LeSec
Legacy Member
botbgrt zei:Ik zal je morgen eens eentje sturen. Nu tijd om te slapen.
Het verschil tussen micro en macro economie leer je in principe ten laatste in het 4e middelbaar indien je economie volgt.![]()
En waarom zou hij nog geen specifieke vaardigheden kunnen hebben? Zelf was ik ook 18 jaar toen ik voor het eerst (en voorlopig enige keer btw) bestuurder werd in een NV. Naar de notaris voor de statuten, vergaderingen, business plan opstellen, ... Je neemt gewoon verschrikkelijk veel op als je zo'n kansen krijgt. Niets naïef of verwaand aan imo indien die achtergrond er effectief is.
Ongeveer hetzelfde verhaal hier bij mij thuis. Als je van kinds af betrokken wordt bij het zakenleven weet je voor dat je eindigt int ASO vaak meer praktische zaken over economie dan de leerkracht zelf. Kheb int 6e zelfs eens een eigen les mogen geven over de praktische zaken zoals hoe vul ik een belastingsbrief in en dergelijke meer aangezien ik een opmerking gemaakt had dat we niet genoeg praktische zaken aangeleerd krijgen int ASO.
Olivier, de threadstarter zijn vader zit bij Unizo, ik vermoed dat ze bij hem thuis ook zelfstandig zijn. Het is niet ongewoon dat hij veel zou weten. Meer zelfs, ik ken genoeg personen die nooit een economische richting gedaan hebben op unief/hogeschool/aso en nu successen zijn in zakenleven. Universitaire diplomas zijn geen wondermiddelen, ze zijn wel hoogst aan te bevelen en handig uiteraard.
Aan alle criticasters: verwijt hem ook zijn jeugdig enthousiasme niet, ik herken het genoeg in mezelf. Toen ik 18 was, nu 6 jaar geleden, was ik ook zo, meer zelfs, ik ben nog steeds zo. Ik ben er ook genoeg door op mijn bek gegaan. Fouten maken en mislukken zijn de meest belangrijke zaken die ge kunt leren in uw leven. Hier in onze typisch Vlaamse mentaliteit wordt fouten maken of mislukken vaak als negatief aanschouwd. Beetje belachelijk
. In elk geval, laat anderen uw enthousiasme niet fnuiken. Das typisch de mentaliteit in ons belgenland. 'Ach neen, begin er niet aan, doe het niet, wees eens realistisch' bla bla bla bla. Mijn vader heeft me altijd geleerd: ik doe, ik kan, als je iets echt wilt is niets onmogelijk.Ik begrijp ook wel waarom hij op zoek gaat naar andere gemotiveerde personen, ook in mijn omgeving was het moeilijk om gelijkdenkende personen te vinden, het is nog steeds moeilijk. In elk geval, het wordt beter naar mate je ouder wordt en de mensen rondom u ook volwassener worden. Bovendien, ga niet per se op zoek naar leeftijdsgenoten
. Ik heb mensen van 40+ en 18 in mijn vriendenkring die ondernemend denken en handelen. Zorg gewoon dat je mensen zoekt die op dezelfde golflengte zitten.Anyway, ik zit momenteel nog paar maand in Melbourne, maar eens ik terug in Gent ben wil ik gerust wel even afspreken met u. Soms zit het beste zakenidee slechts een forumpost van een onbekende weg van u, nog iets wat ik geleerd heb door de jaren heen, praat met alles en iedereen, en stel geen vooroordelen. Stuur maar pm/mail als je in contact wil treden Olivier en succes verder met de zoektocht.



