4k tv

Bij mijn LG gebruik ik de Screen Share app. Werkt wel goed, imho. Geen idee of Samsung TV's die app ook hebben.
 
Ik heb nog een vraagje ivm mijn receiver.

Woensdag komt mijn TV binnen maar kan in beter al mijn apparaten op de receiver aansluiten en enkel het beeld via de TV?

Of kan ik beter alles op mijn TV aansluiten en het geluid van mijn tv naar de receiver laten gaan?

Ik ga wel sowieso best ook geluid van de tv naar de receiver laten gaan anders kan ik geen enkele app gebruiken van de TV zelf.
 
Nu heb ik een heel praktische vragen, om iets te streamen van mijn laptop, of gsm naar de tv, wat is daarvoor de beste manier?

Moet ik daarvoor een Google chromecast aankopen of iets dergelijk? Ik zou graag YeloPlay van de laptop naar de TV willen streamen, zodat ik geen digicorder moet huren of aankopen van telenet.
Gewoon een hdmi van uwe laptop naar de tv?
 
Ik heb nog een vraagje ivm mijn receiver.

Woensdag komt mijn TV binnen maar kan in beter al mijn apparaten op de receiver aansluiten en enkel het beeld via de TV?

Of kan ik beter alles op mijn TV aansluiten en het geluid van mijn tv naar de receiver laten gaan?

Ik ga wel sowieso best ook geluid van de tv naar de receiver laten gaan anders kan ik geen enkele app gebruiken van de TV zelf.
als uw receiver 4k hdr(+) passthrough is, alles daarop aanschekelen. hdmi arc van tv naar receiver heeft gekende beperkingen.
 
Ik had deze gezien. Mijn broer zei me dat ik zeker moest zijn dat het de Benelux versie is. Waar kan je dit eigenlijk zien? En wat is het verschil met EU versie? Ik zie niet meteen in wat het verschil is.
 
Ik had deze gezien. Mijn broer zei me dat ik zeker moest zijn dat het de Benelux versie is. Waar kan je dit eigenlijk zien? En wat is het verschil met EU versie? Ik zie niet meteen in wat het verschil is.

Er zijn helemaal geen verschillen tussen Benelux versies en andere versies. En het is nu niet dat dit een louche site is 😅 Het is bol, dus helemaal ok.
Top tv en scherpe prijs. Niet twijfelen!
 
Ik had deze gezien. Mijn broer zei me dat ik zeker moest zijn dat het de Benelux versie is. Waar kan je dit eigenlijk zien? En wat is het verschil met EU versie? Ik zie niet meteen in wat het verschil is.

Heeft volgens mij iets te maken met de software updates, maar veel maakt dat allemaal niet uit
 
Ik had deze gezien. Mijn broer zei me dat ik zeker moest zijn dat het de Benelux versie is. Waar kan je dit eigenlijk zien? En wat is het verschil met EU versie? Ik zie niet meteen in wat het verschil is.

Waar dat model van komt maakt echt geen hol uit. Mijn OLED is een Duits model en krijg na 3 jaar nog altijd updates van het WebOS.
 
Ok thx allemaal. Ik had deze ook nog gezien, ik weet niet of deze goed is? Zou voor PS4 gaming en 4k fillm/gewone tv moeten zijn.
 
Ok thx allemaal. Ik had deze ook nog gezien, ik weet niet of deze goed is? Zou voor PS4 gaming en 4k fillm/gewone tv moeten zijn.

Wat een website 😅

Maar dat model is het 2021 model van de lg oled’s. Je vorige is het 2020 model. Vandaar het prijsverschil :) Maar er is in se weinig verschil tussen de 2.
 
Wat een website 😅

Maar dat model is het 2021 model van de lg oled’s. Je vorige is het 2020 model. Vandaar het prijsverschil :) Maar er is in se weinig verschil tussen de 2.
I Know :laugh:

Mijn broer is zijne en mijn pa hunne daar gaan halen. Je kan hun mailen en dan geven zei hun goedkoopste prijs door. Voor de LG OLED55C16LA zie ik die overal rond de 1700€ dus ben is benieuwd naar hun prijs.
 
Is er een verschil tussen deze en deze https://www.mediamarkt.be/nl/product/_tv-lg-oled-4k-55-inch-oled55bx6lb-1910691.html ?
Weet niet hoe het komt maar heb geen idee waarvoor te kijken bij het zoeken naar een nieuwe tv. Lijkt me ook allemaal zeer onduidelijk. Iemand die hier wat meer van kent, de do's en dont's? Waar op te letten in de zoektocht.. Ook iemand enige tips qua merk?

De BX is een versie onder de CX. Het paneel is hetzelfde, en een leek zal weinig verschil zien tussen de 2. Maar het komt neer op dat de CX iets helderder kan dus vooral HDR zal er beter uitzien, een betere stand heeft (steviger) en wat beter geluid. Het is een enorm goede tv aan een schappelijke prijs voor OLeD.

Hangt een beetje af voor wat je de tv wilt gebruiken. Is gamen belangrijk? Of vooral films/tv? Is hij voor in een donkere ruimte of voor in een woonkamer met veel licht?
 
Voor zowel gaming als films. Vooral toekomstgewijs wat kan de tand des tijds het best doorstaan? Zie nu ook een samsung Qled https://www.mediamarkt.be/nl/product/_tv-samsung-qled-8k-55-inch-qe55q700talxxn-1912544.html voor dezelfde prijs..
Het is een zeer lichte woonkamer die ik makkelijk donker kan maken. Nooit last van licht op het scherm

Edit; ik ben wel ietwat gevoelig aan mn geluid maar heb een logitech z5500 die daarbij helpt ;)
Edit2; als ik via mijn laptop wil kijken deze heeft een 300hz refresh rate, welke invloed heeft dat?
 
Laatst bewerkt:
Voor zowel gaming als films. Vooral toekomstgewijs wat kan de tand des tijds het best doorstaan? Zie nu ook een samsung Qled https://www.mediamarkt.be/nl/product/_tv-samsung-qled-8k-55-inch-qe55q700talxxn-1912544.html voor dezelfde prijs..
Het is een zeer lichte woonkamer die ik makkelijk donker kan maken. Nooit last van licht op het scherm

Edit; ik ben wel ietwat gevoelig aan mn geluid maar heb een logitech z5500 die daarbij helpt ;)

Ik zou me niet blindstaren op 8K. Zeker op 55” is dat nutteloos.
Deze is bijvoorbeeld een veel betere tv:
Samsung Q90T

Met een OLED of een high end Samsung QLED (Q80 serie of hoger) kan je niet misgaan. Je kan eens googelen maar over het algemeen:
- OLED heeft perfect zwart “infinite contrast” maar lagere helderheid. Pixels kunnen individueel aangestuurd worden wat veel beter beeld geeft. Heel laag risico op burn-in. Viewing angles heel breed. Word aanzien als de best beeldkwaliteit.
- QLED heeft geen perfect zwart maar is veel helderder, dus kleuren “spatten” meer van het scherm. Geen risico op burnin. Geen aparte aansturing pixels maar de high end hebben aparte zones die aangestuurd kunne worden. Door de helderheid ideaal voor heldere ruimtes.
 
Is dat dan door de hoger beeldverversing en de beeldoptimalisatie dat die Q90T beter is? Verder zie ik weinig verschil tussen de 2. Ook enige tips qua merk of zijn ze allemaal wel goed de dag van vandaag? Thuis altijd Philips gehad maar op het werk zijn ze enorm tevreden van LG (enkel het internet uitzetten als ik mijn externe HD aansluit ;)). Samsung hoor ik minder van...

Enorm bedankt voor de hulp. Zal eens in de winkels gaan zien welke mij beter ligt de Oled of de Qled
 
Een OLED gaat nooit tot zijn volle potentieel komen in een winkel omgeving. Er is daar gewoon teveel licht in vergelijking tot de gemiddelde huiskamer.
 
Is dat dan door de hoger beeldverversing en de beeldoptimalisatie dat die Q90T beter is? Verder zie ik weinig verschil tussen de 2. Ook enige tips qua merk of zijn ze allemaal wel goed de dag van vandaag? Thuis altijd Philips gehad maar op het werk zijn ze enorm tevreden van LG (enkel het internet uitzetten als ik mijn externe HD aansluit ;)). Samsung hoor ik minder van...

Enorm bedankt voor de hulp. Zal eens in de winkels gaan zien welke mij beter ligt de Oled of de Qled

De Q90T heeft algemeen beter beeld. Contrast, kleuren, verversingssnelheid, helderheid, response time allemaal beter. De Q90T is buiten de 1 trapje hoger Q95T het hoogste model (2020) die ze hebben. De Q700 is gewoon een 8K model, maar de rest doet het slechter.

Philips, LG hebben allebei OLED. Dit zijn dezelfde panelen dus weinig verschil tussen. Bij Philips heb je natuurlijk Ambilight, LG is meer gericht ook op gzmers (4x hdmi 2.1, 120hz, de beste gaming mode). Hangt natuurlijk allemaal van het model af. Sony heeft ook nog goede OLED’s (de beste voor films). Samsung dan heeft hun QLED, die hebben geen OLED.

Ja zeker eens gaan kijken. Hangt natuurlijk weer af wat ze afspelen op de tv’s… Maar als het iets met zwart is dan ben je verkocht aan die OLED’s! 😝
 
Terug
Bovenaan