Archief - Student om samen te ondernemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

odloof

Legacy Member
Hallo,

Ik ben op zoek naar een student tussen 18 en 25 jaar, net zoals ikzelf, die heel veel goesting in ondernemen heeft en die dat samen met mij kan vervullen. Ik studeer Toegepaste Economie en heb sinds mijn kinderjaren de prikkel om ondernemer te worden te pakken gekregen. Iedereen die interesse heeft in ondernemen of die reeds ondernemer is op die leeftijd mag reageren.
Ook creatievelingen zoals kunstenaars, fotografen of anderen die willen ondernemen en niet zoveel van Economie kennen hoop ik te horen te krijgen.

Alvast bedankt!

zarathustra

Legacy Member
'ondernemen' en in wat dan precies? Want nu klinkt het alsof je zelfstandige wilt worden maar geen eigenlijke skills of idee hebt en iemand zoekt die dat wil aanbrengen.

odloof

Legacy Member
zarathustra zei:
'ondernemen' en in wat dan precies? Want nu klinkt het alsof je zelfstandige wilt worden maar geen eigenlijke skills of idee hebt en iemand zoekt die dat wil aanbrengen.



Wel, skills heb ik wel degelijk hoor. Economie, en dan in de praktijk specifieker, zit gewoon in mij ingebakken dus aan vaardigheden geen probleem. Ik heb via netwerking begrepen dat een partner geen overbodige luxe is en dat je de dingen dan bekijkt via 2 visies. Hiervoor dus mijn oproep. Ik zoek gewoon mensen zoals mezelf omdat ik ze gewoonweg niet zo vaak zie rondlopen, anders zou ik geen discussie beginnen hé :)

Wat het bedrijfsconcept betreft is het absoluut niet mijn bedoeling misbruik te gaan maken van anderen. Meer nog, ik zoek ook mensen die geen flauw idee hebben van wat ze op de markt willen brengen! Of ik een bedrijfsidee heb? Ja ik heb er zelfs velen!

odloof

Legacy Member
tommie314 zei:
Dinsdagavond was er een evenement in Gent


Tommie,


Ja inderdaad, the Kick-Off van FLYSE, ben je daar ook naartoe geweest?
Wat vond je van Van Rossem? :)
Misschien ben je zelf een student TEW?
Ik probeer zoveel mogelijk naar van die evenementen te gaan.

Afgelopen donderdag naar een bijeenkomst geweest van Unizo (mijn vader is daar lid van) bij BMW Daeninck in Sint Martens Latem. Die evenementen zijn heel goed voor starters en om hun netwerk uit te bouwen.

Stabby

Legacy Member
Ik heb ook zin in ondernemen. Ik studeer audiologie en die sector is er veel ruimte om te ondernemen, maar dan voornamelijk in de non-profit. Ik heb nu niet enorm veel tijd om daarmee bezig te zijn, maar ik zou het wel zien zitten om mijn bachelorproef daarrond te maken.

odloof

Legacy Member
Stabby zei:
Ik heb ook zin in ondernemen. Ik studeer audiologie en die sector is er veel ruimte om te ondernemen, maar dan voornamelijk in de non-profit. Ik heb nu niet enorm veel tijd om daarmee bezig te zijn, maar ik zou het wel zien zitten om mijn bachelorproef daarrond te maken.



Da's interessant! Is daar veel ondernemingspotentieel in zo'n richting? Ik bedoel, gaat dat niet eerder naar de medische en zorgverlenende sector toe?
Aan welk soort onderneming had je gedacht voor je proef?
wel jammer dat het voornamelijk in de non-profit sector is.

Je kan me altijd mailen met concretere info.

Bedankt!

Mastamane

Legacy Member
Nogal een vreemde manier om op zoek te gaan aangezien we bijster weinig over je weten. Wat je kan toevoegen, wat je al gedaan hebt en dergelijke dus ik vrees dat je niet veel touche gaat hebben hier. :)

odloof

Legacy Member
Mastamane zei:
Nogal een vreemde manier om op zoek te gaan aangezien we bijster weinig over je weten. Wat je kan toevoegen, wat je al gedaan hebt en dergelijke dus ik vrees dat je niet veel touche gaat hebben hier. :)


Da's heel goede feedback, bedankt daarvoor! Ik had me inderdaad moeten voorstellen.

Ik ben dus een 18-jarige student TEW aan de Unief met bijzonder veel zin in ondernemen. Ik heb al heel wat werkjes gedaan zowel zwart als wit en zowel lucratief als triestige verdienste. Ik wil nu met een eigen onderneming beginnen zodat ik ten eerste mijn behoefte kan bevredigen en tergelijkertijd kan leren. Sommige vakken die ik nu neem komen ook aan bod bij het runnen van een eigen onderneming dus da's een pluspunt. Ik heb ASO Economie Talen gedaan in het middelbaar dus Economie is echt wel mijn ding. Verder ben ik actief op de beurs en werk ik hier en daar mee aan non-profit-projecten en besturen.

Dus nogmaals mijn oproep: Heb je de ondernemingsprikkel te pakken? Laat mij dan je verhaal horen op [email protected] en wie weet kunnen we samenwerken!

botbgrt

Legacy Member
Ik stuur je een dezer misschien weleens een mailtje, we hebben alleszins enkele grote raakvlakken. Itt wat anderen misschien denken, toont dit topic je zin voor initiatief. Een vrij cruciale eigenschap als ondernemer in spe.

Chappii (oi22)

Legacy Member
Ik heb je bij deze ook een mailtje gestuurd. Ik ga akkoord met botbgrt, toont inderdaad dat je zelf aan iets wilt beginnen en niet op alles wacht, tot ze bij u komen.

odloof

Legacy Member
Chappii (oi22) zei:
Ik heb je bij deze ook een mailtje gestuurd. Ik ga akkoord met botbgrt, toont inderdaad dat je zelf aan iets wilt beginnen en niet op alles wacht, tot ze bij u komen.


@Chappii & BOTBGRT:

Danku voor de complimenten! Laat mij zeker iets weten.

Olivier.

sh1b

Legacy Member
't Is misschien best om wat specifieker te zijn. Op die manier ga je eventueel mensen kunnen aantrekken met vaardigheden die aansluiten bij wat je zou willen doen.

odloof

Legacy Member
sh1b zei:
't Is misschien best om wat specifieker te zijn. Op die manier ga je eventueel mensen kunnen aantrekken met vaardigheden die aansluiten bij wat je zou willen doen.


Bedankt voor de feedback! Ja inderdaad dat zou ik kunnen zijn maar ik ben echt louter op zoek naar mensen met ondernemingszin van mijn leeftijd. Naar iets specifiekers eigenlijk niet. Er zijn geen vereisten. Ik bedenk altijd dat als ik eisen ga stellen aan bepaalde personen dat er andere (misschien betere) personen niet gaan reageren en dat zou wel heel zonde zijn vind ik. Omgekeerd kan natuurlijk ook uiteraard maar door deze oproep heb ik meer kans op 'de grote massa' voor zover die relatief klein is.

Waarschijnlijk ben jijzelf ook geprikkeld door ondernemen? Dat veronderstel ik uit je reactie. Dus ook jij mag zeker reageren op mijn oproep :)

Bedankt!

Kowalskii

Legacy Member
Bij battle of talents kan je jezelf als econoom/bedrijfskundige/... beter inschrijven als talent en aansluiten bij een team van ir.'s/ing's want als je de winnaars van de vorige jaren bekijkt is het quasi altijd iets waarvoor technische kennis noodzakelijk was. Uiteraard zijn er ook andere competities als je dit niet ziet zitten. Daar kan je natuurlijk veel 'soortgelijke' mensen ontmoeten. Of evenementen zoals vorige dinsdag van FLYSE zijn inderdaad aan te raden.

Dubbelpunt

Legacy Member
Ik wou zelfstandige worden, juist omdat ik niet meer wou samenwerken met andere personen. Jij redeneert omgekeerd: jij wil zelfstandige worden en samenwerken met iemand en ideeën uitwisselen. Raar, dat is juist wat ik niet wil: het is my way or the high way :D

Als er nu 1 ding juist interessant is aan ondernemen, is dat je alles zélf kan doen en naar niemand moet luisteren. Anyway, er moeten zeker mensen zijn zoals jij die willen samenwerken. Ga er voor!

ps: ik denk dat je nog studeert en nog geen enkele werkervaring hebt, dus ik zou nog niet gaan verkondigen dat je veel weet en een geboren ondernemer bent... probeer eerst eens 5 jaar te overleven als zelfstandige en kom het dan pas zeggen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan