Archief - stelen op het werk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kaminikaze

Legacy Member
Vordesh zei:
In de colruyt (magazijn) hebk nog iemand zijn c4 weten krijgen voor het stelen van een rol wc papier :')

Als die kerel z'n werk slecht doet, dan is dat idd een mooi excuus voor de werkgever om van die persoon af te zijn. Altijd zorgen dat je recht in je schoenen staat als je dan toch beslist om de lamzak uit te hangen.

Eagle`

Legacy Member
ik herriner me tijdens vakantiejob in de stapelplaatsen dasseveld en konsoorten dat er daar buitenvlogen voor een kerske op te eten dat notabene op grond was gevallen.

Misterblort

Legacy Member
ik werk in een heel klein bedrijf (5 man) en als ik iets nodig heb vraag ik het gewoon en krijg ik het..

Anoniem15

Legacy Member
Nog iets wat ik me eigenlijk afvraag.

Ik ben dagelijks alleen de baan op voor technische interventies en installaties, vaak zijn er voor een dag één of meerdere interventies voorzien. Wanneer ik nu één interventie heb en ik werk heel snel door (maar dan echt snel) en ik ben op die manier 2u vroeger dan voorzien klaar is het dan opportuun dat ik gewoon 2u vroeger naar huis ga? Ik kan ook op het normale gezapige tempo werken om zo aan mijn uren voor die dag te komen maar dat maakt voor de baas en de klant in principe niets uit als deze interventie op offerte is.

Ik heb trouwens ook al verhalen gehoord van ploegjes in de bouw die de hele dag aan het slabakken waren om op die manier redelijk wat overuren bij elkaar te sprokkelen.

Tycho91

Legacy Member
Toen ik bij Standaard Boekhandel Logistics werkte hoorde ik dat er ontslagen waren omdat die kadobonnen kochten met hun personeelskorting en die dan op internet doorverkochten met winst.

Orchidee

Legacy Member
Bij het restaurant waar ik als vakantiejob werk, waren er vroeger twee poetsvrouwen. Er verdwenen die tijd veel koekskes (zo die droge koekskes voor bij een koffie) en waspoeder. Nuja niemand weten hoe dat kwam of wie er schuldig was. Uiteindelijk heeft de ene poetsvrouw de andere betrapt op het stelen van de koekskes en de andere heeft de ene betrapt op het stelen van waspoeder. Beiden zijn dit gaan klikken bij de baas, zonder weten van elkaar. Mja alletwee buitengesjareld natuurlijk. :p

coldvinc

Legacy Member
Gray zei:
Wat is stelen op het werk? Eens een balpen meenemen? Af en toe eens iets afprinten op het werk voor persoonlijke doeleinden?
Wat kan, wat kan niet volgens jullie?:wtf:
Is er een verschil tussen grote bedrijven en kleine kmo's?
Ik wil wel eens weten hoe iedereen hierover denkt.

Ik werk bij een multinational en de stylo's en het papier zijn er gratis.

Ik zie ook gewoon geen enkele reden om dat te stelen :rofl:
Ik moet ook maar gewoon vragen hoe ik korting kan krijgen op elektronica.

Uiteraard worden misdrijven zoals stelen (en hiermee bedoel ik documenten, computers e.d.) gemeld, word er een procedure opgestart en vlieg je buiten.

Misterblort

Legacy Member
Tycho91 zei:
Toen ik bij Standaard Boekhandel Logistics werkte hoorde ik dat er ontslagen waren omdat die kadobonnen kochten met hun personeelskorting en die dan op internet doorverkochten met winst.

Ja das dan natuurlijk wel gewoon los stelen e :)

Jeffer1980

Legacy Member
Wonkelrijm zei:
Nog iets wat ik me eigenlijk afvraag.

Ik ben dagelijks alleen de baan op voor technische interventies en installaties, vaak zijn er voor een dag één of meerdere interventies voorzien. Wanneer ik nu één interventie heb en ik werk heel snel door (maar dan echt snel) en ik ben op die manier 2u vroeger dan voorzien klaar is het dan opportuun dat ik gewoon 2u vroeger naar huis ga? Ik kan ook op het normale gezapige tempo werken om zo aan mijn uren voor die dag te komen maar dat maakt voor de baas en de klant in principe niets uit als deze interventie op offerte is.

Ik heb trouwens ook al verhalen gehoord van ploegjes in de bouw die de hele dag aan het slabakken waren om op die manier redelijk wat overuren bij elkaar te sprokkelen.

Wel, da werkt tot uwen baas doorhebt dat ge altijd vroeger naar huis gaat. Dan krijgt ge meer werk. Dat kan lang duren voor hij dit doorheeft, ma kom. Of hij vooert een tijdsregistratie systeem in.

En da opbouwen van overuren heb ik al meer gehoord. Wederom, als het in het bedrijf goed gaat en de maanger vind dat ok, zal dat worden toegelaten. Als het slecht gaat, wie gaat er dan normaal eerst vliegen?

maxkes

Legacy Member
makila zei:
Ik heb wél ooit eens naar mijn voeten gehad omdat ik zat te surfen tijdens de middagpauze. :( Ik was betrapt door de baas. Hij meldde dit nadien ook op mijn evaluatiepapieren als een negatief punt.

Zoiets vind ik dus smerig. Ik doe toch tijdens mijn NIET betaalde pauze wat ik wil? Baas zag dat evenwel anders. Hij zei: "Internet hoort niet thuis op het werk. Het is een schande dat je je daar mee bezighoudt" :scream:

Het heeft me wél geleerd dat ik beter eerst hoor/zie hoe de (nieuwe) baas ineen zit,
vooraleer dingen te doen die hij/zij misschien niet zo leuk vindt. :)
Sinds wanneer zijn pauzes ineens niet meer betaald?
Een smartphone met 3g zou dan wel mogen?

Het is een schande dat je je daar mee bezighoudt" :scream:
Alle mensen die op het internet zitten zijn dus schandalig volgens zo'n letterlijke woorden.

Cycloon

Legacy Member
maxkes zei:
Sinds wanneer zijn pauzes ineens niet meer betaald?
Een smartphone met 3g zou dan wel mogen?

Pauzes zijn op zeer veel plaatsen onbetaald, zeker als bediende.

Battou

Legacy Member
Bij ons opt werk krijgt ook allerlei materiaal pootjes tijdens de nacht. Net terug van drie weken vakantie, en ik vind m'n deftige balpen en nietjesmachine niet meer :D .

Probleem is dat de mannen die met de nacht staan den bureau vrij binnen en buiten kunnen lopen. Zolang ge niets kunt bewijzen kunt ge ook niets doen natuurlijk. Niet dat het iets uitmaakt voor balpennen ed, maar 't is gewoon zielig :p

Muscleduck

Legacy Member
djemz zei:
vrij rare vraag eigenlijk.. Als ik thuis iets nodig heb vraag ik dat gewoon of ik het eens mag meedoen, normaal is dat ook geen probleem. Je zal maar gepakt worden met stelen op het werk, succes om dan een andere job te vinden.

Dat. Er zijn collega's die me al gevraagd hebben om dingen te geven of zo maar daar doe ik niet (meer) aan mee. Ik heb eens iemand een paar A4 vellen etiketten meegegeven en ik voelde mij daar daarna al slecht genoeg over. 'k Weet het niet, stelen zit echt niet in mij.

Als je in de bouw werkt en je gebruikt een boormachine van het werk om thuis een werkje te doen, dat vind ik zeker niet stelen. Je moet natuurlijk niet beginnen met vanalles uit te lenen of verhuren aan Jan en alleman.

Bij ons op het werk is er trouwens iemand betrapt op brandstof stelen. Geen compassie mee. Er was ook iemand die soms 2u verdween, dat vind ik ook stelen.

Vordesh

Legacy Member
Eagle` zei:
ik herriner me tijdens vakantiejob in de stapelplaatsen dasseveld en konsoorten dat er daar buitenvlogen voor een kerske op te eten dat notabene op grond was gevallen.

Die man ging normaal 3 maand later op brugpensioen.. kan em achter fluiten nu.

MrKend54l

Legacy Member
Battou zei:
Bij ons opt werk krijgt ook allerlei materiaal pootjes tijdens de nacht. Net terug van drie weken vakantie, en ik vind m'n deftige balpen en nietjesmachine niet meer :D .

Probleem is dat de mannen die met de nacht staan den bureau vrij binnen en buiten kunnen lopen. Zolang ge niets kunt bewijzen kunt ge ook niets doen natuurlijk. Niet dat het iets uitmaakt voor balpennen ed, maar 't is gewoon zielig :p

Dat is op overal wel zo denk ik :-P op mijn stage had er iemand zijn werkkar laten openstaan en de volgende dag was hij den helft kwijt :-P

Massis

Legacy Member
Enkele jaren terug vertelde de vader van een kameraad me zo'n verhaal. Hij is bedrijfsleider van een relatief grote KMO (toch wel ettelijke tientallen arbeiders in dienst).

Op een keer had hij een arbeider betrapt die een boormachine mee naar huis genomen had. Hij riep die bij hem op z'n bureau ter verantwoording, en zei op het laatste, al grappend "en ga nu thuis de rest maar halen".

Tot zijn grote verbazing vertrok die kerel en kwam die een half uur later terug met de hele koffer van de auto vol elektrische machines (boormachines, cirkelzagen, ...)

Chilliewillie88

Legacy Member
Man man wat boeit dat nu als ge eens ne stylo mee naar huis neemt of ne paperclip rond uw privé papieren doet. Ik durf gerust iets privé af te printen op het werk wanneer mijne grote baas ernaast staat hoor. Ik zou nog niet eens willen werken binnen een organisatie waar men over zo'n belachelijke dingen gaat vitten. Wij drukken bij ons opt werk jaarlijks rond de 2 miljoen blz af, ze gaan het daar echt niet voelen als ge daar eens 10 pagina's privé print hoor :)

vliegtuigje

Legacy Member
Eagle` zei:
ik herriner me tijdens vakantiejob in de stapelplaatsen dasseveld en konsoorten dat er daar buitenvlogen voor een kerske op te eten dat notabene op grond was gevallen.

ik herinner me ook van vakantiejob dat het daar vol ****** werkte die koeken en wafels pikken en dan elkaar de schuld geven
leuk was dat
:scream:
in mijn huidig werk kreeg ik int begin vijftal stylo's en nog wat buromateriaal, na een week ofzo allemaal foetsie :)

Chilliewillie88

Legacy Member
Bij ons staat er gewoon een volledig boekenrek vol met al het mogelijke bureaumateriaal dat je kan nodig hebben: pennen, potloden, scharen, nietmachientjes, perforators, telmachines, cursusblokken, post its, blanco rollers, markeerstiften,.......
Je kan daar nemen zoveel je wil wanneer je wil, ik heb niet de indruk dat daar buitensporig misbruik van gemaakt wordt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan