4k tv

Het zonlicht moet vooral gediffused worden. Zolang het niet geconcentreerd op het scherm schijnt kan dat geen kwaad.

Diej kameraad heeft van die Velux zonneweringen geplaatst, zonlicht schijnt er nog door maar niet meer zo geconcentreerd.



Het is vooral de warmte van de zon dat kwaad kan. Zeker door een raam dan wordt dat nog eens versterkt.
Ja ik snap het op zich wel, zeker bij dakramen, daar is zonnewering een ideale oplossing. Maar bij ons is dat gewoon een groot raam aan de zijkant van de living. Ik vind het absurd om daar dan zonnewering te gaan plaatsen die heel het uitzicht van de living verandert tov iets over de tv hangen. Dat krijg ik hier ook gewoon niet verkocht aan de plaatselijke commissie voor binnenhuisinrichting.. :p

Op zich ook wel nog vreemd dat die problemen geen schering en inslag zijn. Kan me niet voorstellen dat de gemiddelde consument daar ook maar een seconde bij stilstaat, dus er moeten toch behoorljik wat OLED schermen zijn die direct zonlicht vangen in woonkamers.
 
Toch maar voor 65' gegaan. Misschien beter nog gewacht voor prijszakking maar kon het niet laten 😝 donderdag is hij er 😏

Merci voor alle hulp

Edit; fck de soundbar btw hehe z5500 ftw

Ben ook zwaar aan het twijfelen om deze te halen, maar dan 55".
Zou vooral om te gamen zijn, lijkt mij niet slecht daarvoor. Maar op tweakers staat er 120hz terwijl op alle andere site's er 100hz staat.
Wat mij vooral tegenhoudt op dit moment is dat zonlicht.
Deze week eens de mediamarkt hier binnengaan om eens live te checken.
 
Ben ook zwaar aan het twijfelen om deze te halen, maar dan 55".
Zou vooral om te gamen zijn, lijkt mij niet slecht daarvoor. Maar op tweakers staat er 120hz terwijl op alle andere site's er 100hz staat.
Wat mij vooral tegenhoudt op dit moment is dat zonlicht.
Deze week eens de mediamarkt hier binnengaan om eens live te checken.
Het is 120hz, in Europa wordt dat om 1 of andere reden nog vaak als veelvoud van 50 weergegeven op sites maar het is 120hz.
 
Wat mij vooral tegenhoudt op dit moment is dat zonlicht.
Jij hebt toch geen zonlicht dat rechtstreeks op het scherm schijnt zei je? Een ruimte waar gewoon veel zonlicht binnenkomt is op zich geen probleem, daar zou ik echt niet mee inzitten.
 
Ja ik snap het op zich wel, zeker bij dakramen, daar is zonnewering een ideale oplossing. Maar bij ons is dat gewoon een groot raam aan de zijkant van de living. Ik vind het absurd om daar dan zonnewering te gaan plaatsen die heel het uitzicht van de living verandert tov iets over de tv hangen. Dat krijg ik hier ook gewoon niet verkocht aan de plaatselijke commissie voor binnenhuisinrichting.. :p

Op zich ook wel nog vreemd dat die problemen geen schering en inslag zijn. Kan me niet voorstellen dat de gemiddelde consument daar ook maar een seconde bij stilstaat, dus er moeten toch behoorljik wat OLED schermen zijn die direct zonlicht vangen in woonkamers.
Inderdaad. Een groot raam is natuurlijk wel iets anders dan dakramen. Wij hebben 4 grote ramen in de living waar er bij 2 (Die rechtstreeks over de TV staan) de rolluiken naar beneden zijn want anders zien we niets van de TV bij donkere scenes.

De gemiddelde leek (consument) gaat daar inderdaad niet bij stilstaan.

Mijn kameraad had het ook eerst ni door. Pas op de avond nadat hij thuis was van't werk en hij de TV opzette dat dat merkbaar was. In't weekend was 'em thuis en heeft 'em dat dan pas gezien dat dat van zijn dakramen kwam.
 
Wat is het beste niet-OLED alternatief dat prijs/kwaliteit de LG CX/C1 benadert?

QLED’s van samsung. Heb vandaag een neo Qled gezien, dat is miniled technologie. Ziet er ook enorm goed uit. Zwart is nog altijd geen zwart maar het komt toch heel dichtbij nu.
 
Ben ook zwaar aan het twijfelen om deze te halen, maar dan 55".
Zou vooral om te gamen zijn, lijkt mij niet slecht daarvoor. Maar op tweakers staat er 120hz terwijl op alle andere site's er 100hz staat.
Wat mij vooral tegenhoudt op dit moment is dat zonlicht.
Deze week eens de mediamarkt hier binnengaan om eens live te checken.
Zeker niet twijfelen zou ik zeggen, ik heb hier 1,5 week een CX48 en dat is mijn beste aankoop die ik recentelijk deed.

Ik zie details die ik vroeger nooit zag, bepaalde personages hebben opeens een stuk zwarter haar dan ik dacht :p
Ik heb wel geen ramen tegenover de tv maar ik twijfelde in eerste instantie over de reflectie van een lamp die naast m'n zetel staat (tegenover de tv).
Ik moet zeggen dat die reflectie me totaal niet stoort, in m'n oude lcd-tv stoorde viel die reflectie veel harder op.

Die magic remote is ook wel handig, die werkte gewoon direct op m'n Proximus-decoder zonder dat ik iets moest doen.
Ook dat aanwijzen is wel gemakkelijk, en belangrijk voor mij is dat webOS heel snel werkt.
Bij de Philips oled805 van m'n broer stoort het mij dat die menu's precies traag/trager reageren.

Mijn ma verklaarde mij in eerste instantie zot dat ik 1.147 euro aan een tv uitgaf terwijl pakweg Carrefour adverteert met tv's van 500-700 euro.
Toen ik een korte demonstratie gaf was ze ook van haar sokken geblazen en moest ze toch toegeven dat je die niet kan vergelijken met zo'n goedkopere tv's.
 
Laatst bewerkt:
Jep vanaf de Q80 zit je goed :) Nee de LG’s zijn nog wel wat beter voor gaming technisch gezien maar die Q80 is zeker een heel goede tv.
Hmm, dilemma tussen LG CX en Samsung Q90 (de QN reeks is helaas boven budget). De CX is qua beeldkwaliteit toch duidelijk superieur tov de Q90 (blooming, blijkbaar vaak dirty screen effect en ARC problemen). De énige reden dat ik de Q90 overweeg is gemoedsrust over burn in en zonlicht. Wel spijtig :(
 
Laatst bewerkt:
Hmm, dilemma tussen LG CX en Samsung Q90 (de QN reeks is helaas boven budget). De CX is qua beeldkwaliteit toch duidelijk superieur tov de Q90 (blooming, blijkbaar vaak dirty screen effect en ARC problemen). De énige reden dat ik de Q90 overweeg is gemoedsrust over burn in en zonlicht. Wel spijtig :(

Ja ik ben daar ondertussen heel gevoelig voor geworden voor blooming en het feit dat zwart niet zwart is bij LCD’s dus ik zou het ook wel weten :) Heb nu iets meer dan een jaar een OLED en het me toch nog niet beklaagd :)

En met mijn gemoedsrust is het nog wel ok 😅 Soms vitten op de vriendin dat ze Telenet niet te lang op pauze mag laten staan en gewoon zien dat ik de gordijn toedoe rond 19u in de zomer. Ga me binnenkort zo van die Ikea gordijnen halen die je kan instellen om automatisch toe te gaan, dan heb ik daar ook weer vanaf 😝.
 
Ja ik ben daar ondertussen heel gevoelig voor geworden voor blooming en het feit dat zwart niet zwart is bij LCD’s dus ik zou het ook wel weten :) Heb nu iets meer dan een jaar een OLED en het me toch nog niet beklaagd :)

En met mijn gemoedsrust is het nog wel ok 😅 Soms vitten op de vriendin dat ze Telenet niet te lang op pauze mag laten staan en gewoon zien dat ik de gordijn toedoe rond 19u in de zomer. Ga me binnenkort zo van die Ikea gordijnen halen die je kan instellen om automatisch toe te gaan, dan heb ik daar ook weer vanaf 😝.
Daar heb ik eerlijk gezegd ook wel schrik voor, voor die burn-in.
Ik ben zelf zeer nonchalant en laat soms een game iets langer op pauze staan omdat ik iets anders doe. Ook speel ik vaak dezelfde game uren aan een stuk soms.
Mijn ongerustheid kan onnodig zijn maar toch.

Zijn er eventueel goede qled alternatieven met lage ms en hoge hz?

Wat een gedoe voor een tv , maar wil voor zulke prijzen geen miskoop ook 😛
 
Waarom wordt hier als alternatief alleen samsung aangeraden? Samsung is vooral goed in marketing. Kijk anders eens naar de Sony 55XH95, die gaat voor zo'n 988 € de deur uit en is een zeer goed alternatief voor een OLED-tv.


'nadelen':
geen hdmi 2.1
Geen HDR10+

Samsung heeft daarentegen wél HDR10+, maar dan weer geen Dolby Vision support. En laat nu eens Dovi de format war hebben gewonnen :)
 
Waarom wordt hier als alternatief alleen samsung aangeraden? Samsung is vooral goed in marketing. Kijk anders eens naar de Sony 55XH95, die gaat voor zo'n 988 € de deur uit en is een zeer goed alternatief voor een OLED-tv.


'nadelen':
geen hdmi 2.1
Geen HDR10+

Samsung heeft daarentegen wél HDR10+, maar dan weer geen Dolby Vision support. En laat nu eens Dovi de format war hebben gewonnen :)

Die Sony’s zijn goed voor films maar voor gaming zijn die toch wel minder. Geen hdmi 2.1 is toch wel een aanrader nu. De game mode is ook diegene met de meeste inputlag tussen LG/Samsung/Sony.
 
Daar heb ik eerlijk gezegd ook wel schrik voor, voor die burn-in.
Ik ben zelf zeer nonchalant en laat soms een game iets langer op pauze staan omdat ik iets anders doe. Ook speel ik vaak dezelfde game uren aan een stuk soms.
Mijn ongerustheid kan onnodig zijn maar toch.

Zijn er eventueel goede qled alternatieven met lage ms en hoge hz?

Wat een gedoe voor een tv , maar wil voor zulke prijzen geen miskoop ook 😛

En waarom wil je geen QLED? Je hebt ook nog de LG nanocell, die hebben ook lage MS dacht ik, maar dat beeld is niet super.

Het is inderdaad een gedoe 😝 En spijtig genoeg, als je geen premium wilt betalen, zijn er altijd zaken die je zal moeten opgeven.
 
Is deze geen waardig alternatief voor de Samsung q reeks en de oleds van lg?
Heeft ook hdmi 2.1 en 7.1 ms refreshrate is ook niet slecht voor een tv denk ik. Niks kan aan de c1 typen qua snelheid natuurlijk.

Is eigenlijk vergelijkbaar met de bovenstaande xh95. Geen slechte tv, maar slechter dan de Q80. Zelfde problemen als dat model (minder FALD zones, 16ms gaming mode, minder helder). Wel een 120hz paneel idd.

Heel ver weg van de Q95 of OLED’s.
 
Ja ik ben daar ondertussen heel gevoelig voor geworden voor blooming en het feit dat zwart niet zwart is bij LCD’s dus ik zou het ook wel weten :) Heb nu iets meer dan een jaar een OLED en het me toch nog niet beklaagd :)

En met mijn gemoedsrust is het nog wel ok 😅 Soms vitten op de vriendin dat ze Telenet niet te lang op pauze mag laten staan en gewoon zien dat ik de gordijn toedoe rond 19u in de zomer. Ga me binnenkort zo van die Ikea gordijnen halen die je kan instellen om automatisch toe te gaan, dan heb ik daar ook weer vanaf 😝.
Kun je de tv niet zo instellen dat als hij geen beeld input krijgt voor x langere tijd hij gewoon in slaapstand vervalt of zelfs uitgaat, zoals bij elke pc? Ben ook wel van het type oeps vergeten uitzetten.
Edit2; dit is het enige waarover ik bezorgd ben. Voor de rest zet ik altijd alles snel uit alsook kijk ik weinig naar hetzelfde beeld. Ik game wel intensief en heb soms zeer lange kijksessies, maar dat zijn vooral wisselende beelden.

Edit vanavond komt hij toe 😎 De moeder deed ook sceptisch over de aankoop maar had recent een Qled samsung gezien in een etalage en vond het prachtig beeld. Wacht maar als ze de mijne eens ziet 😁👍
 
Laatst bewerkt:
Kun je de tv niet zo instellen dat als hij geen beeld input krijgt voor x langere tijd hij gewoon in slaapstand vervalt of zelfs uitgaat, zoals bij elke pc? Ben ook wel van het type oeps vergeten uitzetten.
Edit2; dit is het enige waarover ik bezorgd ben. Voor de rest zet ik altijd alles snel uit alsook kijk ik weinig naar hetzelfde beeld. Ik game wel intensief en heb soms zeer lange kijksessies, maar dat zijn vooral wisselende beelden.

Edit vanavond komt hij toe 😎 De moeder deed ook sceptisch over de aankoop maar had recent een Qled samsung gezien in een etalage en vond het prachtig beeld. Wacht maar als ze de mijne eens ziet 😁👍

Ik heb ingesteld dat hij na 4 uur inactiviteit uitvalt. Eerst had ik dat ingesteld na 2 uur maar dat werd irritant want dan kon je amper een film uitzien of hij zei dat hij ging afsluiten binnen 5 minuten zonder dat je iets doet.

Het is enkel bij Telenet het probleem. Bij apps zoals Netflix, Disney+, Plex en ook bij de PlayStation denk ik springt de screensaver op na 2 minuten. Telenet tv is het enigste waar dat op 1 of andere manier niet gebeurd.

Je zal er content van zijn. Top: zet onmiddellijk de ECO modus af in beeldinstellingen! (Staat standaard op)
 
Terug
Bovenaan