20 Ft Container Tuinhuis

Multiboxer

Well-known member
Ik zou graag achteraan in de tuin een degelijk en ruim tuinhuis plaatsen, dit voor opslag pellets, solar inverter, batterij bank, grasmachine, tuinmeubels, etc.

Door de hoge houtprijzen heb je precies geen ruim & slijtvast tuinhuis meer voor minder dan 3-5k...
Aangezien ik zelf ook wat knutsel overweeg ik momenteel om een (bijna nieuwe) 20 Ft container te laten plaatsen met ramen en deuren erin.
Enkele voordelen :
  • Zeer stevig. Dat stevige frame kan ik gebruiken om bvb. een luifel aan de container te bouwen/bekleden met een laagje hout.
  • De container rust enkel op de hoekpunten dus hoef ik enkel op 4 plaatsten een stevige fundering voorzien.
  • Slijtvast. Zo lang het staal geverfd is komt er niet veel aan. Ik zou voor een stalen vloer opteren en dan de onderkant "dinitrollen"
Enkele nadelen :
  • Het zal zeer warm in de container worden als die in ze zon staat. (niet in mijn geval)
  • Je hebt meestal een kraan nodig om deze in de tuin te plaatsen dus een niet insignificante meerkost.
Ik zou zoiets kopen :
20 Ft container (nieuw of single trip), liefst al met een groen kleur.
Schuiframen/ deur en minimum 2 ramen.
Stalen vloer, geen isolatie.

Bijvoorbeeld:

Zelf voorzien :
Voorkant bekleden met een fijne laag mooi hout.
Luifel installeren. Stopcontacten en verlichting voorzien.

Om dan bvb met zoiets te eindigen :

Heeft er iemand van jullie dit al eens gebouwd?
Heb je misschien zelf zo'n container tuinhuis en kan je je mening delen hierover?
Waar dien ik nog zoal mee rekening houden?

Mij lijkt het wel een leuk projectje. :)
 
Laatst bewerkt:
Container tuinhuizen / kantoren / woningen zijn enkel leuk als concept; Ze zijn noch praktisch, noch ecologisch, noch goedkoop. Enkel trendy / feel good. Voor de levering alleen al betaal je een aardig sommetje als daar bvb een kraan aan te pas moet komen.

1) Koop container $$$
1b) Levering $$$
2) Verwijder quasi iedere muur / maak gaten in iedere muur & compromise dus de hele structuur van zo'n ding
3) Zet overal houten frames om terug structuur te geven
4) Bouw de muur toch volledig uit voor isolatie
5) Klets er iets van mooie gevel tegen
6) Blijft niets over van die container
7) Na X aantal jaren waarschijnlijk roest problemen want die dingen zijn niet gemaakt om in te zitten / verblijven / vochtigheid (ga ik van uit omdat je er deftige ramen in wilt)

Dus wat als ... je gewoon begint met stap 3? En bij de lokale hout boer wat SLS gaat halen, online tutorial kijken over houtskelet en dan zelf in elkaar schieten. Altijd goedkoper. Maar je gaat wat dagen / weken kwijt zijn aan uitzoeken hoe je fatsoenlijk frames maakt & dak legt. Ik kan de build pack / instructies van https://www.oakwoodgardenrooms.com/new-products 100% aanraden. (Kans bestaat zelfs dat uw 2e foto daar van is)

Zelf eentje gezet +- zoals foto 2, maandje of 2 rustig alles gelezen en bekeken, hout besteld, materiaal bij elkaar gesprokkeld op facebook marketplace, maandje aan het bouwen geweest. Is wel perfect te gebruiken als kantoor bvb, dus relatief hoge graad afwerking voor tuinhuis.
Totaal budget < 10k (2e hands PIR / Overschot partij gevel hout / 2e hands ramen / etc etc)
Als je dat wilt laten doen +- 30 - 40k
Ongeveer 2 jaar geleden gezet, dus zal ondertussen wel wat duurder zijn, maar hangt 80% af van wat je kan opscharrelen.


*zie net dat je zegt "geen ruim & slijtvast tuinhuis meer voor minder dan 3-5k..." dat klopt volledig. Maar uw container + levering alleen al kost meer dan dat, laat staan inclusief iets van ramen / afwerking.
 
Laatst bewerkt:
*zie net dat je zegt "geen ruim & slijtvast tuinhuis meer voor minder dan 3-5k..." dat klopt volledig. Maar uw container + levering alleen al kost meer dan dat, laat staan inclusief iets van ramen / afwerking.
Ooit nog geïnformeerd voor zo een container, container 2dehands was 1500 euro, levering ook 1500 (en dat is dus gewoon met de vrachtwagen he, mag je nog eens een kraan huren om die op de juiste plek te zetten als de vrachtwagen daar niet geraakt) en dan heb je idd gewoon een grote hoop ijzer staan. 😬
 
Container tuinhuizen / kantoren / woningen zijn enkel leuk als concept; Ze zijn noch praktisch, noch ecologisch, noch goedkoop. Enkel trendy / feel good. Voor de levering alleen al betaal je een aardig sommetje als daar bvb een kraan aan te pas moet komen.
2) Verwijder quasi iedere muur / maak gaten in iedere muur & compromise dus de hele structuur van zo'n ding
Ik ben van plan geen enkel gat te boren doorheen de wanden.
Verlichting en elek. leidingen in buizen hang je op met rubber coated neodynium magneten.
Voor de rest komt er misschien een werkbank en heel wat rekken.
7) Na X aantal jaren waarschijnlijk roest problemen want die dingen zijn niet gemaakt om in te zitten / verblijven / vochtigheid (ga ik van uit omdat je er deftige ramen in wilt)
Als alles geverfd is zie ik niet direct een probleem. Het is een zeecontainer. Die dingen gaan offshore voor 20 jaar lang en worden geregeld verplaatst. Daarna krijgen ze nog een 2de leven als opslagcontainer voor 10 jaar. Als ik een nieuwe container keep gaat die wel mijn tijd meegaan zeker? Zeker als ik ze onderhoud.
Dus wat als ... je gewoon begint met stap 3? En bij de lokale hout boer wat SLS gaat halen, online tutorial kijken over houtskelet en dan zelf in elkaar schieten. Altijd goedkoper. Maar je gaat wat dagen / weken kwijt zijn aan uitzoeken hoe je fatsoenlijk frames maakt & dak legt. Ik kan de build pack / instructies van https://www.oakwoodgardenrooms.com/new-products 100% aanraden. (Kans bestaat zelfs dat uw 2e foto daar van is)

Zelf eentje gezet +- zoals foto 2, maandje of 2 rustig alles gelezen en bekeken, hout besteld, materiaal bij elkaar gesprokkeld op facebook marketplace, maandje aan het bouwen geweest. Is wel perfect te gebruiken als kantoor bvb, dus relatief hoge graad afwerking voor tuinhuis.
Totaal budget < 10k (2e hands PIR / Overschot partij gevel hout / 2e hands ramen / etc etc)
Als je dat wilt laten doen +- 30 - 40k
Ongeveer 2 jaar geleden gezet, dus zal ondertussen wel wat duurder zijn, maar hangt 80% af van wat je kan opscharrelen.
Dat lijkt me iets te luxueus ingericht naar mijn zin. Het is en zal een tuinhuis blijven in mijn geval.
*zie net dat je zegt "geen ruim & slijtvast tuinhuis meer voor minder dan 3-5k..." dat klopt volledig. Maar uw container + levering alleen al kost meer dan dat, laat staan inclusief iets van ramen / afwerking.
Een nieuwe container kost €3,3 k. Levering €600 en de kraan kost €1,3k om 2,3 Ton op 24 meter te zetten.
Dus €5,2 k en neem nog 1 tot 2k erbij voor een simpel raam en deur? Dan zit ik nog ver van de 10k € die jij voorstelt?
 
levering ook 1500 (en dat is dus gewoon met de vrachtwagen he, mag je nog eens een kraan huren om die op de juiste plek te zetten als de vrachtwagen daar niet geraakt) en dan heb je idd gewoon een grote hoop ijzer staan. 😬
Dat lijkt me echt absurd duur?
Ik kreeg de volgende prijzen voor een levering vanuit Antwerpen of Rotterdam. (allemaal exclu. BTW)

 
En werd het dan op zijn plaats gezet of gewoon afgezet? Want dat lijkt me toch wel een belangrijk detail :D
Bij een "levering" zit het transport inbegrepen en kan de container tot een paar meter ver vande vrachtwagen gezet worden.
Als de vrachtwagen niet tot de eindbestemming kan rijden dan heb je de extra kost van een kraan aan je been.

Het gaat over het feit dat Mulan een prijs van €1500 gegeven werd voor de levering terwijl mijn recente offertes minder dan de helft hiervoor vragen.
 
Bij een "levering" zit het transport inbegrepen en kan de container tot een paar meter ver vande vrachtwagen gezet worden.
Als de vrachtwagen niet tot de eindbestemming kan rijden dan heb je de extra kost van een kraan aan je been.

Het gaat over het feit dat Mulan een prijs van €1500 gegeven werd voor de levering terwijl mijn recente offertes minder dan de helft hiervoor vragen.
Was ook vanuit Nederland.
 
Ik ben van plan geen enkel gat te boren doorheen de wanden.
Verlichting en elek. leidingen in buizen hang je op met rubber coated neodynium magneten.
Voor de rest komt er misschien een werkbank en heel wat rekken.

Als alles geverfd is zie ik niet direct een probleem. Het is een zeecontainer. Die dingen gaan offshore voor 20 jaar lang en worden geregeld verplaatst. Daarna krijgen ze nog een 2de leven als opslagcontainer voor 10 jaar. Als ik een nieuwe container keep gaat die wel mijn tijd meegaan zeker? Zeker als ik ze onderhoud.

Dat lijkt me iets te luxueus ingericht naar mijn zin. Het is en zal een tuinhuis blijven in mijn geval.

Een nieuwe container kost €3,3 k. Levering €600 en de kraan kost €1,3k om 2,3 Ton op 24 meter te zetten.
Dus €5,2 k en neem nog 1 tot 2k erbij voor een simpel raam en deur? Dan zit ik nog ver van de 10k € die jij voorstelt?
... je gaat er ramen & deuren in zetten of laten in zetten ... ik zou denken dat dat nogal serieuze gaten zijn :biglaugh:
Dan zullen ze voor u al wat structuur terug hebben toegevoegd, of je hebt een leuke categorie duurder qua container.

Die 10k is een bewoonbaar tuinkantoor met isolatie, vloer, binnen bekleding, lampen, ramen, afwerking, schakelmateriaal, elec kast, etc.
& waar is uw gevel bekleding, fundering, schakelmateriaal, etc kost bvb al?

En ja een zeecontainer in zijn originele staat is een wonder van engineering, maar na de helft weg te gooien / snijden schiet daar niets meer van over. Op zo een container zit 0,0 gram extra metaal en alles werkt exact perfect samen, dus al wat je weg pakt beinvloed het volledig geheel, onafhankelijk van wat die verkopers / websites je vertellen.

Maar goed je hebt al beslist, dat is duidelijk;
En alle respect als het is omdat je geen zin of tijd hebt om te leren zelf een tuinhuis te bouwen natuurlijk. Dat is niet te onderschatten.
 
Laatst bewerkt:
... je gaat er ramen & deuren in zetten of laten in zetten ... ik zou denken dat dat nogal serieuze gaten zijn :biglaugh:
Dan zullen ze voor u al wat structuur terug hebben toegevoegd, of je hebt een leuke categorie duurder qua container.
Na het uitsnijden en voor je het raam/deur erin monteert las je een rigide frame erop waarin je de raam/deur kan klemmen.
Die 10k is een bewoonbaar tuinkantoor met isolatie, vloer, binnen bekleding, lampen, ramen, afwerking, schakelmateriaal, elec kast, etc.
Dat klinkt best goed. Kan je wat foto's delen met ons?
& waar is uw gevel bekleding, fundering, schakelmateriaal, etc kost bvb al?
Ik koop wel wat om mijn gevel te bekleden. Het hoeft niet dik/sterk/dragend te zijn
De fundering is gemakkelijker want een container rust op de 4 pootjes in de uithoeken. Geen nood om een gewapend platform te gieten. Schakelmateriaal heb ik dozen vol van in reserve liggen.

En ja een zeecontainer in zijn originele staat is een wonder van engineering, maar na de helft weg te gooien / snijden schiet daar niets meer van over. Op zo een container zit 0,0 gram extra metaal en alles werkt exact perfect samen, dus al wat je weg pakt beinvloed het volledig geheel, onafhankelijk van wat die verkopers / websites je vertellen.
Ik denk dat een container die permanent geparkeerd staat in een tuin daar eigenlijk geen last van heeft? Ik ga niet ontkennen dat een container minder stevig als je er stalen gaten in slijpt maar ik vind dat je overdrijf. Het is niet zo dat die nog 500 keer zal verplaatst worden zoals een container die gebruikt wordt in internationaal transport.
Maar goed je hebt al beslist, dat is duidelijk;
En alle respect als het is omdat je geen zin of tijd hebt om te leren zelf een tuinhuis te bouwen natuurlijk. Dat is niet te onderschatten.
Ik zoek iets dat traag verslijt en sterk is. De basis moet goed zijn want ik verhuis mijn powerwall van 1,2 T en stockage van pellets & hout naar door. Ik heb meer zin om aan de afwerking en inrichting te beginnen dan aan zelf een frame te bouwen.

Deel je je eigen bouwwerk? Ik ben wel benieuwd. Misschien verander ik nog van gedacht.
 
Zo lang je beseft dat je voor 7500 euro een (licht compromised) frame koopt is het een prima keuze ja; No argument there;

Na het uitsnijden en voor je het raam/deur erin monteert las je een rigide frame erop waarin je de raam/deur kan klemmen.
Is dan toch exact zoals ik aangaf?
2) Verwijder quasi iedere muur / maak gaten in iedere muur & compromise dus de hele structuur van zo'n ding
3) Zet overal houten frames om terug structuur te geven
In dit geval hebben ze het voor u gedaan ... in metaal I guess ...

Dat klinkt best goed. Kan je wat foto's delen met ons?
Nee bedankt, ik probeer nog een tikje anonimiteit te behouden;

Ik koop wel wat om mijn gevel te bekleden. Het hoeft niet dik/sterk/dragend te zijn
De fundering is gemakkelijker want een container rust op de 4 pootjes in de uithoeken. Geen nood om een gewapend platform te gieten. Schakelmateriaal heb ik dozen vol van in reserve liggen.
Was toch ook het punt niet? Die 10K is all-in, uw 7.5k is een frame met ramen.
Ik heb ook punt fundering, zeker makkelijker, maar daarom niet gratis.
De meeste tuinhuis gevels zijn niet dik/sterk/dragend ...

Ik denk dat een container die permanent geparkeerd staat in een tuin daar eigenlijk geen last van heeft? Ik ga niet ontkennen dat een container minder stevig als je er stalen gaten in slijpt maar ik vind dat je overdrijf. Het is niet zo dat die nog 500 keer zal verplaatst worden zoals een container die gebruikt wordt in internationaal transport.
Uw eerste voordeel in uw eerste post is "Zeer stevig." => Nu maakt het toch weer niet meer zo veel uit. Tja oké dan.

Ik zoek iets dat traag verslijt en sterk is. De basis moet goed zijn want ik verhuis mijn powerwall van 1,2 T en stockage van pellets & hout naar door. Ik heb meer zin om aan de afwerking en inrichting te beginnen dan aan zelf een frame te bouwen.
Fair enough!
 
Grappig dat je uw batterijbank en solar inverter in een stalen kooi wil zetten :smile:
 
Grappig dat je uw batterijbank en solar inverter in een stalen kooi wil zetten :smile:
Vanwege de snel oplopende temperatuur zeker?
De container zal in de buurt van bomen staan en grotendeels in de schaduw staan.
Ook zal ik er een schuin aflopend dak op monteren zodat de zon niet rechtstreeks op het dak kan schijnen + isoleren.
Is dit geen optie?
ik heb zelf zo een tuincontainer in antraciet en is een mooie afwisseling dan een houten tuinkot 🙃
Ik heb die site ook gezien.
Het is inderdaad wel leuk dat je die zelf kan monteren en gewoon door de deur kan binnendragen.
Echter zit ik nogal in met de wanddikte en rigiditeit van die constructie.
Het lijkt me een beetje flimsy.
Op welke ondergrond heb je je tuincontainer geplaatst?
 
Vanwege de snel oplopende temperatuur zeker?
De container zal in de buurt van bomen staan en grotendeels in de schaduw staan.
Ook zal ik er een schuin aflopend dak op monteren zodat de zon niet rechtstreeks op het dak kan schijnen + isoleren.

Ik heb die site ook gezien.
Het is inderdaad wel leuk dat je die zelf kan monteren en gewoon door de deur kan binnendragen.
Echter zit ik nogal in met de wanddikte en rigiditeit van die constructie.
Het lijkt me een beetje flimsy.
Op welke ondergrond heb je je tuincontainer geplaatst?uiter
op ondergrond die het kan dragen;

 



Het begint al op iets te trekken maar de fijne afwerking moet nog gebeuren.
Ik zit al aan zo'n 9k kosten ongeveer. (exclusief de spa)
De container heeft ramen met kajuitluiken, is al binnenin geisoleerd met 60mm XPS panelen aan de muren en plafond.
De buitenkant heb ik bekleed met thermowood and dimbare ledspotjes (hoe meer je dimt hoe warmer het licht).
Op het dak liggen hellende golfplaten zodat het water afloopt naar achter.
Vooraan rond de spa ben ik een kunstof terrras aan het bouwen. (kuist gemakkelijk, rot niet, spintert niet, gaat voor altijd mee)
 



Het begint al op iets te trekken maar de fijne afwerking moet nog gebeuren.
Ik zit al aan zo'n 9k kosten ongeveer. (exclusief de spa)
De container heeft ramen met kajuitluiken, is al binnenin geisoleerd met 60mm XPS panelen aan de muren en plafond.
De buitenkant heb ik bekleed met thermowood and dimbare ledspotjes (hoe meer je dimt hoe warmer het licht).
Op het dak liggen hellende golfplaten zodat het water afloopt naar achter.
Vooraan rond de spa ben ik een kunstof terrras aan het bouwen. (kuist gemakkelijk, rot niet, spintert niet, gaat voor altijd mee)
ziet er heel netjes uit! Toffe buitenverlichting inderdaad.
En zie ik daar nu zonnepanelen verticaal hangen of komen die nog op het dak? :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan