SteveDotcom zei:
Ge moet ook ni overdrijven he, als ge 5 gaatjes boort me uw boormachine, gaat uw boormachine ni sneller verslijten he ..
Diefstal is voor mij vooral materiaal stelen, en dan bedoel ik dingen die ge kunt verkopen. Eens een balpen, of die kleine zever meenemen, da doet volgens mij iedereen toch? al dan niet bewust.
Bij het bedrijf van mijn pa (schilderwerken en decoratie) hebben ze nochtans ook iets gelijkaardigs meegemaakt.
Er verdween al een tijdje hier en daar wat materiaal uit het magazijn. Af en toe werd het teruggelegd, maar sommige dingen verdwenen gewoon uit de stock. Dat ging dan nog niet eens per se om de duurste spullen, maar wel essentiële basisdingen zoals borstels en rollen.
Het bureel en enkele werkmannen werken op zaterdag, de meeste werkgasten niet. Op een zaterdag heeft één van de bediendes een halve dag verlof omdat ze in de voormiddag naar een misviering moest of zoiets. Terwijl ze 's middags naar het bureel rijdt, ziet ze dat er een camionette van het bedrijf geparkeerd staat ergens in een straat die haar niet bekend voorkwam. Wetende dat zij de huidige locaties van elke werkman en wagen praktisch uit het hoofd kent omdat ze dagelijks handmatig een database daarmee updatete, was dat dus behoorlijk verdacht.
Ze vertelt dat aan mijn pa, en dan vooral dat die camionette nog geparkeerd stond aan een groot, chique huis. Dat was al helemaal verdacht, dus mijn pa laat al zijn paperassen liggen, springt in de auto en rijdt ernaar toe. Die belt bij die mensen aan en die werkgast doet open, onder de verf en met een gepikte rol in zijn handen. Die kluste dus tijdens de weekends schonekes in 't zwart bij met gepikt materiaal.
Die moest maandag niet meer terug komen. Om het met Homer Simpson te zeggen: "woohoo, long weekend!"