Archief - Dolmen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deetje

Legacy Member
Programmeertest (op papier, je krijgt code en jij moet in een meerkeuze de juiste output aanduiden) en 45 min babbelen over je visies en je gedrag. Ook een paar basis kennis vragen (wat is polymorfisme, etc). Ik had een toffe pé als 'chief' (een zeker Bart) en het gesprek was heel aangenaam.

Ik kreeg die dag zelf al een voorstel.

eniac

Legacy Member
p!mp zei:
hoe verloopt de tewerkstelling. Houden ze rekening met je woonplaats voor de uitbestedingen.

Ze proberen dat ergens wel, maar echt gemakkelijk is dat niet. Zoals hierboven al gezegd: het meeste is toch in en rond Brussel te doen. Ik zit nu meer dan een jaar op projecten en daarvan 4 maand in Kontich en de rest in Brussel (Etterbeek en Koning Albert II-laan).

KoenDK zei:
ik ben er indertijd gaan solliciteren en ik had

1. het gevoel dat ze daar écht professionals zoeken, slimme mensen, met als gevolg heel moeilijk om er binnen te geraken (eerste test, tweede test, derde gesprek + dan nog een vierde gesprek)

2. het gevoel dat het daar hard aan toe gaat, vele egoïsten, weinig sfeer, veel nerds :lol:, veel stress, enz... je kent dat wel

Hm, vreemd eigenlijk. Toen ik ging solliciteren had je people skills ook nodig om erdoor te raken. Ze keken niet alleen naar wat je kon, maar ook wat voor indruk je maakte.

Verder vind ik dat er bij Dolmen een warme sfeer hangt, veel collegialiteit en zeer grote aanspreekbaarheid naar chefs toe. De sfeer is voor mij 1 van de pluspunten en ik zou er al tegen op zien om Dolmen te verlaten alleen al daarvoor.
Natuurlijk, als je lang bij de klant zit merk je daar wel minder van, maar dan zijn er toch af en toe dingen te doen waardoor je nog eens je collega's ziet.

Emerxill zei:
Daarnaast werkt men (tot voor kort want hoe et na de overname gaat zijn weet ik niet) bij Dolmen officieel 36u-weken.

Het is al jaren 38 uur.

Kenny_Insane zei:
Oei oei :)
Ik ben Ex dolmenaar (sinds 2 maand).

De Kenny se!
Je kent me wel - ik heb bij je vrouw opleiding gevolgd en ben in jouw plaats naar Etterbeek gegaan. Small world :)

Kenny_Insane zei:
Leuk hoor als je op project zit en je een dag verlof moet nemen voor ne firmawagen...

Vervangwagen vragen => nooit verlof nemen :)

sigerd zei:
Weet er soms iemand of het mogelijk is om een andere auto te kiezen dan een GolfV , Auris of Corsa bij Dolmen ?

Ja, dikkere wagens, maar dan mag je serieus opleggen.

Standaardwagens zijn Golf V B2B (denk ik toch) 1.9TDI 105PK, Astra Enjoy 1.7CDTI 100PK met Silver Pack (= gratis optie voor fleet), en van de Auris weet ik het niet zeker maar ik denk dat het over de 1.4 gaat met 90PK. Linea Luna als mijn geheugen me niet in de steek laat.



edit: voorlopig ben ik eigenlijk zeer tevreden. Ja okee, het brutoloon op zich is niet enorm, maar je hebt toch redelijk wat voordelen. Verder is dat brutoloon er bij mij eigenlijk al tamelijk wat op vooruit gegaan (ik werk er sinds september 2006) als ik het zo bekijk.

Cedric

Legacy Member
Deetje zei:
Programmeertest (op papier, je krijgt code en jij moet in een meerkeuze de juiste output aanduiden) en 45 min babbelen over je visies en je gedrag. Ook een paar basis kennis vragen (wat is polymorfisme, etc). Ik had een toffe pé als 'chief' (een zeker Bart) en het gesprek was heel aangenaam.

Ik kreeg die dag zelf al een voorstel.

ja ik heb bart ook.

ga eens vertekken si, wish me luck :)

Cedric

Legacy Member
alles goed gegaan, heb voorstel gekregen. Volgende week moeten ze weten of ik het contract teken of niet. nadeel is wel dat ik pas 8augustus kan beginnen.

ja eerste 5 maand is met VDAB. krijg je soort van opleidingspremie

eniac

Legacy Member
p!mp zei:
nadeel is wel dat ik pas 8augustus kan beginnen.

Dat is al een maand vroeger dan de opleiding voorheen begon ;)

edit: trouwens, wat voor nadeel? Doe nog een vakantiejob en graai nog mooi wat geld binnen.

SIO

Legacy Member
lol idd welk nadeel :D ik wil liefst tot september wachten, werken kunt ge nog gans uw leven doen hoor ;)

Cedric

Legacy Member
Ok blijkbaar is er een probleem tussengekomen :(

ik heb al vast gewerkt in de horeca, heb ondertussen mijn onstlag gegeven en om via IBO Statuut te kunnen werken moet ik een wachttijd van 8 maand hebben :(

moet nog mijn vorige werkgever overtuigen dat hij dat veranderd naar zelf mijn onstslag krijgen

verdikke verdikke toch


op jou vraag SIO

1900 brut
150 net maaltijdvergoeding
42€ + 1% brutoloon voor pensioensparen
solidariteitsverzekring (1,5€ / maand)
nog paar verzekeringen...

auto, tankkaart onbeperkt
laptop
13de maand

nog tal van kleine voordelen, dit zijn zowat de belangrijkste

Cedric

Legacy Member
iemand enig idee wat je moet inleveren voor de golf en bepaalde opties, 6de vitesse, airco e.d.

DSK

Legacy Member
p!mp zei:
iemand enig idee wat je moet inleveren voor de golf en bepaalde opties, 6de vitesse, airco e.d.

Als het een Golf V B2B is (1.9 TDI 105PK), zoals hier eerder aangehaald, dan heeft die normaal al 6 vitessen en (manuele) airco. Verder zijn er niet echt veel opties op behalve elektrische ruiten, spiegelverwarming en boordcomputer.

SIO

Legacy Member
p!mp zei:
iemand enig idee wat je moet inleveren voor de golf en bepaalde opties, 6de vitesse, airco e.d.
€15 per maand *12*4 = €720 die ge niet meer weerziet he :)

en ik ben geen expert maar voor €15 hebt ge dan nog niet eens veel denk ik :D

sigerd

Legacy Member
Weet er soms iemand bij welke garages Dolmen contracten heeft (voornamelijk huizingen)? Want ik heb de carpolicy is doorgelezen en normaal zou dat op pagina 30 staan maar die pagina ontbreekt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan