BeyondGaming News

Filmreview: Dumb Money
Vroeg je je ooit al af of je een knelpunt in je leven gemist hebt, of dat je tijdens de pandemie wat tijd verloren hebt? Deze gedachte hadden de mensen die geïnvesteerd hebben in GameStop niet. De Amerikaanse variant van onze Game Mania was op de rand van faillissement in het jaar 2020. Maar toen zag een YouTuber genaamd Keith Gill, aka Roaring Kitty, de winkel als de perfecte opportuniteit om geld in te investeren en er een meme van te maken … Wel de rest is geschiedenis. De film vertelt het waargebeurde verhaal van Keith Gill (Paul Dano), een hardwerkende YouTuber en financieel analist die het tijdens de COVID‐19-pandemie net zoals iedereen financieel moeilijk had. Keith was al sinds een paar maanden voor de pandemie geïnteresseerd...
Review: De Smurfen 2: De Gevangene van de Groene Steen
Jawel liefste smurfertjes, daar zijn we weer met een nieuwe telg uit de bekende smurfenfranchise! Na de positieve ervaring met De Smurfen: Missie Vileaf, was ik absoluut nieuwsgierig naar deze nieuwe titel. Ook nu bevinden onze blauwe helden zich in een penibele situatie. In een poging om zijn nieuwste revolutionaire uitvinding, de SmurfoMix, te verbeteren, ontbreekt Knutselsmurf nog één ingrediënt: de Groene Steen. Hoe kan het ook anders dan dat deze bij hun aartsvijand Gargamel ligt. In een poging om de Groene Steen te bemachtigen, loopt het echter volledig uit de hand en explodeert de steen. Groene scherven verspreiden zich over het Vervloekte Land, maar erger … de kwaadaardige Stolas wordt vrijgelaten. In tegenstelling tot wat we...
Podcast | Aflevering 49 | De Call of Duty Show met CasualGorilla
Bitjager is er deze aflevering niet bij en dus praten MrPoelie en Mrpoel met streamer CasualGorilla voornamelijk over Call Of Duty, streaming en andere games, overlopen we een paar nieuwsitems en praten we uitgebreid over onze gespeelde games van de afgelopen week. Een vraag, suggestie of opmerking? Dan kan je ons mailen naar: [email protected]. Vind je de podcast leuk, dan zou je ons een groot plezier doen door ons een rating op Spotify of Apple Podcasts te geven!
Duik in de wereld van de kortfilm in Leuven
Het 29ste kortfilmfestival van Leuven ging op vrijdag 24 november van start met een succesvolle openingsavond, waarbij twee zalen werden gevuld met enthousiast publiek. De avond bood een eerste reeks kortfilms, elk gevolgd door een kort vragengesprek met de filmmakers. De vertoonde kortfilms waren Pedro van Aline Boyen, De eerste twaalf minuten van een reis naar het Zuiden van Thomas Huyghe, Hardly Working van Susanna Flock, Leonhard Müllner, Robin Klengel en Michael Stumpf, As If It Could van Ada Güvenir en Résumé d'un divorce van Peter Ghesquière. Het festival is momenteel in volle gang en loopt tot en met 2 december. Het biedt een uitgebreide selectie van korte animaties, documentaires en live-action fictie. Dit jaar ligt de nadruk...
Bordspelreview: The Brain
Als beginnende bordspellenrecensent en startende ontdekker van de wat meer diepgaande bordspellen geraak je al snel overweldigd door de uitgebreide boardgames van vandaag. Om zelf geen stappen over te slaan, maak ik het me niet moeilijker dan het moet zijn en probeer ik de bordspellenwereld op een voorzichtig tempo te betreden. Neen, voor mij nog geen übercomplexe spelwerelden waar de getallen, strategieën en onderliggende thema’s rond de oren vliegen. Daarom ook dat het coöperatieve kaartspel The Brain van de alom bekende 999 Games me een volgende logische stap leek in de queeste naar het worden van een gepokte en gemazelde kenner. Tijd dus om mijn hersenpan aan het werk te zetten. The Brain van de Duitse designer Peter Jürgensen...
Ontdek vanaf vandaag NARUTO X BORUTO Ultimate Ninja STORM CONNECTIONS
Bandai Namco Europe heeft vandaag aangekondigd dat NARUTO X BORUTO Ultimate Ninja STORM CONNECTIONS, het nieuwe deel in de Ultimate Ninja STORM-serie, nu verkrijgbaar is op PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch en pc. NARUTO X BORUTO Ultimate Ninja STORM CONNECTIONS heeft het grootste roster in een NARUTO-game met meer dan 130 personages, waaronder nieuwe toevoegingen zoals Ashura en Indra Otsutsuki, en de BORUTO-personages Boruto (Karma), Kawaki en Jigen. De game bouwt voort op het succes van de franchise en bevat scherpe graphics in de stijl van de anime, samen met dynamische gevechten met ondersteuning tot 60 fps op PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc. NARUTO X BORUTO Ultimate Ninja STORM...
Review: RollerCoaster Tycoon Adventures Deluxe
Het RollerCoaster Tycoon Adventures-spel krijgt een officiële update door RollerCoaster Tycoon Adventures Deluxe uit te brengen. Hierdoor worden er een tachtigtal nieuwe attracties toegevoegd en krijgt alles een grondige opfrisbeurt. Waar ik als kleine koter de pc-versie van Atari’s RollerCoaster Tycoon uren aan een stuk heb versleten, ga ik ditmaal aan de slag op de Nintendo Switch. Waar Chris Sawyer, Simon Foster en Allister Brimble in 1999 mijn rollercoaster simulator-liefde hebben doen ontstaan, probeer ik in deze review voornamelijk te kijken of RollerCoaster Tycoon Adventures Deluxe deze oude liefde nog kan aanwakkeren, of is het vuur ondertussen gedoofd? RollerCoaster Tycoon Adventures Deluxe, of kortweg RCT Adv. Deluxe, is...
Pretparkreview: Europa-Park
De laatste paar jaar waren erg moeilijk voor de pretparkwereld. Zo waren de meeste parken voor een lange tijd gesloten en is er dus veel verlies. Maar toch kwam Europa-Park in het Duitse Rust terug naar boven gekropen en won het in 2021 en 2022 opnieuw de prijs voor het beste pretpark ter wereld op de Golden Ticket Awards! Je zal je misschien afvragen: maar hoe kan dat nu dat een Europees park boven de Amerikaanse parken gerangschikt staat en dat dit niet gewonnen wordt door bijvoorbeeld Disney of Universal? Ik zal bespreken waarom Europa-Park zo speciaal is en hoe het bij de beste parken ter wereld behoort. Om te komen bij hoe Europa-Park nu is, moet ik teruggaan naar het ontstaan ervan. De familie Mack was vanaf 1780 bekend als...
Bordspelreview: Future Energy
Enkele maanden geleden sloegen White Goblin Games en de Duitse uitgever Queen Games hun handen in elkaar voor het verdelen van de spellen van Queen Games op Vlaamse en Belgische bodem. Naast het verdelen van de internationale versies, verzorgt White Goblin Games ook de Nederlandstalige versies van hun bordspellen. Hoewel Queen Games ook enkele zware kleppers in hun catalogus hebben, ik denk hierbij vooral aan de vele bordspellen van Stefan Feld, zijn zij vooral gekend voor hun familievriendelijk entertainment, waaronder heel wat klassiekers zoals Alhambra, Kingdom Builder en Escape: The Curse of the Temple. In 2017 bracht Queen Games Pioneers uit, een ontwerp van de Italiaan Emanuele Ornella. In dit familiespel dat zich afspeelt in het...
Review: Jusant
Al wie zegt dat gamen niet rustgevend kan zijn, is uitermate fout. Jusant wist meteen mijn interesse te wekken toen deze werd voorgesteld op de Xbox Games Showcase 2023. Of de game aan mijn verwachtingen kon voldoen, lees je hieronder! Ontwikkelaar DON'T NOD staat vooral bekend om hun verhaalgedreven games zoals de Life Is Strange-franchise en de voor mijn part onderschatte game Vampyr. Op 13 februari brengt de studio het langverwachte Banishers: Ghosts of New Eden uit. Jusant: Terugtrekkende beweging van het getij In Jusant ga je de uitdaging aan om, met een naamloos personage en een mysterieus wezentje waarvan de soort Ballast wordt genoemd, een gigantische berg te klimmen in een droge, warme, dystopische wereld waar hier en daar...
Eerste gameplaytrailer van South Park: Snow Day vrijgegeven
Een paar maanden terug kondigde THQ Nordic aan dat we ons begin volgend jaar mogen warm maken voor een nieuwe South Park-game. Begin volgend jaar blijft voorlopig een vaag gegeven, want tot dusver is er geen gerichte datum waarop we kennis zullen kunnen maken met deze coöperatieve actiegame. Geen actie-rpg dus, maar een game waarin je, samen met maximaal drie vrienden, real-time gevechten in 3D zult moeten uitvoeren en dit met de gekende hoofdpersonages Cartman, Stan, Kyle en Kenny. Een eerste sneak peak naar de gameplay werd gisteren door THQ Nordic en ontwikkelaar Question vrijgegeven waarin we de vier vrienden aan het werk zien op een schoolvrije dag, die ze ten volle willen benutten door onder andere ijsballengevechten op te...
Review: Remnant II: The Awakening King
Het is nog niet zo bijster lang geleden dat we hier de release van Remnant II mochten aankondigen. Eind juli was deze opvolger van een van de eerste Soulslike shooters, Remnant: From the Ashes, een feit. Slechts enkele maanden later is de eerste DLC er nu al: The Awakening King, welke zich afspeelt in de wereld Losomn. Benieuwd of deze de moeite waard is? Lees dan vooral verder. Een soort van One Shot-ervaring Om deze nieuwe content voor Remnant II te kunnen ervaren, dien je minstens de Losomn-wereld al uitgespeeld te hebben met één van je personages. Met dit personage dien je je vervolgens naar Ward 13 te begeven of anders gezegd, je basiskamp, en daar de World Stone aan te raken. Hierbij krijg je de optie om de Adventure Mode...
Techreview: ROG Ally
Zelfs de tegenstanders van de Nintendo Switch zullen de furore die het toestel op de markt teweegbracht niet kunnen tegenspreken. Het succes van dat toestel heeft volgens mij de spelwereld bewust gemaakt wat de mogelijkheden zijn. Een draagbare computer in plaats van een spelconsole was dan ook een logisch gevolg. Het meest bekende toestel is de Steam Deck van Valve, met zijn eigen besturingssysteem genaamd Steam OS. Dat is gebaseerd op de Debian-distributie van Linux, met alle voor- en nadelen van dat systeem. Vooral bij gamers is Linux niet altijd het besturingssysteem bij uitstek, al is er de laatste jaren veel verbeterd rond de ondersteuning van games. Welkom dus aan de Asus ROG Ally, in dit geval de Ally Z1 Extreme. Er is ook een...
Warhammer 40.000: Space Marine 2 uitgesteld naar 2024
Op gamescom mocht ik al even aan de slag gaan met Warhammer 40.000: Space Marine 2 en mijn eerste bevindingen waren alvast positief. Ik was daarom alvast benieuwd naar de volwaardige release van het spel die op de planning stond voor eind dit jaar. Gezien er nog steeds geen datum werd meegedeeld, steeg de vrees dat het spel niet voor meteen ging zijn. Deze vrees werd gisteren helaas werkelijkheid wanneer Focus Entertainment aankondigde dat het spel zal verschijnen in de tweede helft van 2024. De officiêle datum zal worden aangekondigd tijdens de Video game Awars op zeven december. Dit uitstel moet ontwikkelaar Saber Interactive meer tijd geven om het spel te verfijnen en af te werken om zo de best mogelijke ervaring te kunnen...
Ontdek hoe de muziek van Gangs of Sherwood tot leven werd gebracht in nieuwe video
Met nog één week te gaan voor de release van hun co-op action-adventure game Gangs of Sherwood, delen NACON en Appeal Studios met plezier een nieuwe video over de originele soundtrack van de game. De game verschijnt op 30 november voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc (Epic Games Store, Steam). In deze nieuwe video vertelt Markus Zierhofer, de componist van Gangs of Sherwood, over de inspiratiebronnen voor de originele soundtrack van de game. In lijn met de wereld van Gangs of Sherwood, levert de muziek van de game een science-fiction-sfeer waarin middeleeuwse en moderne aspecten samengaan. “Dit wordt bereikt door het gebruik van oude instrumenten, zoals de violofoon en draailier, waarvan we de tonen vervormden voor muziek die het...
Garden Life: A Cozy Simulator verschijnt op 22 februari
NACON en stillalive studios maken met plezier bekend dat Garden Life: A Cozy Simulator, de knusse tuinier-game, op 22 februari 2024 verschijnt voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series en pc (Steam). De Nintendo Switch-versie wordt later dat jaar gelanceerd. Garden Life: A Cozy Simulator is een liefdevolle ode aan tuinieren. Beginnende tuiniers kunnen op hun eigen tempo hun tuin verzorgen, en deze naar eigen smaak inrichten met planten en bloemen. Daarbij geeft de art-direction alles een zachte en warme sfeer. Kenmerken: Toegankelijke gameplay in een charmante wereld. Ontdek het plezier van tuinieren vanuit je eigen huiskamer, of je nu al groene vingers hebt of nog een beginner bent Vorder op je eigen tempo in de knusse wereld...
Viewmaster: Streamz en de plus van Paramount
Toen HBO een tijd terug bekendmaakte volgend jaar richting onze contreien te trekken met hun eigen streaming service, zei onze innerlijke Scooby meteen ‘Ruh Roh’. Wat betekent dat voor Streamz? Kan de Vlaamse streamer wel overleven zonder de kwaliteitsinjectie waar HBO al die jaren garant voor stond? Een blik op de top 10 van best bekeken programma’s op de service werpen, maakt echter duidelijk dat de schade wel zal meevallen voor Streamz. 2DEZIT, 3FF, Belgium’s Next Top Model en Exen tonen aan dat de gemiddelde kijker op Streamz niet alleen vooral in de eigen taal kijkt, maar duidelijk ook een smaakpatroon heeft die verdacht hard lijkt op dat van een gemiddelde jonge vrouw. Desondanks bleef Streamz niet bij de pakken zitten en werd er...
Terug
Bovenaan