Archief - Examens middelbaar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

make_choice

Legacy Member
wild bass zei:
de temperatuur en de bewolking

Lagedruk : meestal veel bewolking ; regenzones ; warm in de winter (in vgl met normalen) / koud in de zomer
hogedruk: meestal veel zon; koud in de winter / warm in de zomer
(al spelen de windrichtingen waaruit de H / L druk komt natuurlijk ook n rol voor de temperatuur)

Morrissey

Legacy Member
Morgen wiskunde. Straks nog Matrices doen en de theorie nog eens grondig leren, en ik kan morgen alweer 80 % halen :cool:. Ook op het examen van morgen mag ik 0 procent halen en ik ben er in totaal nog door. No stress :music:

Yasin2830

Legacy Member
Morgen Chemie, Gaat over redoxreacties, Halogenen, Alkanen Alkenen Alkynen, Allerlei soorten reacties (eliminatie, additie, substitutie, etc.) van halogenen alcoholen esters carbonzuren, ... Al die reacties kennen --, maar zit goed op schema. Heb al 7 van de 11 examens gehad, ik denk voorlopig alleen Nederlands gebuisd en misssschien Wiskunde (8uur wisk richting), echt een buisvak. Er zijn er met 25 voor dat examen van kerstmis, ik had nog een schamele 50. Zien dat woensdag mijn 2de deel ook goed gaat dan mag een A attest geen probleem zijn. En dan op naar de universiteit! :)

Socks

Legacy Member
Morgen duits,woordenschat enzovoort is piece of cake.Maar grammatica ; adjektivdeklination is chinees.

Chappii (oi22)

Legacy Member
Aardrijkskunde en godsdienst morgen, dan nederlands en duits.

Vakantie is al begonnen dus :love:

bumba007

Legacy Member
Morge frans,

tis maar te hope da die kutwijf van mn klote een beke redelijk blijft en ni te veel de kankerhoer gaat uithange en gaat doorvragen op bepaalde vrage


als ze dat niet doet, erdoor voor het jaar waarschijnlijk

Century

Legacy Member
Morgen Latijn, dinsdag geschiedenis, woensdag aardrijkskunde + fra mondeling, en dan donderdag afsluiten met esthetica.

Conclusie: lekker chill :D

TehJoker

Legacy Member
enkel morgen nog wiskunde (matriches en financiele berekeningen) en erna nog frans, godsdienst, aardrijkskunde en engels.
Zoals Chappii hierboven al vermeldde: vakantie is al begonnen dus :)

Oij

Legacy Member
Socks zei:
Morgen duits,woordenschat enzovoort is piece of cake.Maar grammatica ; adjektivdeklination is chinees.

Ik weet niet hoeveel uur duits jij hebt en hoe uitgebreid je die adjektivdeklination kan zien maar hetgene dat ik daar van gezien heb is toch echt niet moeilijk.:p

B-kick

Legacy Member
Weet er iemand iets om uw concentratie te verbeteren? Makkelijke middeltjes ofzo?
Ik kan me namelijk al het hele weekend niet goed studeren:oink:

Nas

Legacy Member
Oij zei:
Ik weet niet hoeveel uur duits jij hebt en hoe uitgebreid je die adjektivdeklination kan zien maar hetgene dat ik daar van gezien heb is toch echt niet moeilijk.:p
Het is niet echt makkelijk, maar nu ook geen chinees.

Morgen dus Frans. Allas geleerd, behalve litteratuur. Wtf man, dat is echt niet te doen. Nog zeker een uur of 2 bezig aan dat alleen. Gelukkig is litteratuur mondeling, minder kans op schrijffouten :p

Tibokio

Legacy Member
Mijn aardrijkskunde is FUCKING moeilijk, AAAAARGGGHHH

En dan Engels van een superstrenge GODVER

Daarna nog MASSA'S geschiedenis!!!!!!

:sop:

Benjamin

Legacy Member
Weet er iemand iets om uw concentratie te verbeteren? Makkelijke middeltjes ofzo?
Ik kan me namelijk al het hele weekend niet goed studeren
Laten we eens beginnen met de basis. Heb jij jouw MSN uitstaan, je computermonitor uitstaan, je GSM op stil staan en een rustige ruimte waarin je kan studeren met voldoende ventilatie?
Begin eens met zulke zaken, dan kan je altijd nog naar middeltjes kijken. Tenzij jij een psychiatrische aandoening hebt denk ik niet dat middeltjes gaan helpen en anders gaan die middeltjes toch ook gepaard met vervelende bijwerkingen.
Ander advies, studieduur rustig opbouwen: gedurende het hele semester je stof bijhouden in plaats van enkel voor de toetsweken iets te doen. Concentratievermogen en geheugen moeten worden getraind, net als spieren.

Benjamin

Legacy Member
Ik zeg niet dat je voor de middelbare school veel hoeft te doen maar je maakt het jezelf sowieso gemakkelijker door de studielast, hoe groot of hoe klein die ook is, zo gelijkmatig mogelijk te spreiden. Als jij een hele periode niets uitvoert dan moet je niet verbaasd zijn wanneer je moeite hebt om je dan ineens een week of een paar weken lang uren achter elkaar te concentreren. Sommigen kunnen dat misschien wel, anderen niet en zij doen dan beter ook wat buiten die paar blokperiodes.

B-kick

Legacy Member
Benjamin zei:
Laten we eens beginnen met de basis. Heb jij jouw MSN uitstaan, je computermonitor uitstaan, je GSM op stil staan en een rustige ruimte waarin je kan studeren met voldoende ventilatie?
Begin eens met zulke zaken, dan kan je altijd nog naar middeltjes kijken. Tenzij jij een psychiatrische aandoening hebt denk ik niet dat middeltjes gaan helpen en anders gaan die middeltjes toch ook gepaard met vervelende bijwerkingen.
Ander advies, studieduur rustig opbouwen: gedurende het hele semester je stof bijhouden in plaats van enkel voor de toetsweken iets te doen. Concentratievermogen en geheugen moeten worden getraind, net als spieren.
Ja, mijn pc staat beneden en die staat uit, enkel als ik een pauze neem staat hij aan en gsm staat altijd op stil. Ik denk niet dat ik een psychiatrische aandoening heb, anders zou ik het nooit tot het 4e middelbaar wetenschappen geschopt hebben, toch heb ik de indruk dat het bij langer duurt tot ik iets heb geleerd dan andere leerlingen.
We krijgen het hele jaar door overhoringen dus dan hou ik denk ik alles bij..
Ik wou gewoon eens vragen of iemand specifieke tips heeft uit ervaring om de hele tijd geconcentreerd te kunnen blijven, zo niet is dat geen ramp hoor maar het zou wel makkelijk zijn :)

MaximumOfBass

Legacy Member
B-kick zei:
Ja, mijn pc staat beneden en die staat uit, enkel als ik een pauze neem staat hij aan en gsm staat altijd op stil. Ik denk niet dat ik een psychiatrische aandoening heb, anders zou ik het nooit tot het 4e middelbaar wetenschappen geschopt hebben, toch heb ik de indruk dat het bij langer duurt tot ik iets heb geleerd dan andere leerlingen.
We krijgen het hele jaar door overhoringen dus dan hou ik denk ik alles bij..
Ik wou gewoon eens vragen of iemand specifieke tips heeft uit ervaring om de hele tijd geconcentreerd te kunnen blijven, zo niet is dat geen ramp hoor maar het zou wel makkelijk zijn :)

ga in een kamer met alleen een bureau + stoel, u schoolgerief & water en fruit zitten. uw gsm bij uw pc beneden zodat ge echt 0 afleiding hebt en dan gewoon beginnen .. + nooit met honger beginnen, da is gene aanrader + zoek ook het moment van de dag waarop ge het beste leert, bij mij is da ofwel heel vroeg in de morge ofwel laat in de nacht ma dat is bij iedereen anders ..

hatchet

Legacy Member
Al 4 keer op rij fysica als laatste en kga waarschijnlijk in slaap vallen die woensdag en mottig zijn en in de bus naar school pas echt beginnen haha.

Omni

Legacy Member
Gewoon ergens zoeken waar ge niet wordt gestoord :P
Ik ging tijdens de juni examens als het goed weer was op de halve maan hier liggen (halve maan is de naam van openlucht zwembad met een strand aan hier in Diest:D).
Daar was gene mens omdat iedereen examens had of aant werken was... Wel ne keer goeie zonneslag gehad, was ook niet bevorderlijk voor het examen :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan