BeyondGaming News

Review: Scarf
Zelfs in het meest kille hartje van de winter, met pegels aan mijn oren en mijn neus half bevroren omdat het erg koud is in de kou, weiger ik om een sjaal te dragen. Een beetje gaan paraderen met een te groot stuk stof rond mijn nek? Ik ben Harry Potter niet. Maar wat als, in tegenstelling tot de sjaal van Harry, die van mij magisch zou zijn? Wat als het nutteloze stuk textiel zou kunnen transformeren tot een draak? Dat zou de ‘rule of cool’ toch een stukje oprekken lijkt me. Laat dat nou net het kapstokje zijn waar Scarf zijn crux aan ophangt, een puzzel platformer met een magische sjaal in de hoofdrol. Verhaalgewijs levert Scarf het soort zweverige excuus dat je zou verwachten van een game met een sjaaldraak. Een wezen van licht...
Techreview: Trust GXT 110 Felox Wireless Gaming Mouse
Trust staat gekend voor zijn waar-voor-je-geld aanpak aan multimedia accessoires en is sinds 1985 bezig met zijn eigen producten op de markt te brengen. Het Nederlandse bedrijf wordt toch wel gezien als een gekende naam in de computerwereld. Nu had ik de kans om een muis te testen uit hun ‘gaming’ line-up, de GXT 110 Felox. Onder de hardcore gamers wordt Trust toch gezien als een goedkoop merk dat niet altijd de beste game ervaring biedt. Ik was dus benieuwd of hun draadloze GXT 110 Felox, die maar voor negentien euro verkrijgbaar is, zich kan nestelen tussen de goede gamingmuizen. Deze is verkrijgbaar in zwart of in wit-zwart. De build Op het eerste zicht ziet alles er erg prima uit, de muis heeft een stijlvolle gebogen look met...
Filmreview: Evil Dead Rise
Neem er de luiers maar terug bij, Evil Dead is terug van de partij. Er zijn slechts weinig horrorfranchises die zo consequent sterk zijn als de reeks die ontstaan is uit een low budget passieproject van filmnerd Sam Raimi. De eerste Evil Dead legde de blauwdruk van een genre waar we jaren later nog steeds films als The Cabin in the Woods of games als Until Dawn aan te danken hebben. Deel twee en opvolger Army of Darkness toonden dan weer dat je gerust gruwel kan combineren met de nodige humor, en wisten Ash Williams te cementeren als een antiheld die moeiteloos ook een eigen televisieserie kan dragen. In 2013 illustreerde Fede Alvarez dan weer dat Evil Dead echt wel een bestaansreden heeft zonder de aanwezigheid van Raimi en Bruce...
Bordspelreview: Raja's van de Ganges
India is in het tijdperk van het ambitieuze Mogolrijk. Tussen 1526 en 1858 regeren Mogolkrijgers over een gebied dat ongeveer India beslaat. De Indus- en Gangesvlakte zijn het kerngebied waar handel in zijde, thee en andere specerijen de welvaart doet exploderen. Nieuwe gebieden worden bemachtigd en de Mogolkeizers bevorderen op extravagante wijze de kunsten. Imposante monumenten zoals de Taj Mahal en het Rode Fort worden gebouwd en prachtige tuinen en parken aangelegd. In deze tijd waarin het Mogolrijk bijna zijn grootste omvang heeft bereikt en er relatieve stabiliteit is, word je als Maharadja en Maharani’s aangesteld om als heerser te regeren. Je wordt geacht om je provincie tot prachtige en welvarende regio’s te ontwikkelen...
Beyond The Festivals: Alcatraz Open Air 2023
Net zoals elk jaar is er een overvloed aan festivals om uit te kiezen tijdens de zomer in België. Elke gemeente heeft wel zijn festivalletje en sommige van deze festivals groeien uit tot iets moois en groots. Alcatraz Open Air is een van die vaste waardes in Kortrijk. Het is dit jaar hun vijftiende verjaardagseditie en ze hebben goed hun best gedaan om een prachtige affiche samen te stellen. Wij zijn alvast klaar om drie dagen aan een stuk te headbangen. Zoals elk jaar gaat Alcatraz door op de terreinen van de Lange Munte in Kortrijk. Dit jaar zal het metalfeestje doorgaan van vrijdag 11 augustus tot zondag 13 augustus. Met een mix van veel verschillende subgenres in de metalwereld en wel vier podia is er wel voor elke metalfan iets...
Bordspelreview: Evergreen
Dat we de planeet zo aangenaam mogelijk moeten maken voor onszelf en onze nakomelingen staat vast. Dat de natuur hier een essentiële rol in speelt eveneens. Ook binnen de bordspelwereld is dit een populair thema. Denk maar aan spellen zoals Terraforming Mars, Earth of Photosynthesis. Ook in Evergreen is dit het centrale uitgangspunt en is het de bedoeling dat je je eigen planeet van een weelderig ecosysteem voorziet. Dit doe je door kiemen te planten en ze te laten groeien tot fantastische bomen. Ik ging alvast met enkele andere redactieleden van BeyondGaming de uitdaging aan. Of het ons lukte om afzonderlijke bomen te laten uitgroeien tot weelderige bossen en hierbij de nodige punten te sprokkelen, ontdek je in onderstaande review...
Bordspelreview: Criss Cross Cube
Goed gereedschap is het halve werk en staat best onder een afdakje. Met de nieuwe telg uit de Pocket Games-reeks van SmartGames heb je allezins een aantal schroeven en een schroevendraaier nodig. Kan deze kubus wedijveren met de Rummikub als puzzel of kan je de Criss Cross Cube beter gebruiken als een gigantische dobbelsteen? SmartGames komt binnen de Pocket Games-reeks met de Criss Cross Cube. In deze reeks heeft ondergetekende al de IQ Six Pro en IQ Twins gereviewd, waardoor de logica het toelaat om ook de Criss Cross Cube onder de loep te nemen. Doorheen de transparante doos kunnen we alvast de Criss Cross Cube terugvinden met de gekleurde schroeven ingedraaid. Succes aan de persoon die aan de inpakmachine staat. De dertien...
Ontdek de wereld van Oppenheimer
Christopher Nolans langverwachte film Oppenheimer komt eraan en we worden nog getrakteerd op een exclusieve trailer! In deze vijf minuten durende preview, samengesteld door Jennifer Lame, krijgen we een glimp van nieuwe scènes en adembenemende beelden uit deze epische IMAX®-opname. Bereid je voor om meegezogen te worden in de paradoxale wereld van J. Robert Oppenheimer, gespeeld door de talentvolle Cillian Murphy, en zijn vrouw, de briljante bioloog Katherine "Kitty" Oppenheimer, gespeeld door Emily Blunt. Met een sterrencast waaronder Matt Damon, Robert Downey Jr., Florence Pugh en Rami Malek belooft Oppenheimer een meeslepende bioscoopervaring te worden. Mis deze exclusieve blik niet! Oppenheimer is vanaf 19 juli in de bioscoopzalen...
Review: Oxenfree II: Lost Signals
Ik kan de voorbije zes jaar maar niet stoppen met het aanbevelen van Oxenfree aan iedereen die het maar wil horen. De eigenzinnigheid, schoonheid, oprechtheid, griezeligheid, soundtrack en het ogenschijnlijk eenvoudige maar geniale gesprekssysteem van dat spel brachten me tot een mate van toewijding die ik meestal niet bereik. Ik heb het spel vijf keer voltooid; één keer op de pc en meteen daarna nog vier keer op de PlayStation 4 bij de release voor de console. Ik heb getest en informatie verzameld totdat ik genoeg vertrouwen had om een gids voor het behalen van alle trophies te schrijven en te publiceren. Jarenlang was mijn PlayStation-profielicoon de officiële Oxenfree Jonas-avatar en jarenlang was het startscherm van mijn...
Limited Run Games belooft ook een Gex Trilogy
Ooit wemelde het van de platformers met zogenaamde mascottes, vooral op consoles, waardoor er allerlei personages ontstonden die vandaag de dag niet zoveel aandacht ontvangen. Gex was één van zulke creaties en het jaar 1999 was de laatste keer wanneer hij ergens de hoofdrol in speelde. Mis je de sarcastische reptiel, dan zal het volgende nieuws je hoogstwaarschijnlijk opkikkeren! Limited Run Games confirmeerde namelijk dat de rechthebbende eigenaar van de franchise (met name Square Enix) een verzameling van alle drie spellen goedkeurde! Wanneer men de Gex Trilogy wenst te voltooien, weten we voorlopig niet, maar men bevestigde hoe dan ook dat de collectie de eerste Gex-game, Gex 2: Enter the Gecko en Gex 3: Deep Cover Gecko zal...
Review: Nimbus INFINITY
Het zijn weer mooie tijden voor liefhebbers van mech-actie. Naast een paar recente Gundam-releases zoals SD Gundam Battle Alliance en Mobile Suit Gundam Battle Operation Code Fairy, en de remakes van de eerste drie Front Missions, worden we volgende maand na maar liefst tien jaar nog eens getrakteerd op een gloednieuwe Armored Core-game. Om ons in de tussentijd bezig te houden, hebben GameTomo en GameCrafterTeam het vervolg op hun bejubelde indiehit uit 2017 uitgebracht, met name Project Nimbus, dat in 2019 ook een Complete Edition heeft gekregen met alle DLC. Na een jaar in Early Access te hebben doorgebracht, kreeg de sequel Nimbus INFINITY op 22 juni eindelijk zijn volwaardige release voor pc. Het verhaal van Nimbus INFINITY speelt...
De eerste Clock Tower komt na 30 jaar eindelijk naar Europa!
Beschouw jij jezelf als een horror-fanaat, dan zul je ooit wel eens gehoord hebben van de Clock Tower-franchise. Capcom en Sunsoft ontwierpen het oorspronkelijke spel destijds voor de Super Nintendo... maar de game werd toen nooit officieel klaargestoomd voor westerse gebieden. Hierdoor misten liefhebbers van survival horrors eigenlijk één van de grotere mijlpalen die de identiteit van het genre vormden, ook al kwamen sommige sequels alsnog in onze streken terecht. Dit is een zogenaamde fout die bepaalde partijen binnenkort willen rechtzetten, want nu blijkt dat een remaster in aantocht is! Sunsoft, Limited Run Games en WayForward slaan de handen namelijk in elkaar om Clock Tower naar hedendaagse platformen over te brengen! Concreet...
Roundtable: OXENFREE II: Lost Signals
Netflix is al ver gekomen sinds de dagen van dvd's in de brievenbus. Het bedrijf mag zelfs een voorbeeld heten van hoe mee te evolueren met de tijd. Ondertussen is de naam een onlosmakelijk deel van de hedendaagse popcultuur. Netflix staat voor een ononderbroken stroom aan nieuwe series, heeft een eigen filmstudio die ondertussen ook al in de prijzen begint te vallen en stortte zich in 2021 ook op de gamingmarkt. Wij mochten een roundtable bijwonen met Night School Studio, die ons meer kwamen vertellen over hun coming attraction OXENFREE II: Lost Signals. OXENFREE II: Lost Signals kwam op 12 juli uit voor Steam, PlayStation 4 en 5, Nintendo Switch en via Netflix. Night School Studio Op 1 oktober 2014 startten Sean Krankel en zijn...
Warner Bros en DC onthullen laatste officiële trailer voor Blue Beetle
Warner Bros en DC hebben onlangs de laatste officiële trailer onthuld voor hun aankomende superheldenfilm Blue Beetle. De film neemt ons mee in het verhaal van Jaime Reyes, een Mexicaanse tiener die stuit op een overblijfsel van buitenaardse biotechnologie, Scarab genaamd. Dit bijzondere artefact transformeert hem tot een geduchte superheld. In deze langverwachte DC-film speelt Xolo Maridueña de rol van Jaime Reyes, een tiener die bovennatuurlijke krachten krijgt wanneer de Scarab zich aan hem hecht en een krachtig exoskelet rond zijn lichaam vormt. De cast bestaat verder uit onder meer Susan Sarandon, Raoul Trujillo, George Lopez, Adriana Barraza en Harvey Guillén. De Mexicaans-Amerikaanse zangeres en actrice Becky G zal de stem van...
Dit zijn de PlayStation Plus Catalog- en Classic-games voor juli
Sony heeft vandaag bekendgemaakt welke spellen je volgende week dinsdag als onderdeel van de PlayStation Plus-catalogus kan downloaden. De lijst wordt deze maand aangevoerd door It Takes Two en Sniper Elite 5, maar er zijn nog heel wat andere geweldige titels die je zal kunnen ontdekken. Hierondr vind je de volledige lijst, inclusief de Classics die worden toegevoegd. Wie meer wil weten over de individuele titels, kan zoals steeds terecht op de blog van PlayStation. PlayStation Plus Catalog: It Takes Two (PS4, PS5) Sniper Elite 5 (PS4, PS5) Snowrunner (PS4, PS5) World War Z (PS4, PS5) The Ascent (PS4,PS5) Undertale (PS4) SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated (PS4) Melty Blood: Type Lumina (PS4) Dysmantle (PS4 en...
Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge krijgt Survival-modus
Uitgever Dotemu en ontwikkelaar Tribute Games onthulden vandaag de details over een gloednieuwe Survival-modus voor Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge's DLC Dimension Shellshock, die later dit jaar verschijnt voor pc, Nintendo Switch en PlayStation- en Xbox-consoles. In de gloednieuwe trailer en een 11 minuten durende PlayStation Underground-video, word je meegenomen door de geweldige functies van deze geweldige nieuwe manier om Shellshock te spelen. Als onderdeel van de onlangs aangekondigde Dimension Shellshock DLC introduceert de Survival-modus verzamelkristallen waarmee je van dimensie naar dimensie kunt springen, waarbij elke dimensie zijn eigen unieke uitstraling heeft. De uitgebreide beelden tonen de Edo-dimensie...
Banishers: Ghosts of New Eden krijgt releasedatum en aangrijpende trailer
Focus Entertainment en DON’T NOD maken vandaag met veel plezier bekend dat Banishers: Ghosts of New Eden zal verschijnen op 7 november. Deze aangrijpende verhalende actie-RPG, waarin je strijd tegen bovennatuurlijke gruwelen om een tragisch lot te voorkomen, verschijnt die dag voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc. De fysieke versie en Collector’s Edition voor Steam zijn nu beschikbaar voor pre-orders. Bekijk onderaan dit bericht de Release Date Reveal Trailer voor een indruk van de hartverscheurende reis die je wacht. Banishers: Ghosts of New Eden laat je een krachtig en intiem verhaal beleven als twee personages: Antea Duarte en Red mac Raith. Behalve geliefden zijn jullie Banishers – spokenjagers die hebben gezworen de levenden...
Terug
Bovenaan