Archief - Dolmen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spikie

Legacy Member
sigerd zei:
Weet er soms iemand bij welke garages Dolmen contracten heeft (voornamelijk huizingen)? Want ik heb de carpolicy is doorgelezen en normaal zou dat op pagina 30 staan maar die pagina ontbreekt.

opel: garage surkeyn
volkswagen: garage don bosco
volvo: sterckx

toyota weetek nemeer

ik heb er anderhalf jaar gewerkt als customer support engineer (hardware technieker) en kvond het een rot bedrijf.

over de programmeerfuncties kan ik mij ni uitspreke, ma de technische functies hebbe incompetente chefs, geen opleiding, laag loon, niks als miserie.

kheb gistere van een van mijn ex-collega's gehoord dat uit dezelfde groep op een paar maand tijd de 11de zijn ontslag gegeven heeft.

ze spele er me u voete en ze profitere van u, en het kan hun echt niks schele wa gij er van vind, als ze der maar geld mee verdiene. ze late u dinge doen da ge nog nooit gezien hebt, waar ge nooit opleiding voor gehad hebt. en da direct bij de klant terwijl die op u vingers staan te kijke.
naar buiten toe komt dolmen heel professioneel over, en het staat heel mooi op u CV ma het is een rot bedrijf wa de techniekers betreft.

Vaillant

Legacy Member
Spikeymouse zei:
ze spele er me u voete en ze profitere van u, en het kan hun echt niks schele wa gij er van vind, als ze der maar geld mee verdiene. ze late u dinge doen da ge nog nooit gezien hebt, waar ge nooit opleiding voor gehad hebt. en da direct bij de klant terwijl die op u vingers staan te kijke.
naar buiten toe komt dolmen heel professioneel over, en het staat heel mooi op u CV ma het is een rot bedrijf wa de techniekers betreft.


Da is niet alleen bij Dolmen ...

Probleem is dat niemand alles kan/weet en dat je als support engineer heel breed ingezet wordt. Eerst opleiding over alles geven is ook financieel onhaalbaar want dat zijn uren die je kost en niks opbrengt + opleiding is ook direct vergeten/verouderd/onrbuikbaar omdat je net zo een brede waaier aan producten/diensten/technologien dient te ondersteunen.

De klant is koning en wat de klant wil moet getoverd worden MAAR de klant vindt dat hij al meer als genoeg betaald voor alles want hij verstaat er niks van (is niet zoals een Metser warabij je als het ware de stenen kunt meetellen terwijl hij bezig is).

spikie

Legacy Member
Vaillant zei:
Da is niet alleen bij Dolmen ...

Probleem is dat niemand alles kan/weet en dat je als support engineer heel breed ingezet wordt. Eerst opleiding over alles geven is ook financieel onhaalbaar want dat zijn uren die je kost en niks opbrengt + opleiding is ook direct vergeten/verouderd/onrbuikbaar omdat je net zo een brede waaier aan producten/diensten/technologien dient te ondersteunen.

De klant is koning en wat de klant wil moet getoverd worden MAAR de klant vindt dat hij al meer als genoeg betaald voor alles want hij verstaat er niks van (is niet zoals een Metser warabij je als het ware de stenen kunt meetellen terwijl hij bezig is).

mja ist dan ook normaal da ze u iets late vervange op ne laserprinter, iets waar ne specialist 2 uur voor nodig heeft, terwijl ge enkel laptops en desktops doet?

eniac

Legacy Member
Amai, blijkbaar een heel andere ervaring dan de software zijde.

Ik heb een opleiding van 6 maand genoten en dan weet je toch al 1 en ander als je bij de klant gaat. Is ook 1 van de grote redenen waarom ik persoonlijk voor Dolmen koos en waarbij Dolmen er redelijk bovenuit sprong: goede opleiding, en nog genoeg kansen op bijscholen.

Menace

Legacy Member
Ik ben een paar weken geleden ook geweest voor solicitatiegesprek en wat ik gemerkt heb (ivm andere solicitanten) is dat de solicitatiegesprekken echt kunnen verschillen! Ik had een gesprek van 45 minuten met iemand die niet echt kon lachen, iemand anders die ik ken had net achter mij ook een gesprek van 45 minuten met iemand anders die volgens hem veel toffer was en vlotter in omgang, nog iemand anders had maar een gesprek van 15 minuten waarna hij meteen de tests mocht doen..
Ik mocht niet door, ook geen tests mogen doen (ik wacht nog altijd op een antwoord om feedback te krijgen)
die andere van 45 minuten mocht wel door.. hij mag 12 mei de tests gaan doen en met chef gaan praten.
en die met zen gesprek van 15 minuten wacht nog op antwoord..

Misschien deels omdat ik niet geselecteerd ben maar ik vind het verschil van solicitaties niet echt eerlijk ten opzichte van andere solicitanten.

systech

Legacy Member
uhm of ze lachen of hoe lang het duurt, maakt ni veel uit...

iedereen zijn werkmethode om mensen te assessen is anders. En soms kan je al snel een beeld bepalen, soms duurt het wat langer.

In plaats van de schuld te geven aan het verschil in sollicitaties, kijk je beter naar jezelf en wat ze vonden dat je miste qua compententies...

Menace

Legacy Member
systech zei:
uhm of ze lachen of hoe lang het duurt, maakt ni veel uit...

iedereen zijn werkmethode om mensen te assessen is anders. En soms kan je al snel een beeld bepalen, soms duurt het wat langer.

In plaats van de schuld te geven aan het verschil in sollicitaties, kijk je beter naar jezelf en wat ze vonden dat je miste qua compententies...

Vandaar dat ik ook een mail heb gestuurd om feedback te krijgen.. maar ben er nog steeds op aan het wachten.. want ik zou ook graag weten wat er mis is gegaan zodat ik hieraan kan werken bij volgende solicitatie gesprekken.. ik vind het eignelijk ook spijtig dat ik niet geselecteerd ben want Dolmen sprak mij echt aan.. ik weet dat ze naar de persoon zelf kijken maar wat ik maar wil zeggen is dat de indruk van iemand kan verschillen van persoon tot persoon

ps: weet er nog iemand andere bedrijven die een beetje hetzelfde doen als Dolmen?

Bubba

Legacy Member
systech zei:
uhm of ze lachen of hoe lang het duurt, maakt ni veel uit...

iedereen zijn werkmethode om mensen te assessen is anders. En soms kan je al snel een beeld bepalen, soms duurt het wat langer.

In plaats van de schuld te geven aan het verschil in sollicitaties, kijk je beter naar jezelf en wat ze vonden dat je miste qua compententies...

Inderdaad.

En ge doet er trouwens al goed aan door die feedback te vragen. Ik heb nu vandaag mijn eerste sollicitatie erop zitten. Twas bij de KBC. khad niet echt interesse om daar te gaan werken, maar ze geven je daar wel meteen het resultaat en feedback waarom je wel of niet gekozen bent.

Het is toch enorm leerrijk geweest om zo is te horen wat er "verkeerd" is in je houding enzo. En het is natuurlijk altijd interessanter om die testen eens gedaan te hebben. Nu weet ik tenminste wat ik kan verwachten als ik ga voor een job die ik ook écht wil hebben.

Ma die testen zuigen toch ze. En, buiten de test waar men gaat zien hoe snel je iets kan bijleren, lijken die testen gewoon totaal onnuttig.

Edit:

Ge kunt mss nog snel bij REAL gaan solliciteren, u "slechte" prestatie van Dolmen verzwijgen, en op die manier uiteindelijk toch nog bij Dolmen eindigen dankzij de fusie. :p

Emerxill

Legacy Member
Menace zei:
Vandaar dat ik ook een mail heb gestuurd om feedback te krijgen.. maar ben er nog steeds op aan het wachten.. want ik zou ook graag weten wat er mis is gegaan zodat ik hieraan kan werken bij volgende solicitatie gesprekken.. ik vind het eignelijk ook spijtig dat ik niet geselecteerd ben want Dolmen sprak mij echt aan.. ik weet dat ze naar de persoon zelf kijken maar wat ik maar wil zeggen is dat de indruk van iemand kan verschillen van persoon tot persoon

ps: weet er nog iemand andere bedrijven die een beetje hetzelfde doen als Dolmen?

Stuurt uwe CV ma naar mij, zal ik hem bij REAL wel intern doorsturen ;) :D

sigerd

Legacy Member
Weet er soms iemand of het mogelijk is om als bedrijfswagen een opel astra GTC te nemen ?

Oldskooler

Legacy Member
systech zei:
uhm of ze lachen of hoe lang het duurt, maakt ni veel uit...

iedereen zijn werkmethode om mensen te assessen is anders. En soms kan je al snel een beeld bepalen, soms duurt het wat langer.

In plaats van de schuld te geven aan het verschil in sollicitaties, kijk je beter naar jezelf en wat ze vonden dat je miste qua compententies...

Veel hangt ook van de persoon af bij wie je het gesprek aflegt hoor.

Zo nen zoere ouwe vent, die zit te neuten over de meeste onozele zaken, en echt alles gedetailleerd moet weten, of een leuke trien die weet dat jij, net zoals zij, enkel op het geld afkomt.

Sollicitatiegesprekken verschillen toch elke keer, testen ook. Op sommige gesprekken word je ondervraagd tot en met, op ander moet je u amper voorstellen en is het al ok. Mijn laatste gesprek was gewoon van stelt u eens voor, amper 5 minuten binnen geweest. (jobs van min of meer hetzelfde niveau)

Als er ene komt binnengewandeld die er uit ziet als een begrafenisondernemer, stom plastronneke, een pak, grote bril, grijs of half kalend, leren koffertje, dan weet je al hoe laat het is.

eniac

Legacy Member
sigerd zei:
Weet er soms iemand of het mogelijk is om als bedrijfswagen een opel astra GTC te nemen ?

Neen. Geen enkele kans ;)

Oldskooler zei:
Als er ene komt binnengewandeld die er uit ziet als een begrafenisondernemer, stom plastronneke, een pak, grote bril, grijs of half kalend, leren koffertje, dan weet je al hoe laat het is.

Je denkt toch niet dat ze je op basis van een gut feeling selecteren he? Wees maar gerust dat je CV bekeken zal worden, je voorkomen en je houding. Op 2 minuten kan voor iemand al duidelijk worden of ze je willen of niet. Als je voor iets consultant-achtig solliciteert en je bent een droge nerd die mensenschuw lijkt, dan ga je al een CV moeten hebben om U tegen te zeggen om nog kans te maken.

Oldskooler

Legacy Member
Ik bedoelde dat die 'begrafenisondernemer-look-a-like' gewoon de moeilijkste vragen zal stellen en u zal afrekenen op de meest banale zaken.

Ik heb al redelijk wat sollicitaties afgelegd, en de testen gingen van heel simpel tot heel moeilijk. Gesprekken waar ze amper zelf wisten wat vragen, waar je gewoon u wat moest voorstellen, en gesprekken waar ze u de grond proberen in te boren.

rsmatten

Legacy Member
Ik heb ook bij Dolmen gesolliciteerd en ze hebben mij zo'n IBO contract gegeven. Ik ging met volle vertrouwen omdat ik gesolliciteerd had voor de functie van system engineer. Kom ik daar toe, geven ze me een IBO contact voor customer support engineer aka 1e lijn helpdesk.
Het was mijn eerste echte sollicitatie(had grote verhalen gehoord over Dolmen hoe goed ze zijn voor pas afgestudeerden. Ik was redelijk content en dacht dat het normaal was dat je enkel 1850EUR bruto had en een inloopwagen.

Nu heb ik meer rondgekeken en ik zie dat je als bachelor toegepaste informatica veel beter kan krijgen en een veel interessantere job. Die teamleider zei dat je het IBO contract kan afzeggen als je dat wilt. Is dit waar of zitten er addertjes onder het gras. Ik zie het eigenlijk echt niet zitten om daar te gaan werken als helpdesker nadat ze me toch iets heel anders beloofd hadden.

systech

Legacy Member
Hebde gij al getekend of zo direct?

@Oldskooler: da kunde wel voorhebben bij kleinere bedrijven, waar één persoon al de HR-zaken op zich neemt of zo. Ma in grote bedrijven, zijn er toch standaard procedures en krijgen interviewers lijstjes e.d. mee over wat ze allemaal te weten moeten komen. Tis meestal ni gewoon één persoon die ineens zelf gaat bepalen wa voor mensen ze gaan aanpakken...

ma ik had toen op de selection days van Accenture ook één gehoord met een interview van minder als 1 minuut: die begon int Frans tegen de manager, en die manager vroeg of die geen Nederlands kon. Die zei van niet en em mocht direct weg... Hij solliciteerde namelijk vo een functie in Management Consulting en bijna al de klanten daar zijn nederlandstalig dusja...

pinker009

Legacy Member
Zijn er hier nog meer mensen met ervaringen over de technische jobs bij Dolmen ? Ik heb er ook een contract aangeboden gekregen als System Engineer. Ik zou nu heel binnenkort moeten beslissen of ik mijn handtekening zet of niet. Verder heb ik nog aantal andere interessante ook met nog betere voorwaarden , maar de opleidingsmogelijkheden bij Dolmen spreken mij vooral aan. Iemand die nog meer hierover kan vertellen ??

sigerd

Legacy Member
@Eniac : Waarom is dat niet mogelijk om me ne GTC te rijden ?

@pinker : Ik denk idd dat je bij andere bedrijven de opleidingen minder goed gaan zijn als bij Dolmen. En de doorgroei mogelijkheden binnen Dolmen zien er mij ook al heel aantrekkelijk uit en ik denk wel dat mits een beetje inzet dat je wel veel vooruitgang kan boeken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan