Archief - Student om samen te ondernemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Allabs

Legacy Member
Spijtig dat je in Gent woont, had anders misschien wel eens gemaild (ben iemand met vrij veel uiteenlopende talenten). :)

Cephalus

Legacy Member
JPV wordt (opnieuw) ingehaald door de actualiteit. In het kader van Ford Genk:

Veelgestelde vragen over Ford Genk - De Standaard

"Uit internationale vergelijkingen blijkt dat België niet erg ondernemingsvriendelijk is. Gisteren stelde bijvoorbeeld de Wereldbank dat nog vast. "

Niet erg ondernemingsvriendelijk is dan nog beleefd uitgedrukt voor wat hele kleine ondernemers zoals ik ervaren als pure haat en gepest.

JPV

Legacy Member
En jij zei dat de laatste jaren we slecht bezig waren... als je dan het rapport bekijkt, staan we vér voor Duitsland in de vooruitgang, het zogenaamde voorbeeld :)

Waar scoort België héél slecht: bij het registreren van eigendom (bij de slechtste ter wereld)

Waar scoort België uitstekend in:
- oplossen faillissement
- contracten afdwingen
- internationale handen
- bescherming van investeerders

tiens, zijn dat geen zaken die jij net niet goed vond? ;)

België staat trouwens 33e op de ranglijst, ongeveer gelijk met Nederland en Frankrijk. 'niet erg ondernemingsvriendelijk' moet je dus héél relatief bekijken, als je de studie bekijkt.

Dubbelpunt

Legacy Member
JPV zei:
dat men zoveel en zo hard mogelijk proberen te pakken kan ik enkel toejuichen. Als ik zie wat er nu nog zo gemakkelijk door de vingers gezien wordt... Vroeger werd er voor bijna alles een compromis/akkoord gesloten, ook al lag het er vingerdik op. Nu enkel nog maken dat er minder kans is op procedurefouten.

Ze zouden beter alle legale zwart werkers pakken die zogezegd
zelfstandige zijn in bijberoep met een omzet < 5.500eur


YEAH RIGHT


- geen btw
- belachelijk lage sociale lasten
- belachelijk lage belastingtarieven
- weinig pakkans

Dakantochnie

Legacy Member
Het is hier geen discussie over België en z'n structuren. Gelieve terug on topic te gaan en niet te reageren op deze post.

Mastamane

Legacy Member
Kowalskii zei:
Bij battle of talents kan je jezelf als econoom/bedrijfskundige/... beter inschrijven als talent en aansluiten bij een team van ir.'s/ing's want als je de winnaars van de vorige jaren bekijkt is het quasi altijd iets waarvoor technische kennis noodzakelijk was. Uiteraard zijn er ook andere competities als je dit niet ziet zitten. Daar kan je natuurlijk veel 'soortgelijke' mensen ontmoeten. Of evenementen zoals vorige dinsdag van FLYSE zijn inderdaad aan te raden.

Volgens mij is het nog steeds geen slecht idee hoor, hij kan met hulp zijn ondernemingsdrang wat aftasten zonder risico. :)

theelement

Legacy Member
Feit is als je geen technische kennis hebt ga je geen onderneming kunnen oprichten, of ga je lucht verkopen?

Je hebt dus eigenlijk iemand nodig die u idee kan uitvoeren, dan kan je beter hier mensen overtuigen van jouw kwaliteiten en de meerwaarde die jij kan leveren. Je moet iets van inbreng hebben, kennis of geld. Wat ik u aanraad is gewoon iemand te zoeken die een website kan maken en jij helpt hem dan met de juridische/financiele kant op vlak van marketing/oprichting/enz.

Een website is echt ideaal, dat is een schone oefening. Veel geld ga je er niet mee verdienen, maar wel schoon wat ervaring op doen.

onze vriend dacuba hier heeft zelf al een heel mooi idee ;-)

Squadra

Legacy Member
Ikzelf ben industrieel ingenieur bouwkunde, die verderstudeert in een manaba bedrijfseconomie op uw faculteit. Woon in het Gentse, maar ik wil eerst wat concrete zaken horen :p. Ik wil ondernemen klinkt wat vaag hé :D.

Chappii (oi22)

Legacy Member
Squadra zei:
Ikzelf ben industrieel ingenieur bouwkunde, die verderstudeert in een manaba bedrijfseconomie op uw faculteit. Woon in het Gentse, maar ik wil eerst wat concrete zaken horen :p. Ik wil ondernemen klinkt wat vaag hé :D.

Er zijn geen concrete zaken. Hij doelt op mensen die ook ondernemingsgezind zijn om zijn gelijken te vinden.

Blackblade

Legacy Member
Dit kan alleen maar aangemoedigd worden.

Maar weet wel dat je een enorme bagage aan technische kennis nodig zal hebben. Zelf zit ik ook met wat ideeën in mijn hoofd. Ben wel iemand die een pak aan zelfstudie doet in mijn vrije tijd (kan me geen tijdverlies veroorloven aan banale nonsens zoals tv of zo) over een heel spectrum van domeinen. Heb een paar externe harde schijven vol met ebooks liggen. Deze fungeren nu als mijn geheugen. Dit is echt werk van de heel lange adem.

Honderd jaar geleden zou het veel makkelijker geweest zijn om een onderneming uit de grond te stampen aangezien er nog niet zo'n kennisexplosie was als de dag van vandaag. Toch als je op zoek bent naar die blauwe oceaan.

theelement

Legacy Member
dacuba zei:
Merci :)

Al is die website er gekomen uit persoonlijke interesse, niet vanwege een bedrijf. Het idee waar ik mee zit is iets anders. Ik ga wel niet akkoord met je uitspraak dat je technische kennis moet hebben om een bedrijf te runnen. Heb dit weekend nog een training van 4u gekregen. Dat is ook niets "technisch" en in principe "lucht", maar ik zou er vlot geld voor neerleggen (kennis). Of bedoelde je eigenlijk "technische kennis" ofzo? :p

Ik bedoelde dat iemand van 18jaar nog geen geld kan verdienen met advies geven.

En voor u site zou ik eerlijk gezegd contact opnemen met supportersfederatie RD (als je dat nog niet gedaan hebt) anders gaan ze waarschijnlijk zelf zoiets doen.

PhoenixEffect

Legacy Member
Blijkbaar heeft Meneer Olivier niet veel zin om op mails te antwoorden.

theelement

Legacy Member
dacuba zei:
Over welk aspect heb je het? Waarom precies contact opnemen?

Hebt ge die site niet opgericht met het oog op het WK daar? Mee dat je het in voetbal sectie poste. Of is het eerder algemeen?

En ik bedoel als de rode duivels zich kwalificeren dat veel mensen die info gaan opzoeken of al aan het opzoeken zijn. Dan doe je volgens mij een goeie zaak om u site al eens door te spelen aan supportersfederaties van de rode duivels. Voor meer verkeer naar u website

mishmaoul

Legacy Member
Ik heb ook zin in ondernemen. Alleen heb ik geen economische skills.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan