cv?

- Studie in een andere taal, bijvoorbeeld dan de master pharmaceutical engineering / international drug discovery?

- Kan je dit doen tijdens de bachelor? of is dat enkel voor masters? Honoursprogramma zou dat ook zoiets zijn dan?

Leuk lijstje bedankt, en heb je tips voor het eerste jaar wat je kan doen buiten de studie. Ik zit nu in de studentenraad in het middelbaar, ik ben aan het denken om dit ook te doen in de universiteit, maar ik ben niet zeker of dit aangeraden is vanaf het eerste jaar.
 
- Een eigen start-up is toch niet mogelijk in farmacie? Of bedoel je een eigen startup in iets dat niet met de studie gerelateerd is?

- De buitenlands ontwikkelingswerk is dat zo wat geneeskundestudenten doen een paar weken/maanden naar een arm land gaan (veel geld voor betalen) en daar dan wat helpen voor een betere cv?

- Studie in een andere taal, bijvoorbeeld dan de master pharmaceutical engineering / international drug discovery?

- Kan je dit doen tijdens de bachelor? of is dat enkel voor masters? Honoursprogramma zou dat ook zoiets zijn dan?

Leuk lijstje bedankt, en heb je tips voor het eerste jaar wat je kan doen buiten de studie. Ik zit nu in de studentenraad in het middelbaar, ik ben aan het denken om dit ook te doen in de universiteit, maar ik ben niet zeker of dit aangeraden is vanaf het eerste jaar.
Het gaat om dingen die opvallen in een CV-screening en die tonen dat er iets "extra" in jou zit. (ondernemerschap, durf, doorzetting, creativiteit,....).
Een start-up in drug discovery als student zal inderdaad moeilijk zijn :). Ik herinner me iemand die fiets-GPS'en en consoorten verkocht als student. Had zijn eigen website gemaakt, deed zijn boekhouding, reparaties,... en had bovendien hoge graden. Dat is iemand die er bij de CV-screening uitsteekt en op het gesprek ook interessante dingen te vertellen heeft.
 
Terug
Bovenaan