foenN zei:
Hoe zit het met het stelen van 'tijd'?
Een paar van mijn collega's zijn rokers, en die nemen al gauw om het anderhalfuur een kwartier pauze, dat is meer dan 1 uur extra pauze die nemen op een dag dan niet-rokers.
Nog een collega van mij die dan stelselmatig elke dag minstens een half uur extra middagpauze neemt, niemand zegt hierop iets (wrs omdat ze niet op de hoogte zijn). aat er mij aan stoor is dat wij met permanentie werken, dus één van ons moet altijd aanwezig zijn
Er zijn genoeg bedrijven die geen extra rookpauzes toestaan, en terecht ook. Roken moet je maar doen tijdens pauzes die er voor iedereen zijn.
Aan de andere kant is het vaak: hoe groter het bedrijf, hoe minder het toezicht. In mijn paar maanden studentenjob aan de universiteit heb ik vaak genoeg gemerkt dat mijn "bazen" dagelijks minstens een uur buiten stonden met een sigaret en een koffie. Zelf ook mijn pauzes zeer lang gerekt, en gelukkig waren zij niet zo hypocriet om er iets van te zeggen als ze mij een dik kwartier te laat uit de refter buiten zagen komen. Beetje leven en laten leven.
Laatste wat ge moet doen is u er in opboeien, zo een dingen gebeuren overal. Ik weet niet wat ik zou doen als ik van u was: bij mij was het maar een studentenjobke om wat tijd te doden. Ergste dat ze konden doen was me ontslaan van dat monotoon apenwerk. DE TERREUR!
Ik wil mijn werk wel goed doen, daar niet van, maar ik ga niet het strebertje uithangen als anderen er fameus met hun klak naar smijten.