4k tv

Ik zie de LG oled CX55 voor €1089 staan op bol, is dat niet spotgoedkoop voor die tv?
 
Ik zie de LG oled CX55 voor €1089 staan op bol, is dat niet spotgoedkoop voor die tv?
Is inderdaad een topprijs! Maar het volgende model is uit dus is te verwachten dat de X serie goedkoop komt nu om de stock op te doen.
 
Al een paar keer op het punt te staan een CX55 te kopen, maar twijfel telkens vanwege een groot raam in de woonkamer en direct zonlicht.. 😧
 
Al een paar keer op het punt te staan een CX55 te kopen, maar twijfel telkens vanwege een groot raam in de woonkamer en direct zonlicht.. 😧
Als er doorheen de dag continu zon opstaat zou ik het niet doen. Met veel zonlicht zou ik dan eerder een QLED kopen of als je echt een OLED wil, moest het gaan, investeren in verduisteringsblinderingen o.i.d.
 
Als er doorheen de dag continu zon opstaat zou ik het niet doen. Met veel zonlicht zou ik dan eerder een QLED kopen of als je echt een OLED wil, moest het gaan, investeren in verduisteringsblinderingen o.i.d.
Damn.. Het is wel niet continu, maar pak +- van 14u-16u.
 
Laatst bewerkt:
Als er doorheen de dag continu zon opstaat zou ik het niet doen. Met veel zonlicht zou ik dan eerder een QLED kopen of als je echt een OLED wil, moest het gaan, investeren in verduisteringsblinderingen o.i.d.
Waarom dan wel (ben een absolute leek op tv vlak)?
Ik ben momenteel ook op zoek naar een deftige tv en heb ook redelijk wat zonlicht op de plaats waar hij moet komen.
 
Waarom dan wel (ben een absolute leek op tv vlak)?
Ik ben momenteel ook op zoek naar een deftige tv en heb ook redelijk wat zonlicht op de plaats waar hij moet komen.
Kan voor een donkere vlek zorgen op de plaats waar het zonlicht geconcentreerd is.

Kameraad van mij heeft het gehad op zijn 77" OLED. Met zijn vorige OLED had hij dat ni want dat maar een 55" en de zon scheen er net onder. Hij heeft dan van die zonweringen gekocht voor zijn dakramen en heeft sindsdien geen problemen meer gehad. Paneel was dan ook wel vervangen geweest.

Als dat maar een klein beetje zonlicht is en niet zo geconcentreerd kan dat minder kwaad.
 
Kan voor een donkere vlek zorgen op de plaats waar het zonlicht geconcentreerd is.

Kameraad van mij heeft het gehad op zijn 77" OLED. Met zijn vorige OLED had hij dat ni want dat maar een 55" en de zon scheen er net onder. Hij heeft dan van die zonweringen gekocht voor zijn dakramen en heeft sindsdien geen problemen meer gehad. Paneel was dan ook wel vervangen geweest.

Als dat maar een klein beetje zonlicht is en niet zo geconcentreerd kan dat minder kwaad.
Bedankt voor de uitleg.
Zal het eens moeten testen, woon er nog niet.
 
Ik zie de LG oled CX55 voor €1089 staan op bol, is dat niet spotgoedkoop voor die tv?
Ook net gezien. Zeer tempting, de 65' aan 1600 🤔 toch mss de knoop doorhakken

Edit; maar wat is dan het grote verschil tussen deze
De CX3LA of de CX6LA of de GX LA
 
Laatst bewerkt:
Kan voor een donkere vlek zorgen op de plaats waar het zonlicht geconcentreerd is.

Kameraad van mij heeft het gehad op zijn 77" OLED. Met zijn vorige OLED had hij dat ni want dat maar een 55" en de zon scheen er net onder. Hij heeft dan van die zonweringen gekocht voor zijn dakramen en heeft sindsdien geen problemen meer gehad. Paneel was dan ook wel vervangen geweest.

Als dat maar een klein beetje zonlicht is en niet zo geconcentreerd kan dat minder kwaad.
Helpt bvb een UV werende doek of is dat niet per se de oorzaak?
Zonnewering is iets te drastisch maar als ik er gewoon iets kan overleggen op momenten dat het nodig is, misschien nog te doen.
 
Ook net gezien. Zeer tempting, de 65' aan 1600 🤔 toch mss de knoop doorhakken

Edit; maar wat is dan het grote verschil tussen deze
De CX3LA of de CX6LA of de GX LA

Ik heb vorig jaar de 65” C9 ook gekocht in de periode dat de stock op moest, was toch nog 2k. 1600€ voor een CX is echt wel belachelijk laag.

CX3LA en CX6LA zijn dezelfde tv’s, maar komen van andere regio. De GX is de smalste van de hoop, die zijn echt voor heel strak tegen de muur te hangen.
 
Helpt bvb een UV werende doek of is dat niet per se de oorzaak?
Zonnewering is iets te drastisch maar als ik er gewoon iets kan overleggen op momenten dat het nodig is, misschien nog te doen.

Als je een gordijn hebt is dat goed hoor. Hier is dat ook voor 2 uurtjes dat de lage zon eropstaat en ik houd gwn de gordijnen toe.
 
Ah super zal dan gewoon voor de goedkoopste gaan want hij hoeft niet tegen de muur. Wreed bedankt alweer 😎👍
 
Ik ben vrijwel altijd thuis en als ik wegga, doe ik de rolgordijn zodanig laag dat er wel zonlicht invalt, maar niet op de tv staat. Vooral in het voorjaar en de winter moet ik daar op letten :)
 
Als je een gordijn hebt is dat goed hoor. Hier is dat ook voor 2 uurtjes dat de lage zon eropstaat en ik houd gwn de gordijnen toe.
Dat wil ik dus liefst vermijden en is een no go :p
We willen niet heel de living moeten verduisteren puur in functie van de tv. Bij het afzetten 's avonds een zwarte doek ofzo over leggen lijkt dan aangenamer.
 
Ben wat verward nu, het is toch enkel schadelijk wanneer de zon er rechtstreeks door het raam op schijnt?
Er komt redelijk veel zonlicht binnen, maar niet rechtstreeks op die plek.
Niet dat ik elke keer in een verduisterde kamer moet kijken :unsure: .
 
Ben wat verward nu, het is toch enkel schadelijk wanneer de zon er rechtstreeks door het raam op schijnt?
Er komt redelijk veel zonlicht binnen, maar niet rechtstreeks op die plek.
Niet dat ik elke keer in een verduisterde kamer moet kijken :unsure: .
Klopt, het is enkel schadelijk als de zon rechtstreeks op de tv schijnt.
 
Helpt bvb een UV werende doek of is dat niet per se de oorzaak?
Zonnewering is iets te drastisch maar als ik er gewoon iets kan overleggen op momenten dat het nodig is, misschien nog te doen.
Het zonlicht moet vooral gediffused worden. Zolang het niet geconcentreerd op het scherm schijnt kan dat geen kwaad.

Diej kameraad heeft van die Velux zonneweringen geplaatst, zonlicht schijnt er nog door maar niet meer zo geconcentreerd.

Helpt bvb een UV werende doek of is dat niet per se de oorzaak?
Zonnewering is iets te drastisch maar als ik er gewoon iets kan overleggen op momenten dat het nodig is, misschien nog te doen.

Het is vooral de warmte van de zon dat kwaad kan. Zeker door een raam dan wordt dat nog eens versterkt.
 
Terug
Bovenaan