Veel mensen erg pro-prostitutie hier precies. Ik ga er mee akkoord dat prostitutie in de laagst mogelijke beroepsklasse zit. Waarom?
Ten eerste omdat een prostituee voor de makkelijkste oplossing kiest en geen constructieve bijdrage levert aan haar intellect (bv door te studeren) of job ervaring (door een 'normale' job te doen). ten tweede omdat het enige 'talent' dat een prostituee gebruikt, haar schoonheid is. Ik beoordeel mensen op de talenten die ze ontwikkelen, niet op hoe ze geboren zijn (uiterlijk). Als iemand haar hele leven lang een prostituee blijft getuigt dat van weinig motivatie om zichzelf te verbeteren en van gemakszucht/geldzucht. In mijn ogen is het dan maar normaal dat een prostituee niet hetzelfde aanzien krijgt als iemand die studeert en werkt (en zijn talenten zo dus ontplooit). Hiermee bedoel ik niet dat prostituees geen respect moeten krijgen, ieder mens moet uiteraard gerespecteerd worden.
Daarnaast zijn er de risico's verbonden aan de job. Prostituee is een gevaarlijke job, zowel op medisch als crimineel gebied. Dat een vrouw dan toch kiest voor dergelijke job getuigt weer van een drang voor makkelijk geld. je kan hier tegen inbrengen dat dit eerder het gevolg is van een slechte financiele situatie. Maar dit geldt enkel indien de vrouw eerst alle andere opties bekeken heeft en een kans heeft gegeven. Anders gaat het over gemakszucht.
Tot slot is er de morele component achter prostituee zijn, maar dat is iets dat ieder voor zich moet bepalen. Ik kan prostitutie nooit goedkeuren: je verkoopt je integriteit. Als je later kinderen krijgt leer je hen nooit aan om echt te werken en te studeren, omdat je het zelf nooit gedaan hebt. Zo geef je hen een vergelijkbare toekomst waar ze hun eigen talenten weer niet ontplooien. In een ander gezin werden ze misschien advocaten en dokters.