Archief - Dolmen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Emerxill

Legacy Member
Deetje zei:
Een zeer goede optie als je consultancy wilt doen. Is er iemand die trouwens weet wat Sogeti of Accenture aanbiedt?
Ik kan voor ATS (Accenture Technology Solutions) spreken...
Verschil ATS - ACN = hebt ge ne Bachelor, dan komt ge bij ATS terecht, hebt ge ne master, dan meestal bij ACN (soms bij ATS).
Het loon is gelijkaardig. Ge krijgt als starter ne Polo.
Na 2 promoties (2 à 3j) wordt dat ne Golf.
Die promoties hebben trouwens ook meer met "bedrijfspolitiek" te maken dan met uw prestaties en competenties (niet altijd, maar het gebeurt meer dan eens).
Ik weet niet voor welke technologie ge gaat, maar bij Accenture moet ge niet veel technologische hoogstandjes verwachten, zeker niet als ge wilt programmeren. Helemaal niet als ge voor Java wilt gaan.
Dus als ge graag met technische zaken wilt "spelen" is Dolmen een goede keuze.

Daarnaast gaan ze bij ACN prat op hun 180 uren/jaar opleiding. Maar 180u aan compleet nutteloze Computer Based Training is verre van ideaal. Tenzij ge ne master hebt, dan moogt ge een weekske naar de VS voor "een opleiding".
Als ge in het begin wat te ijverig zijt geweest met door die CBTs te gaan loopt ge daarinboven nog het risico dat ge achteraf geen relevante opleidingen meer moogt volgens :s
Bij Dolmen krijgt ge echt wel relevante opleidingen.

Bij ATS kunt ge wel veel bijverdienen als ge op een druk project komt te zitten. 1x ge over 75 overuren zit worden ze integraal uitbetaald ipv 50% betaald, 100% recup.
Dat natuurlijk als ge het zit zitten om uw sociaal leven op te geven. Ik heb dat gedaan en zal het nooit meer doen :)
Bij Dolmen is die kans iets kleiner. Er zullen overuren gedraaid worden, maar niet in de maten als bij ATS.
Als ACN-er krijgt ge die btw zelden of nooit betaald :p

Kenny_Insane

Legacy Member
Oei oei :)
Ik ben Ex dolmenaar (sinds 2 maand).

Dolmen geeft inderdaad een goede opleiding maar is inderdaad wel onderbetaald. Zie gewoon dat hetgeen dat je wil hebben ook krijgt. Indien dit niet je eerste job is ... weet te onderhandelen !!!
Ze geven qua auto ne standaard golf of ne standaard astra. Je inloopwagen daarentegen (de eerste 9 maand) zal ne polo / yaris / corsa zijn.

Ik ben bij dolmen vertrokken omdat ik zit met een hernia en de afstand (140km enkel) te groot werd. Mijn vrouwtje heeft er ook gewerkt en is ook verstrokken omwille vande afstand.
Beiden hebben wij in het java CC gezeten. Bob VR (die nu chef der chefs is) is een keitoffe gast waar je alles aan kwijt kan. Je kan inderdaad met he chefs spreken alsof het collega's zijn. Ze zijn jong en momenteel nog een beetje onervaren (mits dat ze eind vorig jaar de chefs allemaal vervangen hebben)

Momenteel werk ik voor een bedrijf dat 10 km van mijn deur ligt en ook consultancy doet. Mijn loon is met +-400 bruut omhoog geschroefd en ik heb nu een bmw 318d. Mijn woon werk is 70 km en een zeer toffe sfeer!.


Voor juniors is het zeker aangeraden om bij dolmen te beginnen. Maar al snel zal je merken dat ze hier iedere eur 2x omdraaien en je , indien je goed wil verdienen, snel zal merken dat je hier niet op de juiste plaats zit.

De fusie met real zal hun zeker geen goed doen! Ik heb vele, goede programmeurs zien vertrekken om deze redenen. Ook meerdere chefs zijn vorig jaar vertrokken toen ze zagen dat het deze richting uit ging gaan.

Hoe het met de .net CC gaat weet ik niet...

In ieder geval success!!

Groetjes,

Boris Yeltsin

Legacy Member
Kenny_Insane, ik denk dat ik de laatste weken voor uw vertrek regelmatig bij u op den bureau heb gezeten. 1e verdiep helemaal achteraan links? :P

Kenny_Insane

Legacy Member
Boris Yeltsin zei:
Kenny_Insane, ik denk dat ik de laatste weken voor uw vertrek regelmatig bij u op den bureau heb gezeten. 1e verdiep helemaal achteraan links? :P


HA LOL it's a small world :)

Kkan ier niet teveel over de negatieve dingen spreken hé ;) moet oppassen met wie ier amaal meeleest :p

Kenny_Insane

Legacy Member
Boris Yeltsin zei:
Kenny_Insane, ik denk dat ik de laatste weken voor uw vertrek regelmatig bij u op den bureau heb gezeten. 1e verdiep helemaal achteraan links? :P

ofnee toch niet et was opt 2e :p

Boris Yeltsin

Legacy Member
Kenny_Insane zei:
HA LOL it's a small world :)

Kkan ier niet teveel over de negatieve dingen spreken hé ;) moet oppassen met wie ier amaal meeleest :p

hehe, true true :)

Emerxill

Legacy Member
Kenny_Insane zei:
De fusie met real zal hun zeker geen goed doen! Ik heb vele, goede programmeurs zien vertrekken om deze redenen. Ook meerdere chefs zijn vorig jaar vertrokken toen ze zagen dat het deze richting uit ging gaan.
Was der mis met de fusie met real? :p (nu zen ik ens curieus want ik zou niet weten wat er goed of slecht aan is, ik moet nog zien wat het gaat geven)

hardtekz

Legacy Member
Ik kan enkel maar beamen wat Kenny_Insane hier zegt. Voor afgestudeerden is Dolmen super.
Ben daar ook begonnen als system engineer waar ik heel wat kennis heb kunnen opdoen, maar uiteindelijk me toch laten verleiden door een hoger loon.
Ge moogt zeker zijn dat andere bedrijven graag Dolmen mensen zien komen, wat wel jammer is voor dolmen.

Ik weet wel niet wat de toekomst zal brengen voor REALDOLMEN wel weet ik dat er sinds een drietal jaar een serieuze leegloop is geweest bij Dolmen (waaronder mijzelf)

grts,

Kenny_Insane

Legacy Member
Emerxill zei:
Was der mis met de fusie met real? :p (nu zen ik ens curieus want ik zou niet weten wat er goed of slecht aan is, ik moet nog zien wat het gaat geven)

1) compleet andere mentaliteit
2) Andere loonklasses => Discusies/ Jaloezie ...
3) Ik ken er die van dolmen uit project bij Real moesten gaan oplossen. Allen zeiden ze me dat ze er niet willen werken (tgaat hier om 8 personen) :)
4) Totaal ander wagenpark. Dolmen suckt in firmawagens!!!
Je moet hier naar de garage gaan, je moet daar je banden halen, je moet zeker een maand op voorhand afspraak vastleggen, eens je auto binnen gaat komt ier er slechter buiten (heb dit 2x meegemaakt!!) 1x te weinig koelvloeistof na vervangen waterpomp en 1x airbag failures bij het terug ophalen, je haalt dit aan dan zeggen ze ja meneer dan moet u een nieuw afspraak maken... over 3 weken past dit voor u ? ...
Leuk hoor als je op project zit en je een dag verlof moet nemen voor ne firmawagen...

En ja der is inderdaad een grote leegloop aan de gang geweest...

Ik ken verscheidene mensen die bij Real gewerkt hebben en vonden dit alles behalve een geslaagde ervaring..
Zelf kan ik er niet over meespreken ...

SIO

Legacy Member
Emerxill zei:
Ik dacht op vacature geen rekening gehouden werd met de extra-legale voordelen... ma schiet mij niet af als dat toch zo zou zijn :)

gemiddeld brutoloon in IT consultancy met 0jaar ervaring volgens loonwijzer.be (opgedeeld in 3 verschillende bedrijfsgroottes), gerekend in een 40-uren week, met een hogere opleiding:

Minder dan 100: € 1996
100 - 500: € 1996
Meer dan 500: € 1996

Maar nu kan ik nergens terugvinden of hierbij rekening is gehouden met auto, onkostenvergoedingen etc... Of kent hier iemand een standaardcontractvoorstel voor een starter, al dan niet met vermelding van het bedrijf?

palatinus

Legacy Member
Ik werk momenteel als externe consultant voor Dolmen op een project bij de VRT.
Over verloning en solicitatiekwesties kan ik niets zeggen (ik werk in onderaanneming voor Dolmen) maar mijn contact met Dolmen collega's en projectmanagers is tot hiertoe altijd vrij positief verlopen. Ik heb wel zelf achter de zaken moeten aanlopen (administratieve zaken vooral) maar ze waren/zijn toch steeds snel in het uitzoeken en oplossen van gestelde problemen.

Mijn algemene indruk van het bedrijf is in alle geval positief, al heb ik de indruk dat het de laatste dagen af en toe wat in het honderd loopt door die fusie/overname/whatever met REAL.

Cedric

Legacy Member
allé sollicitatie goed gegaan, die visuele test met 'vervolledig de rij' volledig ernaast, vond geen verbanden.

die test waar je een programmeertaal moet leren ging vrij vlot. In de loop van de week moet ik telefoon verwachten

Kenny_Insane

Legacy Member
maj die testen zijn idd wel grondig :)
vooral dat "leren programmeren" met van die tekens lol :^)

Dat ander is vooral om IQ te testen...

sigerd

Legacy Member
Weet er soms iemand of het mogelijk is om een andere auto te kiezen dan een GolfV , Auris of Corsa bij Dolmen ? Ik zou graag een Volvo C30 hebben en ik heb gezien dat die bij de leasing bedragen in de zelfde klasse ligt als de Golf V. Dus is mijn vraag of het mogelijk zou zijn om een C30 te hebben als bedrijfswagen na de 6 maanden opleiding ?

SIO

Legacy Member
Ik vermoed van niet: ne C30 is een coupé en ik heb al regelmatig gehoord dat bedrijven niet graag hebben dat je coupé's neemt, maar een nee heb je, een ja kan je krijgen dus vragen ;)

het is idd wel mooie auto die C30 maar tzijn allemaal details he zo een zaken :p

Kenny_Insane

Legacy Member
neen hoor dat ga je niet mogen kiezen. Misschien nu met de fusie met real kan het zijn dat je wel meer mag kiezen maar een coupé zal moeilijk zijn.

daarbij indien je wat degelijke opties wil ben je zowieso maandelijks aan het bijbetalen...

sigerd

Legacy Member
En de auto's die je dan wel kan kiezen binnen welke klasse vallen die dan ? Ik bedoel hoeveel PK's en de opties ?

Cedric

Legacy Member
morgen terug voor een 2de gesprek. Weet iemand aan wat ik me kan verwachten?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan