Emerxill
Legacy Member
Ik kan voor ATS (Accenture Technology Solutions) spreken...Deetje zei:Een zeer goede optie als je consultancy wilt doen. Is er iemand die trouwens weet wat Sogeti of Accenture aanbiedt?
Verschil ATS - ACN = hebt ge ne Bachelor, dan komt ge bij ATS terecht, hebt ge ne master, dan meestal bij ACN (soms bij ATS).
Het loon is gelijkaardig. Ge krijgt als starter ne Polo.
Na 2 promoties (2 à 3j) wordt dat ne Golf.
Die promoties hebben trouwens ook meer met "bedrijfspolitiek" te maken dan met uw prestaties en competenties (niet altijd, maar het gebeurt meer dan eens).
Ik weet niet voor welke technologie ge gaat, maar bij Accenture moet ge niet veel technologische hoogstandjes verwachten, zeker niet als ge wilt programmeren. Helemaal niet als ge voor Java wilt gaan.
Dus als ge graag met technische zaken wilt "spelen" is Dolmen een goede keuze.
Daarnaast gaan ze bij ACN prat op hun 180 uren/jaar opleiding. Maar 180u aan compleet nutteloze Computer Based Training is verre van ideaal. Tenzij ge ne master hebt, dan moogt ge een weekske naar de VS voor "een opleiding".
Als ge in het begin wat te ijverig zijt geweest met door die CBTs te gaan loopt ge daarinboven nog het risico dat ge achteraf geen relevante opleidingen meer moogt volgens

Bij Dolmen krijgt ge echt wel relevante opleidingen.
Bij ATS kunt ge wel veel bijverdienen als ge op een druk project komt te zitten. 1x ge over 75 overuren zit worden ze integraal uitbetaald ipv 50% betaald, 100% recup.
Dat natuurlijk als ge het zit zitten om uw sociaal leven op te geven. Ik heb dat gedaan en zal het nooit meer doen

Bij Dolmen is die kans iets kleiner. Er zullen overuren gedraaid worden, maar niet in de maten als bij ATS.
Als ACN-er krijgt ge die btw zelden of nooit betaald

moet oppassen met wie ier amaal meeleest