Archief - Student om samen te ondernemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chappii (oi22)

Legacy Member
tommie314 zei:
De enige reden voor dit topic is volgens mij omdat Manu Beers op die lezing vertelde : zoek een partner, zorg altijd dat je alles met 4 ogen bekijkt.
Ik snap echt niet wat het doel hiervan is. Iemand die jij zoekt kan het perfect alleen en gaat niet reageren op berichtjes van een volstrekt onbekende op een forum als dit. (althans mijn mening)
PM jij mij eens met wat je wil en denkt te kunnen: bewijs me dat ik fout ben.

No offence. Maar je verkondigt hier jouw mening, waarbij je stelt dat hij in fout is. En dan verplicht je hem bijna om te bewijzen dat jouw mening fout is. Waarom zou hij dat doen? Welke meerwaarde kan jij dan geven om hem op een betere manier vooruit te helpen?

Kowalskii

Legacy Member
Tommie heeft op zich wel gelijk, de TS is 18 en vat net hogere studies aan...

Chappii (oi22)

Legacy Member
tommie314 zei:
Klopt, maar ik voel niet de nood om mij te bewijzen

Als je van anderen verwacht zich te bewijzen voor jou zou je op z'n minst wel enige moeite kunnen doen, maar goed. Van de 9lives-community moet je ook niet anders verwachten. :)

JPV

Legacy Member
odloof zei:
Da's heel goede feedback, bedankt daarvoor! Ik had me inderdaad moeten voorstellen.

Ik ben dus een 18-jarige student TEW aan de Unief met bijzonder veel zin in ondernemen. Ik heb al heel wat werkjes gedaan zowel zwart als wit en zowel lucratief als triestige verdienste. ...Laat mij dan je verhaal horen op [email protected] en wie weet kunnen we samenwerken!

Je komt in ieder geval over als iemand die heel goed weet hoe zaken te doen met de fiscus :)

ODL, je bent 18, krijgt enkel wat algemene vakken in 1e bach TEW, kan onmogelijk al bakken ervaring hebben, maar je klinkt wel alsof je al jaren in de zakenwereld zit. Grootste tip die we je kunnen geven: je mag jezelf wat opwaarderen, maar geef niet de indruk dat je België grootste zakenman bent :).

odloof

Legacy Member
JPV zei:
Je komt in ieder geval over als iemand die heel goed weet hoe zaken te doen met de fiscus :)

ODL, je bent 18, krijgt enkel wat algemene vakken in 1e bach TEW, kan onmogelijk al bakken ervaring hebben, maar je klinkt wel alsof je al jaren in de zakenwereld zit. Grootste tip die we je kunnen geven: je mag jezelf wat opwaarderen, maar geef niet de indruk dat je België grootste zakenman bent :).


ik insinueer helemaal niets wat ik ben of niet ben. Het enige wat ik wil is mensen zoals mezelf tegenkomen. Ik had op voorhand het gevoel dat een online forum een spreekbuis zou zijn voor mensen met commentaren maar dit had ik niet verwacht. Ik ben hoffelijk en krijg bakken kritiek in de plaats. Iemand vroeg me mijn ervaring dus geef ik die ook. Zwartwerk is oncontroleerbaar dus de fiscus mag elke dag bij me aankloppen, met een kleine vis zoals mij houden ze zich niet bezig. Enfin, degenen die wel nog een goede repliek kunnen geven moeten dit vooral doen en met die mensen zal ik verderpraten.

odloof

Legacy Member
tommie314 zei:
De enige reden voor dit topic is volgens mij omdat Manu Beers op die lezing vertelde : zoek een partner, zorg altijd dat je alles met 4 ogen bekijkt.
Ik snap echt niet wat het doel hiervan is. Iemand die jij zoekt kan het perfect alleen en gaat niet reageren op berichtjes van een volstrekt onbekende op een forum als dit. (althans mijn mening)
PM jij mij eens met wat je wil en denkt te kunnen: bewijs me dat ik fout ben.


Ik heb die woorden van Manu inderdaad geïnterpreteerd maar geloof me, 5 maanden geleden had ik dezelfde mening. Zonder die getuigenis kan ik ook wel bedenken dat een onderneming oprichten beter is met 2 mensen die een verschillende kennis hebben over verschillende zaken. Indien jij het doel hiervan niet snapt dan raad ik u aan dit topic toch te aanvaarden en naar andere topics te surfen. In tegenstelling tot jou respecteer ik WEL jouw mening en zeg ik (beleefd) mijn antwoord daarop.

odloof

Legacy Member
JPV zei:
Je komt in ieder geval over als iemand die heel goed weet hoe zaken te doen met de fiscus :)

ODL, je bent 18, krijgt enkel wat algemene vakken in 1e bach TEW, kan onmogelijk al bakken ervaring hebben, maar je klinkt wel alsof je al jaren in de zakenwereld zit. Grootste tip die we je kunnen geven: je mag jezelf wat opwaarderen, maar geef niet de indruk dat je België grootste zakenman bent :).



Trouwens iedereen mag ik het zwart werken, echt hoor!
Elke persoon mag per jaar een 900-tal euro verdienen met zwartwerk zonder belasting te betalen. Staat zwart op wit in een onbekend boek (wetboek:niceone:)

Zo zie je maar met hoeveel kennis een forumganger soms reageert.

lantaarnpaal

Legacy Member
odloof zei:
Trouwens iedereen mag ik het zwart werken, echt hoor!
Elke persoon mag per jaar een 900-tal euro verdienen met zwartwerk zonder belasting te betalen. Staat zwart op wit in een onbekend boek (wetboek:niceone:)

Zo zie je maar met hoeveel kennis een forumganger soms reageert.

bron + link?

Royal Belgium

Legacy Member
odloof zei:
Trouwens iedereen mag ik het zwart werken, echt hoor!
Elke persoon mag per jaar een 900-tal euro verdienen met zwartwerk zonder belasting te betalen. Staat zwart op wit in een onbekend boek (wetboek:niceone:)

Zo zie je maar met hoeveel kennis een forumganger soms reageert.

Nu mag je me toch ook een link en bron geven hierover. Ik studeer Criminologie en wil best mijn wetboeken eens nakijken als ik een artikelnummer krijg.

iBMW

Legacy Member
Ik heb de indruk dat je zeer sterke interesse hebt voor ondernemen hebt, maar niet goed weet wat je ermee moet doen, klopt dit?
De reden dat je zulke commentaar krijgt is omdat men niet echt begrijpt wat je wilt bereiken met deze oproep.
Het lijkt me zeker goed dat je zo gemotiveerd bent, maar let toch op dat je (zoals al eerder gezegd) nog maar net aan je hogere studies begonnen bent, en je best met beide voeten op de grond blijft.

Ikzelf ben ook sterk geïnteresseerd in economie/ondernemen, maar aangezien ik zelf nog geen 18 ben en al helemaal niets van economie ken, pas ik helaas niet in het plaatje dat je zoekt. (Ben wel van plan volgend jaar handelsingenieur te gaan studeren)

scel

Legacy Member
JPV zei:
Je komt in ieder geval over als iemand die heel goed weet hoe zaken te doen met de fiscus :)

ODL, je bent 18, krijgt enkel wat algemene vakken in 1e bach TEW, kan onmogelijk al bakken ervaring hebben, maar je klinkt wel alsof je al jaren in de zakenwereld zit. Grootste tip die we je kunnen geven: je mag jezelf wat opwaarderen, maar geef niet de indruk dat je België grootste zakenman bent :).

Alsof de fiscus daar achteraan gaat :rofl:

odloof

Legacy Member
Royal Belgium zei:
Nu mag je me toch ook een link en bron geven hierover. Ik studeer Criminologie en wil best mijn wetboeken eens nakijken als ik een artikelnummer krijg.



Sorry jongens ik zal jullie een link schuldig moeten blijven. Ik was wat voorbarig met mijn uitspraken denk ik maar als student mag je toch een bedrag bijverdienen dat vrijgesteld is van belastingen. Ik bedoel niet voor mensen met een hoofdinkomen hé.

odloof

Legacy Member
iBMW zei:
Ik heb de indruk dat je zeer sterke interesse hebt voor ondernemen hebt, maar niet goed weet wat je ermee moet doen, klopt dit?
De reden dat je zulke commentaar krijgt is omdat men niet echt begrijpt wat je wilt bereiken met deze oproep.
Het lijkt me zeker goed dat je zo gemotiveerd bent, maar let toch op dat je (zoals al eerder gezegd) nog maar net aan je hogere studies begonnen bent, en je best met beide voeten op de grond blijft.

Ikzelf ben ook sterk geïnteresseerd in economie/ondernemen, maar aangezien ik zelf nog geen 18 ben en al helemaal niets van economie ken, pas ik helaas niet in het plaatje dat je zoekt. (Ben wel van plan volgend jaar handelsingenieur te gaan studeren)




Eindelijk eens een goede feedback, bedankt daarvoor! Ik weet heel goed wat ik met mijn goesting voor ondernemen moet doen, ze vervullen uiteraard! Ik blijf volgens mijzelf dan ook zeker met beide voetjes op de grond. Sommige leden denken dat ik dit vandaag beslist heb maar jongens, dit speelt al 6 jaar in mijn hoofd en ik ben ervan overtuigd dat je het leven zelf maakt. Zelfs jij bent iemand die ik oproep om te reageren! Je moet daarvoor geen 18 zijn om een reactie te geven, ik wil gewoon mensen met dezelfde interesse horen. Aan de hand van jouw reactie kan ik al besluiten dat je een goede ingesteldheid hebt. Mijn oproep is zo duidelijk als die maar kan zijn, ik zoek mensen met zin in ondernemen, dat is het.

botbgrt

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Ik wou zelfstandige worden, juist omdat ik niet meer wou samenwerken met andere personen. Jij redeneert omgekeerd: jij wil zelfstandige worden en samenwerken met iemand en ideeën uitwisselen. Raar, dat is juist wat ik niet wil: het is my way or the high way :D

Als er nu 1 ding juist interessant is aan ondernemen, is dat je alles zélf kan doen en naar niemand moet luisteren. Anyway, er moeten zeker mensen zijn zoals jij die willen samenwerken. Ga er voor!

Je slaat loutere zelfstandigheid en ondernemen een beetje door elkaar heb ik de indruk. Veelal zijn ondernemers juist bijzonder sociaal ingesteld en willen ze creativiteit, talenten en vaardigheden kunnen delen met anderen. Een zelfstandige hoeft niet per se een ondernemer pur sang te zijn.

JPV zei:
ODL, je bent 18, krijgt enkel wat algemene vakken in 1e bach TEW, kan onmogelijk al bakken ervaring hebben, maar je klinkt wel alsof je al jaren in de zakenwereld zit. Grootste tip die we je kunnen geven: je mag jezelf wat opwaarderen, maar geef niet de indruk dat je België grootste zakenman bent :).

Dubbelpunt zei:
ps: ik denk dat je nog studeert en nog geen enkele werkervaring hebt, dus ik zou nog niet gaan verkondigen dat je veel weet en een geboren ondernemer bent... probeer eerst eens 5 jaar te overleven als zelfstandige en kom het dan pas zeggen

Waar verkondigt hij dat hij al veel weet? Er werd hem concreet naar zijn profiel gevraagd en dat heeft hij gegeven. Ik zie het probleem niet?

Een piepjonge student met ambitie heeft evenveel kansen als de 35-jarige werknemer met gezin en andere verplichtingen om een succesvol ondernemer te worden. Zo niet meer trouwens gezien zijn vrij ideale situatie waarin hij de komende jaren nog erg veel met relevante materie en personen in aanraking zal komen.

tommie314 zei:
De enige reden voor dit topic is volgens mij omdat Manu Beers op die lezing vertelde : zoek een partner, zorg altijd dat je alles met 4 ogen bekijkt.
Ik snap echt niet wat het doel hiervan is. Iemand die jij zoekt kan het perfect alleen en gaat niet reageren op berichtjes van een volstrekt onbekende op een forum als dit. (althans mijn mening)
PM jij mij eens met wat je wil en denkt te kunnen: bewijs me dat ik fout ben.

Wat een onzin. Communicatie met een eensgezinde kan erg nuttig zijn, zelf als die persoon veel minder (of meer) weet dan jou. Vaak gaat het ook eerder om visies, ideeën en inzichten die een ander niet kan aanbrengen en niet zozeer om het louter financiële etc. Eens je de serieuze toer opgaat kan je daarvoor trouwens nog altijd terecht bij mensen met echte vakkennis.

Het mag trouwens toch duidelijk zijn dat Odloof in de eerste plaats potentiële partners zoekt om later eventueel samen iets op poten te zetten? Soms moet je gewoon je nek durven uitsteken om de juiste mensen te vinden, daar is niets mis mee. En ja, zijn doelpubliek is hier perfect vertegenwoordigd.

Kowalskii zei:
Tommie heeft op zich wel gelijk, de TS is 18 en vat net hogere studies aan...

En Tommie vraagt zich net als Dubbelpunt af hoe je jaarrekeningen moet interpreteren... Om maar aan te tonen dat leeftijd hier vrij relatief is. Ervaring telt maar je moet ergens beginnen, ongeacht je leeftijd.

odloof

Legacy Member
botbgrt zei:
Je slaat loutere zelfstandigheid en ondernemen een beetje door elkaar heb ik de indruk. Veelal zijn ondernemers juist bijzonder sociaal ingesteld en willen ze creativiteit, talenten en vaardigheden kunnen delen met anderen. Een zelfstandige hoeft niet per se een ondernemer pur sang te zijn.





Waar verkondigt hij dat hij al veel weet? Er werd hem concreet naar zijn profiel gevraagd en dat heeft hij gegeven. Ik zie het probleem niet?

Een piepjonge student met ambitie heeft evenveel kansen als de 35-jarige werknemer met gezin en andere verplichtingen om een succesvol ondernemer te worden. Zo niet meer trouwens gezien zijn vrij ideale situatie waarin hij de komende jaren nog erg veel met relevante materie en personen in aanraking zal komen.



Wat een onzin. Communicatie met een eensgezinde kan erg nuttig zijn, zelf als die persoon veel minder (of meer) weet dan jou. Vaak gaat het ook eerder om visies, ideeën en inzichten die een ander niet kan aanbrengen en niet zozeer om het louter financiële etc. Eens je de serieuze toer opgaat kan je daarvoor trouwens nog altijd terecht bij mensen met echte vakkennis.

Het mag trouwens toch duidelijk zijn dat Odloof in de eerste plaats potentiële partners zoekt om later eventueel samen iets op poten te zetten? Soms moet je gewoon je nek durven uitsteken om de juiste mensen te vinden, daar is niets mis mee. En ja, zijn doelpubliek is hier perfect vertegenwoordigd.



En Tommie vraagt zich net als Dubbelpunt af hoe je jaarrekeningen moet interpreteren... Om maar aan te tonen dat leeftijd hier vrij relatief is. Ervaring telt maar je moet ergens beginnen, ongeacht je leeftijd.



Bedankt voor de steun! Je mag me zeker iets laten weten :)(als je dat al niet gedaan hebt)

Kowalskii

Legacy Member
En Tommie vraagt zich net als Dubbelpunt af hoe je jaarrekeningen moet interpreteren... Om maar aan te tonen dat leeftijd hier vrij relatief is. Ervaring telt maar je moet ergens beginnen, ongeacht je leeftijd.[/QUOTE]

Ik denk dat Tommie en JPV eerder op dit reageerden:
odloof zei:
Wel, skills heb ik wel degelijk hoor. Economie, en dan in de praktijk specifieker, zit gewoon in mij ingebakken dus aan vaardigheden geen probleem. !

Als je als 18jarige zegt dat je skills hebt in Economie...
Hij weet wellicht met moeite het verschil tussen micro en macro economie.
Tzal wel aan mij liggen maar ik opteer voor bescheidenheid, verder wens ik hem succes in zijn zoektocht.

Mastamane

Legacy Member
odloof zei:
Sorry jongens ik zal jullie een link schuldig moeten blijven. Ik was wat voorbarig met mijn uitspraken denk ik maar als student mag je toch een bedrag bijverdienen dat vrijgesteld is van belastingen. Ik bedoel niet voor mensen met een hoofdinkomen hé.

U hebt net de mogelijkheid dat u reactie ging krijgen op dit onderwerp verbrodt. :p

botbgrt

Legacy Member
odloof zei:
Bedankt voor de steun! Je mag me zeker iets laten weten :)(als je dat al niet gedaan hebt)

Ik zal je morgen eens eentje sturen. Nu tijd om te slapen. :help:

Kowalskii zei:
"En Tommie vraagt zich net als Dubbelpunt af hoe je jaarrekeningen moet interpreteren... Om maar aan te tonen dat leeftijd hier vrij relatief is. Ervaring telt maar je moet ergens beginnen, ongeacht je leeftijd."

Ik denk dat Tommie en JPV eerder op dit reageerden:


Als je als 18jarige zegt dat je skills hebt in Economie...
Hij weet wellicht met moeite het verschil tussen micro en macro economie.
Tzal wel aan mij liggen maar ik opteer voor bescheidenheid, verder wens ik hem succes in zijn zoektocht.

Het verschil tussen micro en macro economie leer je in principe ten laatste in het 4e middelbaar indien je economie volgt. :help:

En waarom zou hij nog geen specifieke vaardigheden kunnen hebben? Zelf was ik ook 18 jaar toen ik voor het eerst (en voorlopig enige keer btw) bestuurder werd in een NV. Naar de notaris voor de statuten, vergaderingen, business plan opstellen, ... Je neemt gewoon verschrikkelijk veel op als je zo'n kansen krijgt. Niets naïef of verwaand aan imo indien die achtergrond er effectief is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan