1B Challenger Pro League 2025-2026

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    71
Ik zie geen toegevoegde waarde?

Ik ken persoonlijk de spelregels niet zo goed wanneer de keeper daar staat...
Er moeten altijd 2 spelers achter de bal zijn en meestal is de keeper daar 1 van maar is geen vereiste. Zolang de spits achter de bal blijft is er nooit een probleem amar als ie voor de bal is (op het moment van de pas) met maar 1 tegenstander voor hem (dus de keeper is weg) is het altijd buitenspel.

Ik denk dat hij een algemeen antwoord zoekt op het mindere seizoensbegin van jullie
Dit was er op Voetbalkrant te lezen: "RWDM Brussels wist een puntenaftrek op het nippertje te vermijden door alsnog aan zijn financiële verplichtingen te voldoen. Toch blijven de zorgen groot, want nieuwe schulden zijn inmiddels opgedoken en maandelijkse controles blijven van kracht."

Dit was er op Voetbalkrant te lezen: "RWDM Brussels wist een puntenaftrek op het nippertje te vermijden door alsnog aan zijn financiële verplichtingen te voldoen. Toch blijven de zorgen groot, want nieuwe schulden zijn inmiddels opgedoken en maandelijkse controles blijven van kracht."
Ja hoe moet ik nu de interne financiële keuken weten met gewoon naar matchen te gaan kijken? Al de rest staat toch in de gazetten, jullie kunnen even goed lezen als ikzelf...

Koen Frans op X:

Ik weet niet of er iemand de situatie bij Olympic Charleroi een beetje aan het volgen is, maar dat is stilaan een van de meest absurde verhalen van de laatste jaren in het Belgisch profvoetbal aan het worden.

Coach Arnauld Mercier werd er deze week namelijk ontslagen ondanks een knappe 6 op 9. De reden? Een verschil in visie, zo klinkt het officieel.

Maar Mercier liet in de laatste match, een 3-4 zege tegen Jong Genk, toch ook vooral de Roemeen Luca Florica voor het eerst dit seizoen negentig minuten op de bank. Luca Florica is toevallig de zoon van Claudiu Florica, sinds deze zomer investeerder en voorzitter van Olympic Charleroi.

Alsof dat nog niet gek genoeg is: er is intussen ook een 30-jarige Zweedse Irakees geïnteresseerd in een deel van de aandelen van Olympic Charleroi. Maar hij heeft naar verluidt wel een voorwaarde om in te stappen. Hij wil namelijk zelf mee voetballen.

Zijn naam: Abdullah Hameed. Zoek hem gerust op. Hij speelde ooit acht wedstrijden voor een Sloveense eersteklasser. Hameed dacht dit weekend al te mogen invallen tegen Jong Genk en nam op eigen houtje plaats op de bank. Tot de vierde ref hem duidelijk maakte dat hij niet op het wedstrijdblad stond en dus ergens anders moest plaatsnemen.

Alle gekheid op een stokje: de Pro League blijft jaar na jaar vreemde snuiters aantrekken. Maar de voorbije vijf seizoenen gingen wel vijf Belgische profclubs failliet. Benieuwd wie het dit jaar wordt?

Beveren blijft maar achterstanden goedmaken en efficiënte wins behalen.

Die gaan het toch al zeker halen denk ik, bij Kortrijk verwacht ik nog een enorme terugval en misschien zelfs uitstroom door het mogelijk wegvallen van de tv-gelden.

Kansen voor de Lommels/Beerschotten van de wereld?

Terug
Bovenaan