Archief - stelen op het werk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SteveDotcom

Legacy Member
Tr1ploid zei:
Gebruik = slijtage

Ge moet ook ni overdrijven he, als ge 5 gaatjes boort me uw boormachine, gaat uw boormachine ni sneller verslijten he ..

Diefstal is voor mij vooral materiaal stelen, en dan bedoel ik dingen die ge kunt verkopen. Eens een balpen, of die kleine zever meenemen, da doet volgens mij iedereen toch? al dan niet bewust.

willydrama

Legacy Member
Bekerke met geld van babycadeau voor een collega die de dag ervoor vader was geworden werd gepikt, zeer grof

Bananarama

Legacy Member
Clarkske zei:
Mja, na 30 jaar kom je er wel aan zeker? :p

Er zijn universitairen die daar met moeite aan geraken :unsure: En hij is 24... (of is het het loon van de moeder dat ze niet hebben uitgekeerd? Zou wel gek zijn, met een volwassen zoon...)

Zo'n ferm loon voor zo'n job en dat dan op het spel zetten met zo'n oneerlijke praktijken... Ik heb ooit eens een lepeltje gepikt omdat ik last had van mijn suiker en ik op de trein nog gauw een yoghurtje wilde binnenspelen, verging van schuldgevoel (en had dan zelfs nog de intentie om het de volgende dag weer terug te brengen:D)

kil911ler

Legacy Member
Soms snij ik es een schelleke af asek een kleine honger voel opkomen of azo overschotjes van kaas, paprika's, witte pens, ananas, ... als we brochetten gestekt hebben.

Ik werk in een beenhouwerij :unsure:

Tr1ploid

Legacy Member
kil911ler zei:
Soms snij ik es een schelleke af asek een kleine honger voel opkomen

kil911ler zei:
Ik werk in een beenhouwerij :unsure:

Denk dat het wel duidelijk was dat het niet in de dierenwinkel is. :p
SteveDotcom zei:
Ge moet ook ni overdrijven he, als ge 5 gaatjes boort me uw boormachine, gaat uw boormachine ni sneller verslijten he ..

Ik ben daar ook vrij pragmatisch in, hoor. Het is maar om de denkwijze van werkgevers aan te duiden.

MrKend54l

Legacy Member
SteveDotcom zei:
Ge moet ook ni overdrijven he, als ge 5 gaatjes boort me uw boormachine, gaat uw boormachine ni sneller verslijten he ..

Diefstal is voor mij vooral materiaal stelen, en dan bedoel ik dingen die ge kunt verkopen. Eens een balpen, of die kleine zever meenemen, da doet volgens mij iedereen toch? al dan niet bewust.

5gaatjes is inderdaad zeker niet erg. Maar er zijn genoeg gasten die heel hun huis zetten met materiaal uit hun camionet, en dat is nu wel van het goede een beetje te veel.

Anoniem15

Legacy Member
MrKend54l zei:
5gaatjes is inderdaad zeker niet erg. Maar er zijn genoeg gasten die heel hun huis zetten met materiaal uit hun camionet, en dat is nu wel van het goede een beetje te veel.

Is te zien wat ge doet ook é. Trouwens in de bouw doen ze daar echt niet moeilijk over hoor. Ik ken zelfs werknemers die het materiaal van hun baas (mogen) gebruiken om in het weekend te gaan bijklussen.

Stelen in de bouw is eerder iets zoals een pas geleverde badkamer of verwarmingsketel van de werf gaan pikken.

johnmans

Legacy Member
Wonkelrijm zei:
Trouwens in de bouw doen ze daar echt niet moeilijk over hoor. Ik ken zelfs werknemers die het materiaal van hun baas (mogen) gebruiken om in het weekend te gaan bijklussen.

idd bij ons mag je ook gerust materiaal gebruiken van de werkgever om in het weekend te gaan werken... make ze niets van problemen over zolang ge het meld natuurlijk :)

Ark'ay

Legacy Member
Bananarama zei:
2500 euro loon? :eek: Voor een kassiersjob? (toch?)

T'is wss zijn bruto loon + vakantiegeld + eindejaarspremie.
Tgeen dade krijgt bij een ontslag/verandering van job.

oxbow

Legacy Member
djemz zei:
ja ok, onze oprit ook, maar 60m² is toch geen overschot meer imo

Toch wel, bijv Klinkers in kleuren op aanvraag voor de klant, worden gemaakt per batch van 500m².

Dus heb je voor een gemeente 80m² nodig (uit een of ander debiel bestek) betaald die gemeente de prijs van 500m².

dan heb je dus 420m² over die zelfs betaald is... (viva belgie)

Stel dat je dan maar 100m² laat afkomen(ondanks dat je 500 betaald), en er word een bijbestelling gedaan van 50m² kan je opnieuw een batch van 500m² betalen.

Jeffer1980

Legacy Member
Wel is een verhaal gehoord van ene die ontslagen was omdat hij inktcardriges meenam voor zijne printer thuis.

Bij mijne werkgever is zowa common sense: kleine hoeveelheden bureau- en postmateriaal is geen probleem (is iets afdrukken, nen envelop en postzegel vragen, een pen nemen), maar als ik bvb wat persoonlijke brieven moet posten, koop ik gewoon postzegels over (moet ik alvst niet naar de post). Ik ken wel firma's waar ge zelfs geen stylo moet proberen mee te pakken.

Over materiaal gebruiken: ik kan wel annnamen als ge bvb de projector leent om thuis filmkes te kijken en de lens verslijt daardoor veel sneller, ze hiermee niet kunnen lachen.

JPV

Legacy Member
oxbow zei:
Toch wel, bijv Klinkers in kleuren op aanvraag voor de klant, worden gemaakt per batch van 500m².

Dus heb je voor een gemeente 80m² nodig (uit een of ander debiel bestek) betaald die gemeente de prijs van 500m².

dan heb je dus 420m² over die zelfs betaald is... (viva belgie)

Stel dat je dan maar 100m² laat afkomen(ondanks dat je 500 betaald), en er word een bijbestelling gedaan van 50m² kan je opnieuw een batch van 500m² betalen.
natuurlijk is, juridisch, dit ook diefstal.

Dennoman

Legacy Member
SteveDotcom zei:
Ge moet ook ni overdrijven he, als ge 5 gaatjes boort me uw boormachine, gaat uw boormachine ni sneller verslijten he ..

Diefstal is voor mij vooral materiaal stelen, en dan bedoel ik dingen die ge kunt verkopen. Eens een balpen, of die kleine zever meenemen, da doet volgens mij iedereen toch? al dan niet bewust.
Bij het bedrijf van mijn pa (schilderwerken en decoratie) hebben ze nochtans ook iets gelijkaardigs meegemaakt.

Er verdween al een tijdje hier en daar wat materiaal uit het magazijn. Af en toe werd het teruggelegd, maar sommige dingen verdwenen gewoon uit de stock. Dat ging dan nog niet eens per se om de duurste spullen, maar wel essentiële basisdingen zoals borstels en rollen.

Het bureel en enkele werkmannen werken op zaterdag, de meeste werkgasten niet. Op een zaterdag heeft één van de bediendes een halve dag verlof omdat ze in de voormiddag naar een misviering moest of zoiets. Terwijl ze 's middags naar het bureel rijdt, ziet ze dat er een camionette van het bedrijf geparkeerd staat ergens in een straat die haar niet bekend voorkwam. Wetende dat zij de huidige locaties van elke werkman en wagen praktisch uit het hoofd kent omdat ze dagelijks handmatig een database daarmee updatete, was dat dus behoorlijk verdacht.

Ze vertelt dat aan mijn pa, en dan vooral dat die camionette nog geparkeerd stond aan een groot, chique huis. Dat was al helemaal verdacht, dus mijn pa laat al zijn paperassen liggen, springt in de auto en rijdt ernaar toe. Die belt bij die mensen aan en die werkgast doet open, onder de verf en met een gepikte rol in zijn handen. Die kluste dus tijdens de weekends schonekes in 't zwart bij met gepikt materiaal.

Die moest maandag niet meer terug komen. Om het met Homer Simpson te zeggen: "woohoo, long weekend!"

ChasingRabbits

Legacy Member
Ik zou de bevoegde instanties dan ook op de hoogte brengen. Politie / belastingen.

Dennoman

Legacy Member
ChasingRabbits zei:
Ik zou de bevoegde instanties dan ook op de hoogte brengen. Politie / belastingen.
Geen zorgen, dat is gebeurd :) Ik wou gewoon een al veel te lang verhaal een beetje korter houden :p

nixie

Legacy Member
max nekeer een kabelke vant werk meepakken omda ik da thuis nodig heb ofzo... (wij smijten kabels met hopen weg dus zie ik er het kwaad niet van in)

Toen ik nog bij Caterpillar zat werd daar streng op gecontrolleerd.
Ooit zelf is een vakbondsactie gehad omdat het management een hele lading materiaal (hamer, schroevendraaiers, etc...) van goede kwaliteit wou "vernietigen" omdat er teveel stock van was en niet meer verkocht ging worden. Die owuden daar dus liever voor betalen om het te laten vernietigen ipv het aan het personeel te geven.

Zo aan toch redelijk veel goed materiaal geraakt :) (maar dus legit want gekregen)


Voor de rest is het maar dwaas van dure dingen te pikken op u werk ze...
Da komt toch uit (af en toe is een ipad meenemen naar huis voor te "testen" kan hier ook wel is gebeuren :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan