hogent1
Legacy Member
Beste forumers,
Mijn naam is Diderick. Ik ben momenteel 19 jaar oud en zou graag volgend academiejaar Rechten studeren aan de Ugent.
Ik wil hier even mijn situatie schetsen en raad krijgen van studenten die rechtens studeren:
Ik ben in 2011 afgestudeerd met een diploma Handel. Deze richting heb ik vanaf het eerste jaar secundair gevolgd, dus heb nog nooit ASO gedaan.
Nadat ik afgestudeerd was ben ik gestart met de opleiding Bedrijfsmanagement aan de Hogent, helaas onsuccesvol. Ik kon niet omgaan met de vrijheid die ik er kreeg en deed jammer genoeg nooit mijn boeken open tijdens het academiejaar of de blok. Dit resulteerde in 9 buizen, heb zelfs niet de moeite gedaan om in juni naar de examens te gaan omdat ik te lui was.
Nu zou ik mij graag volledig herpakken en mij volledig inzetten in mijn studies. Ik zou graag rechten studeren aan de Ugent maar heb wat faalangst om ermee te starten. Ik weet dat Rechten een prestigieuze opleiding is en een grote doorzettingsvermogen vereist, dat de statistieken mij tegenspreken en dat ik zeker een verkeerde studie methode hanteer. Ik ben hier allemaal van op de hoogte maar toch zou ik het graag proberen.
Ik ben bereid toch minstens 2u/dag tijdens het academiejaar te werken want dit is echter mijn allerlaatste kans. Ook heb ik nu ook een kot waar ik rustig mijn boeken kan open doen zonder gestoord te worden.
Hoe 'hoog' (laag) schatten jullie mijn slaagkansen in en zou je mij eventueel iets anders aanraden? Ik zou toch graag Rechten doen maar wie weet..
Groetjes,
Diderick
Mijn naam is Diderick. Ik ben momenteel 19 jaar oud en zou graag volgend academiejaar Rechten studeren aan de Ugent.
Ik wil hier even mijn situatie schetsen en raad krijgen van studenten die rechtens studeren:
Ik ben in 2011 afgestudeerd met een diploma Handel. Deze richting heb ik vanaf het eerste jaar secundair gevolgd, dus heb nog nooit ASO gedaan.
Nadat ik afgestudeerd was ben ik gestart met de opleiding Bedrijfsmanagement aan de Hogent, helaas onsuccesvol. Ik kon niet omgaan met de vrijheid die ik er kreeg en deed jammer genoeg nooit mijn boeken open tijdens het academiejaar of de blok. Dit resulteerde in 9 buizen, heb zelfs niet de moeite gedaan om in juni naar de examens te gaan omdat ik te lui was.
Nu zou ik mij graag volledig herpakken en mij volledig inzetten in mijn studies. Ik zou graag rechten studeren aan de Ugent maar heb wat faalangst om ermee te starten. Ik weet dat Rechten een prestigieuze opleiding is en een grote doorzettingsvermogen vereist, dat de statistieken mij tegenspreken en dat ik zeker een verkeerde studie methode hanteer. Ik ben hier allemaal van op de hoogte maar toch zou ik het graag proberen.
Ik ben bereid toch minstens 2u/dag tijdens het academiejaar te werken want dit is echter mijn allerlaatste kans. Ook heb ik nu ook een kot waar ik rustig mijn boeken kan open doen zonder gestoord te worden.
Hoe 'hoog' (laag) schatten jullie mijn slaagkansen in en zou je mij eventueel iets anders aanraden? Ik zou toch graag Rechten doen maar wie weet..

Groetjes,
Diderick

) Met de gespreide examenperiodes is het nog altijd moeiljk maar heb je wel wat meer ademruimte in de examenperiodes zelf. Voor last-minute blokkers logischerwijs beter.