BeyondGaming News

Review: Just Die Already
Verhalende games die een gevoelige snaar weten te raken op emotioneel vlak zijn de belangrijkste reden waarom ik mijn spelconsole telkens weer inschakel. Achteraf ben ik vaak mentaal uitgeput en heb ik nood aan wat breinloos vertier om op adem te komen. De makers van Goat Simulator komen met een nieuwe game op de proppen waarin je als bejaarde moet zien te overleven in een wereld die je liever kwijt dan rijk is. Het uitgangspunt van Just Die Already klinkt alvast veelbelovend en enigszins absurd, maar levert dit ook een amusante game op? Je komt het te weten in deze review. In veel games kunnen we aan de slag gaan met jonge protagonisten in de fleur van hun leven en zo ook op hun fysieke hoogtepunt. Just Die Already doorbreekt dit...
Review: Guilty Gear -Strive-
Eindelijk is het zover! Na een dikke vijf jaar wachten (we rekenen de Guilty Gear Xrd REV 2-update even niet mee) kunnen we aan de slag met een nieuwe Guilty Gear. Hoewel deze reeks kan worden gezien als het kleine broertje van Tekken, Street Fighter en Mortal Kombat, gaat ze wel al bijna vijfentwintig jaar mee en heeft ze een trouwe fanbase. Mijn eerste kennismaking met de reeks was op PlayStation 2 met Guilty Gear X2 en doorheen de jaren ben ik Guilty Gear blijven volgen, maar wel niet op competitief niveau. Voor mij waren het verhaal en het Guilty Gear-universum met haar geschifte personages de elementen die er met kop en schouder bovenuit staken. Ik was dan ook benieuwd naar het verdere verloop van dit verhaal en wat de nieuwe...
Enkel maar positieve quotes in nieuwe Disco Elysium-trailer
Hoewel Disco Elysium al even beschikbaar is, werd de game pas écht goed onthaald na de release van de The Final Cut enkele weken geleden. Ook onze reviewer wist de game te smaken. Dat het bij de media ook opgehemeld wordt, kan je zien in onderstaande trailer waarin enkel maar positieve quotes passeren. Disco Elysium is een stijlvolle roleplaying-game die zich afspeelt in een open wereld, waarin je zelf bepaalt wat voor detective je zult zijn. Een detective wordt wakker in een overhoop gehaalde hotelkamer en kan zich niets meer herinneren. Volg hem terwijl hij de puzzelstukjes van zijn leven weer in elkaar probeert te passen tijdens een moordonderzoek in de stad Revachol. Het lijkt aanvankelijk een eenvoudige zaak, maar het wordt...
Vampire: The Masquerade – Bloodhunt onthuld
Fans van Vampire: The Masquerade mogen zich in de handen wrijven, want gisterenavond werd tijdens het Summer Game Fest een nieuwe iteratie in de franchise aangekondigd. Zo maakte ontwikkelaar Sharkmob bekend dat pc-gamers dit jaar nog aan de slag kunnen met Vampire: The Masquerade - Bloodhunt. Spoiler: het wordt een battle-royale game waarin vampiers tegen elkaar strijden en speciale krachten kunnen inzetten om elkaar een kopje kleiner te maken. Het wordt mogelijk om de game reeds vroegtijdig te testen, want de gesloten alfa gaat van start op 2 juli. Wil je daaraan deelnemen, dan moet je je vooraf inschrijven via deze link. Vampire: The Masquerade - Bloodhunt verschijnt nog dit jaar gratis op pc.
Nieuwe trailer voor Back 4 Blood en bèta aangekondigd
Warner Bros. Games en Turtle Rock Studios hebben gisteren een nieuwe Back 4 Blood gameplay-trailer uitgebracht tijdens het digitale event Summer Game Fest Kickoff Live! en bevestigd dat de aanstaande Back 4 Blood open bèta zal beginnen met een Early Access-gedeelte van 5 tot 9 augustus voor iedereen die de game pre-ordert. De open bèta zal verdergaan van 12 tot 16 augustus voor alle spelers. Beide delen van de open bèta zullen beschikbaar zijn voor Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4 en pc, met ondersteuning voor crossplay en cross-gen. Voor meer informatie over de open bèta, ga naar https://back4blood.com/beta. Daarnaast zal de Back 4 Blood E3 2021 PvP-showcase plaatsvinden op 13 juni om 23.00 uur, waarbij je meer...
Antoine Griezmann is officieel ambassadeur van Yu-Gi-Oh!
Het schijnt dat er een groot toernooi start vandaag, dus is het ook logisch dat er wat aangepaste coverage komt op de frontpage. Zo werd vandaag bekendgemaakt dat Antoine Griezmann (Franse voetballer van FC Barcelona en bezitter van een eigen eSports-team Grizi Esport) de officiële ambassadeur wordt van het ruilkaartspel Yu-Gi-Oh! In onderstaande video legt hij uit dat hij van jongs af fan was van de animeserie (met Joey als favoriet karakter), maar hij te weinig vrienden had die dezelfde passie deelden om het kaartspel volledig onder de knie te krijgen. In het 25-jaar oude kaartspel van bedenker Kazuki Takahashi is het de bedoeling om wezens op te roepen en vallen te zetten om zo het levenstotaal van de ander tot nul te brengen en de...
Maak kennis met Dohalim en Kisara in de nieuwe trailer van Tales of Arise
De nieuwe video van Tales of Arise onthult meer over de regio van Elde Menancia, een luxueuze regio van Dahna en hoofdstad Viscint. Hier zullen spelers Kisara en Dohalim ontmoeten, de laatste twee personages die Alphen, Shionne, Rinwell en Law zullen vervoegen in hun avontuur. Dohalim is afkomstig van Rena en kent andere gevoelens tegenover Dahnans vergeleken met andere Renans. Hij is een goedgemanierde gentleman en houdt van kunst, muziek, poezie en antiek. Hij vecht met behulp van zijn roede en gebruikt een mix aan technieken en astrale artes die hem toelaten zich aan te passen aan zijn vijanden. Kisara is een soldaat van Dahnan die Dohalim vergezelt. Ze is een van de meest krachtige soldaten in het leger van Dahnan en staat ook...
Koch Media kondigt nieuw gaming label Prime Matter aan
Het Duitse Koch Media onthulde tijdens het Summer Games Fest het nieuwe premium gaming label Prime Matter, met als missie het brengen van geweldige meeslepende games van studios over de hele wereld. Het nieuwe label zal een uitgebreid portfolio aan nieuwe titels in verschillende genres publiceren, evenals bestaande merken van bijvoorbeeld Warhorse Studios. Industrie-veteraan Mario Gerhold staat aan het hoofd van Prime Matter, dat samenwerkt met de wereldwijde publishingkantoren en ontwikkelingspartners van Koch Media. Prime Matter toont creativiteit, expressiviteit en passie voor games die je zullen betoveren met boeiende verhalen, ongelooflijke momenten en buitengewone ervaringen. De launch van Prime Matter komt samen met de...
Review: Layers of Fear 2
Ook al zijn de eerste Layers of Fear en het vervolg intussen al enkele jaren oud, toch blijven ze in het nieuws komen. Zo mocht ik niet lang geleden aan de slag met de VR-versie van het eerste spel en onlangs verscheen deel twee ook voor de Nintendo Switch. Layers of Fear 2 werd oorspronkelijk uitgebracht in mei 2019 voor PC, PlayStation 4 en Xbox One. Ontwikkelaar Bloober Team heeft in tussentijd met de ontwikkeling van Blair Witch en The Medium alvast niet stilgezeten. Helaas moesten de Switch-eigenaars wel op hun honger zitten. Maar kijk, net zoals voor de eerste Layers of Fear kwam er een kleine twee jaar na datum alsnog een port hun richting uit. Tikkertje spelen Hoewel ik af en toe wel eens een horrorspel lust, was ik er...
11 bit Studios kondigt iets groots aan
Eerlijk gezegd weet ik niet welke game we mogen verwachten van 11 bit Studios, maar het bedrijf stuurde een persbericht uit dat het iets groot voor gamers in petto heeft. In dat persbericht werd een teaser trailer meegestuurd die iets meer duiding moet geven. Daarnaast werd ook bekendgemaakt dat de officiële onthulling van het nog naamloze spel op 12 augustus volgt. Wie of wat? Geen idee. Wanneer? 12 augustus dus. 11 bit Studios is een Poolse ontwikkelstudio die eerder This War of Mine en Frostpunk naar het gamende publiek bracht. Wordt het een vervolg op een van die spellen of iets totaal nieuw? We weten het over twee maanden.
Filmreview: Mortal Kombat
Aaah 1994, het lijkt alsof het gisteren was. Als zevenjarig broekventje kwam ik toen (uiteraard veel te vroeg) in aanraking met het eerste Mortal Kombat-spelletje op de Sega Mega Drive. Mijn ouders stonden er natuurlijk niet bij stil dat bloederige brutalities en fatalities niet meteen onder de noemer ‘geschikt voor alle leeftijden’ viel. Uuuuren heb ik versleten op dat spelletje. Ik voelde me dan ook terug het zevenjarige jongetje, toen ik hoorde dat Mortal Kombat een nieuwe verfilming kreeg. Enthousiast als een jonge puppy keek ik uit naar de officiële release. Ondertussen heb ik de film kunnen bekijken. Of mijn enthousiasme terecht was ontdek je in onderstaande review! Kan je ook niet wachten om een stukje van je jeugd te herbeleven...
Megan Fox en Bruce Willis in Midnight in the Switchgrass-trailer
In Midnight in the Switchgrass volgen we twee FBI-agenten, gespeeld door Megan Fox en Bruce Willis, die samenwerken met een lokale agent om een seriemoordenaar te vatten die vrouwen ontvoert in Florida. Fox besluit undercover te gaan en ontmoet het personage van Machine Gun Kelly, vermoedelijk een medeplichtige van de moordenaar. De film, geregisseerd door Randall Emmet, staat gepland voor eind juli dit jaar. Bekijk hieronder alvast de trailer!
Elden Ring is nog onder de levenden en krijgt releasedatum!
Elden Ring, het nieuwste project van Dark Souls-ontwikkelaar FromSoftware, is nog onder de levenden. Dit bleek tijdens het Summer Game Fest waar een indrukwekkende trailer werd gepubliceerd. Daarnaast werd ook de releasedatum aangekondigd. Zo werd bekendgemaakt dat we vanaf 21 januari 2022 aan de slag kunnen met Elden Ring op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.
House of Ashes heeft releasedatum en angstaanjagende trailer beet
Tijdens het Summer Game Fest vandaag werd de releasedatum van The Dark Pictures Anthology: House of Ashes aangekondigd. De game verschijnt op 22 oktober voor PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S en pc. Onlangs kregen we een uitgebreide presentatie van de game, waarna we er een preview over schreven. Wil je weten wat je van de game mag verwachten, check dan zeker de preview die we afgelopen week presenteerden. Ook onderstaande trailer geeft meer duiding.
Two Point Campus officieel aangekondigd
Vorige week werd Two Point Campus gelekt via de Microsoft Store, maar vandaag volgde dan eindelijk de officiële onthulling tijdens het Summer Game Fest. Deze game is van de hand van de ontwikkelaars van Two Point Hospital en zou volgend jaar voor pc en consoles moeten verschijnen. Helaas werd niet bekendgemaakt welke consoles dat zijn. In Two Point Hospital kan je zelf je universiteit bouwen en onderhouden. Je kiest zelf welke lessen er gegeven worden. Een van die lessen is Knight School, waarin leerlingen leren om ridder te worden. Wat je kan verwachten, zie je in onderstaande trailer.
Hackers stelen 780 GB aan EA-data
Uitgever Electronic Arts is slachtoffer geworden van een data breach waarbij hackers de broncode van onder meer FIFA 21 en de Frostbite-engine hebben buitgemaakt. Deze engine is de drijvende kracht achter tal van EA-gamefranchises, waaronder Battlefield, FIFA, Need for Speed en Madden NFL. De buit van 780 GB wordt momenteel te koop aangeboden op hackerfora. Motherboard, de technologie-rubriek van VICE, heeft screenshots van de bewuste forum posts kunnen nazien waaruit blijkt dat de buit ook bestaat uit software development kits en matchmaking servers. EA bevestigt de datadiefstal en verricht momenteel onderzoek in samenwerking met de ordediensten. De uitgever stelt dat er geen gebruikersdata is gestolen en er momenteel geen reden is om...
Terug
Bovenaan