BeyondGaming News

Hitman III verandert van naam en versimpelt het bezitten van oudere content
Begin vorig jaar ontving Hitman III een grote Year 2-update, welke men trouwens gelijktijdig met de Steam-release publiceerde, en daarna bleef IO Interactive nieuwe features en verfijningen toevoegen, zoals ray tracing, een extra level en de roguelite-achtige Freelancer Mode. Liefhebbers van het stealth-genre mochten de laatste tijd dus behoorlijk veel smullen, zeker wanneer je herinnert dat de content van de vorige twee spellen alsook in dit derde deel werd geïntegreerd! Voor nieuwelingen daarentegen kon het soms wel verwarrend zijn welke versie je feitelijk in de wacht moest slepen om werkelijk alles te bezitten en dit is iets waar de ontwikkelaars vandaag over spraken via deze boodschap op hun officiële website. Hitman III zoals wij...
The Astronauts toont nieuwe gameplaybeelden van Witchfire
Ontwikkelaar The Astronauts, dat werd opgericht door enkele voormalige creative leads van People Can Fly (Painkiller, Bulletstorm), heeft gisteren een nieuwe trailer online geplaatst van hun opkomende roguelike FPS Witchfire. De game is een first-person shooter die zich afspeelt in een grimmige fantasiewereld waarin een dodelijke oorlog woedt tussen machtige heksen en de kerk. In deze alternatieve realiteit zijn heksen levensgevaarlijk, maar de heksenjager ook. Gewapend door tovenaars van het Vaticaan hanteren spelers een goddeloos arsenaal aan wapens en verboden magie om namens hun schimmige weldoeners duistere verschrikkingen te bestrijden. De nieuwe trailer laat ons alvast proeven van de actie die we mogen verwachten in het spel...
De filmreleases van januari 2023
Nood aan het verteren van de maaltijden die je tijdens de feestdagen hebt opgeschrokt? Dat kan je de hele maand met de nieuwste filmreleases. Sit back and relax! Januari heeft een paar toppers in petto! 4 januari The Enforcer Regie: Richard Hughes Met: Antonio Banderas, Kate Bosworth en Mojean Aria Miami-maffioso Cuda (Antonio Banderas) staat op het punt om alles wat hem lief is op te geven wanneer hij erachter komt dat zijn bazin Estelle (Kate Bosworth) een jong meisje in gevaar brengt. Om haar te redden, keert hij zich tegen de criminele organisatie waar hij jarenlang onderdeel van was. Kan Cuda in het reine komen met zijn verleden voordat de maffia hem vindt? The Banshees of Inisherin Regie: Martin McDonagh Met: Colin Farrell...
Konami hint naar onaangekondigde projecten en updates in 2023
2023 lijkt een groot jaar voor Konami te worden. Naast alle projecten die ze al aangekondigd hebben, deelt Konami in hun Nieuwjaarsbegroeting van 2023 dat ze veel vooruitgang verwachten dit jaar. Volgens de Chinese sterrenbeelden is 2023 het jaar van het konijn (meer bepaald, het waterkonijn), dus Konami wil ver vooruit springen als het op updates en ontwikkelingen voor hun bekende franchises aankomt. Daarnaast nemen ze ook trage maar diepe sprongen vooruit in verscheidene projecten die nog niet eens aangekondigd zijn. Konami had een paar maanden geleden reeds een heleboel nieuwe titels aangekondigd in de Silent Hill-reeks, waaronder de langverwachte Silent Hill 2-remake die door Bloober Team ontwikkeld wordt, en spinoffs zoals Silent...
Movies of the Year 2022 van de redactie
Afsluiten van een jaar betekent een overvloed aan spijs en drank, bedenken van goede voornemens voor het volgende jaar, maar ook de tijd van de overzichtslijstjes! Naar jaarlijkse gewoonte gingen we ook bij onze redactie ten rade en polsten we naar hun topfilms van het afgelopen jaar. Benieuwd of je enkele pareltjes gemist hebt? Lees dan zeker onderstaande special en vergeet ook zeker niet je eigen aanraders mee te geven in de comments! Joeri Guillermo del Toro's Pinokkio Over mijn film van het jaar heb ik toch even moeten nadenken. Bijzonder veel films bekijk ik tegenwoordig eigenlijk niet. Ik ben eerder zo'n Netflix-sletje dat de ene na de andere serie bingewatcht, al blijft mijn grotere liefde toch wel een bijzonder goede film. Ik...
BeyondGaming wenst jullie een spetterend 2023 met nieuwjaarsbrieven!
Beste leden van BeyondGaming. Dit is onze tweede nieuwjaar dat we hier samen op BeyondGaming vieren. Een jaar waar we vast hebben gehouden aan de goeie dingen en veranderingen hebben aangebracht aan de minder goede dingen. Ik ben gigantisch fier op onze Forum Crew die zich dagelijks inzet om van het forum een aangename plaats te maken waar iedereen welkom is. Ik ben gigantisch fier op onze Event Crew die elke maand zorgt voor leuke quizzen, fotowedstrijden en game-events. Ik ben gigantisch fier op onze Redactie die dit jaar heeft laten zien dat een frontpagina effectief een meerwaarde kan betekenen voor onze website. Ik ben gigantisch fier op onze Social Crew die dag na dag onze leukste artikelen op onze Socials zwieren en voor een...
Filmreview: The Enforcer
The Enforcer – niet te verwarren met de derde film uit de Dirty Harry-franchise met Clint Eastwood uit 1976 – is een nieuwe actiethriller van regisseur Richard Hughes. Het scenario is geschreven door W. Peter IIiff, die bekend is als schrijver van onder andere Point Break, Patriot Games en Under Suspicion. Antonio Banderas speelt de hoofdrol en kruipt in de huid van Cuda, een ex-gedetineerde, die zichzelf opoffert om een jong meisje te redden uit de handen van een criminele organisatie. In de openingsscène zien we een met een bloed doordrenkte Cuda die over het strand van Miami strompelt en mijmert over vergeving en schuld. Terwijl de zon stilaan ondergaat vraagt hij zich af of zijn leven de moeite waard was. Hij lijkt een verslagen...
In 2023 verschijnt de remaster van Sam & Max: The Devil’s Playhouse
Nog meer schoon nieuws qua aankondigingen, want Skunkape Games kondigde onlangs aan dat het werkt aan Sam & Max: The Devil’s Playhouse Remastered. De game, dat oorspronkelijk werd uitgebracht in 2010 op pc en PlayStation 3, is tevens ook de derde game in de franchise en ook de derde game die Skunkape Games van een remaster zal voorzien (na Sam & Max Save the World Remastered en Sam & Max: Beyond Time and Space Remastered). Ze kondigden het nieuws aan met onderstaande lanceringstrailer, maar daarin werd het nog niet duidelijk wanneer we de game exact in 2023 mogen verwachten en blijven we voorlopig ook nog op het ongewisse als het gaat over de platformen waarop de game zal verschijnen. Afwachten dus!
Koei Tecmo kondigt Fate/Samurai Remnant aan
Ook dit jaar gaat de Holy Grail War verder, want Koei Tecmo en ontwikkelaars Omega Force en Kou Shibusawa hebben aangekondigd dat ze samen met Aniplex en Type-Moon werken aan een nieuwe adaptatie van de populaire anime-franchise Fate. De laatste videogame in deze reeks, Fate/Extella Link, dateert intussen alweer van 2018 en maakte gebruik van de musou-gamplay die je terugvindt in zowat alle titels van Omega Force. De kans is dus groot dat dit nieuwste deel, dat de naam Fate/Samurai Remnant kreeg, ook een musou-game zal worden. Veel details zijn er verder nog niet gekend, enkel dat Fate/Samurai Remnant zal verschijnen voor PlayStation 5, PlayStation 4 en pc in 2023.
Atlus komt met nieuwe 'onaangekondigde titels' in 2023
Persona's ontwikkelaar Atlus geeft in hun nieuwjaarwensen aan dat ze naast de ontwikkeling van de remasters van Persona 4 Golden en Persona 3 Portable, in 2023 zullen werken aan 'verschillende onaangekondigde titels'. Lekker vaag allemaal en het is ook nog niet duidelijk of het over volledig nieuwe games zal gaan, over nieuwe remasters of over uitbreidingen van andere titels (zoals bijvoorbeeld Soul Hackers 2), maar het geeft de liefhebbers van de uitgever alvast iets om naar uit te kijken! Dat er liefhebbers zijn van de uitgever is een feit, want naast deze aankondiging wist de uitgever ook nog aan Famitsu te melden dat de geremasterde versie van Persona 5 Royal al meer dan 1 miljoen keer verkocht werd in de eerste maand na de release...
Yoshinori Kitase maakt ons warm voor een 'grote Final Fantasy aankondiging'
Het nieuwe jaar is afgetrapt en naar jaarlijkse traditie worden dan ook de nieuwjaarsboodschappen verstuurd. Die van ons kon je vorige week al inkijken (met nu ook nog mijn beste wensen voor het nieuwe jaar!), maar minstens even belangrijk zijn de nieuwjaarsboodschappen die uitgevers en producers van games vrijgeven, want meestal valt er hier en daar wel een nieuwtje te sprokkelen. Zo ook bij de nieuwsjaarswensen van het ganse team achter de Final Fantasy-reeks. Ongetwijfeld het meest in het oog springende nieuwtje was de volledige uitspraak van Final Fantasy VII Rebirth producer Yoshinori Kitase: Naast de reeds gekende releasedate van 22 juni 2023 voor de 16de game in de franchise, staat er in 2023 nog heel wat op het programma dus...
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl laat nieuwe gameplay-trailer los
Met de oorspronkelijke S.T.A.L.K.E.R. zorgden de Oekraïense ontwikkelaars bij GSC Game World voor een regelrechte cult classic, ten minste volgens menig pc-fanaten. Deze titel verscheen circa 2007 en kampte vóór diens release met allerlei moeilijkheden wegens technologische ambities, maar het spel oogste niettemin voldoende succes en populariteit om later ook nog twee uitbreidingen (Clear Sky plus Call of Pripyat) op poten te zetten. Juist omdat het een complexe First-Person Shooter was, leek het echter onwaarschijnlijk dat we ooit een volwaardige sequel zouden zien; net daarom waren vele gamers verbijsterd toen in 2020 de eerste officiële beelden van een tweede deel opdoken! GSC Game World bleef daarna stapsgewijs nieuwe footage...
PAYDAY 3 zal dit jaar je portemonnee beroven!
Dat PAYDAY 3 bestaat en wel degelijk op komst is, daar spraken zowel OVERKILL Software als Starbreeze Studios in het verleden meermaals over. Inmiddels zijn we reeds enkele jaren verder zonder dat er enige relevante trailers op het Internet verschenen, maar nu blijkt dat men eindelijk vaart zal zetten achter de marketing ervan! De gemaskerde bende van de serie keert dit jaar officieel terug en om dit te vieren, publiceerden beide firma's recent een bericht op de Steam-pagina van het spel. Helaas schuilt er weinig concrete informatie in deze boodschap, maar ze maakten ten minste bekend dat pc het voornaamste platform voor deze titel zal zijn. Treur echter niet indien je liever videogames op andere hardware speelt, want het onderstaande...
Beyond Music Awards 2022
Het nieuwe jaar is net begonnen dus is het tijd om eens met de cultuurredactie te bespreken welke muzikale toppers we het voorbije jaar gezien, beluisterd en bejubeld hebben. @Strijkijzer, @Aeyenah, @Kid_C en @shiftyke laten hierbij in hun kaarten kijken. Dat klinkt als muziek in de oren, toch? Beste albums van 2022 Strijkijzer: ''De albums in mijn top 3 zijn van bands die ik ook live heb gezien. Alle drie ook topoptredens en hun nieuwe platen mogen er zeker ook wezen. Op nummer één zet ik dan Wet Leg met hun gelijknamige debuutplaat die ik uiteraard ook als AOTW heb gekozen. Ruben Block met Looking To Glide staat op een verdienstelijke tweede plek. Nipt daarachter is het The Hu met Rumble Of Thunder.'' Wet Leg - Wet Leg Ruben Block -...
Bordspelreview: Lost Cities: Roll & Write
Samen op archeologische ontdekking in de diepste krochten van de jungle. Expedities leiden met slechts één doel: schatten veroveren. Nee, het is niet de inleiding van een nieuwe Indiana Jones-film, maar wel van het dobbelspel Lost Cities: Roll & Write. Benieuwd om ook aan de slag te gaan met deze nieuwe Lost Cities-variant? Ik neem je, dankzij uitgever 999 Games die ons een exemplaar opstuurde, graag mee op ontdekkingstocht in onderstaande review! Lost Cities zal bij velen reeds een belletje doen rinkelen. Het spel ontstond oorspronkelijk in 1999 en werd als tweespeler kaartspel op de markt gebracht. Dankzij zijn goede ontvangst, werden later ook andere varianten en uitbreidingen toegevoegd. Eén iets hebben ze steeds gemeen: het zijn...
Speelgoedreview: SmartMax - My First Hide & Seek en Wobbly Cars
Wie in allerijl nog op zoek is naar een eindejaarsgeschenk voor zijn peuter, een klein nichtje of petekind, kan altijd eens een kijkje nemen in het gamma van SmartMax. Deze producten van Games By Smart bieden een brede selectie aan magnetisch constructiespeelgoed. Dit soort speelgoed behoort tot het concept van open ended speelgoed en is vooral populair geworden met dank aan merken zoals GeoSmart, Geomag en Connetix. Met SmartMax richt het bedrijf zich voornamelijk op peuters en kleuters. Wij ontvingen onlangs enkele producten van Games by Smart, waaronder de sets SmartMax My First - Hide & Seek en SmartMax My First - Wobbly Cars die ik mocht reviewen. Uiteraard ging ik niet zelf aan de slag met de sets, deze eer was weggelegd voor...
Bordspelreview: Cartographers
In Cartographers dien je voor koningin Gimnax van het Koninkrijk Nalos de noordelijke landen in kaart te brengen. De koningin geeft je een volledig jaar om de terreinen te verkennen en geeft je vier opdrachten mee die je tot voltooiing dient te brengen. De Dragul hebben echter verschillende hinderlagen opgezet en zullen strijden in de wildernis voor het grootste land. Neem je schild en zwaard om je te wapenen tegen de Dragul, zadel je paard en neem veer en perkament mee om het land in kaart te brengen. Of heb je hier genoeg aan een aantal kleurpotloden om de opdrachten van de koningin het best te voltooien? Intrafin stuurde ons een exemplaar op om het aan den lijve te ondervinden. Cartographers is een ‘roll-and-write’ en valt onder...
Terug
Bovenaan