Archief - Dolmen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kiddy

Legacy Member
sigerd zei:
Waarom is dat niet mogelijk om me ne GTC te rijden ?


Bij het bedrijf waar ik voor werk is dat wel mogelijk :) Mijn collega heeft een astra GTC 150pk, met leder zetels en navigatiesysteem. Maar vind het geen plezante wagen om in te zitten, rijdt iets te hard naar min goesting. Geef mij maar mijn BMW 318D :p

Maar je kiest natuurlijk geen bedrijf in functie van de wagen waar je mee wenst te rijden, want na een week zijt ge dat al gewend, maar een job waar ge u niet goed bij voelt raakt ge nooit gewend :)

Asserti

Legacy Member
sigerd zei:
@Eniac : Waarom is dat niet mogelijk om me ne GTC te rijden ?

Bij zo'n grote bedrijven gelijk Dolmen ligt dat allemaal vast in policy's. Tot in bepaalde mate kunt ge van in het begin weten hoe uw carrierepad en verloningen zullen zijn de komende jaren en dus ook welke wagens ge gaat kunnen nemen.

spikie

Legacy Member
rsmatten zei:
Ik heb ook bij Dolmen gesolliciteerd en ze hebben mij zo'n IBO contract gegeven. Ik ging met volle vertrouwen omdat ik gesolliciteerd had voor de functie van system engineer. Kom ik daar toe, geven ze me een IBO contact voor customer support engineer aka 1e lijn helpdesk.
Het was mijn eerste echte sollicitatie(had grote verhalen gehoord over Dolmen hoe goed ze zijn voor pas afgestudeerden. Ik was redelijk content en dacht dat het normaal was dat je enkel 1850EUR bruto had en een inloopwagen.

Nu heb ik meer rondgekeken en ik zie dat je als bachelor toegepaste informatica veel beter kan krijgen en een veel interessantere job. Die teamleider zei dat je het IBO contract kan afzeggen als je dat wilt. Is dit waar of zitten er addertjes onder het gras. Ik zie het eigenlijk echt niet zitten om daar te gaan werken als helpdesker nadat ze me toch iets heel anders beloofd hadden.

toch toevallig ni onder Steve Mommaert? :)

en zijt maar content me da loon, ik had als customer support engineer 1600 € bruto

|nfected

Legacy Member
@ Kiddy werk jij in kortrijk?

En Dolmen heeft mij gecontacteerd voor een pre-sales functie. Idem daar ervaring mee bij hun? Loon? wagen? Ik zit atm in de SAP en denk niet dat Dolmen mij ga kunnen betalen :)

pchealth

Legacy Member
Hello,

ik ben ook van plan om te solliciteren bij dolmen heb +/- 1 jaar ervaring als firstline helpdesker ... iemand enige tips om door de selectie te geraken ? :)

mvg

Kiddy

Legacy Member
|nfected zei:
@ Kiddy werk jij in kortrijk?

En Dolmen heeft mij gecontacteerd voor een pre-sales functie. Idem daar ervaring mee bij hun? Loon? wagen? Ik zit atm in de SAP en denk niet dat Dolmen mij ga kunnen betalen :)


Hoofdkantoor is idd in Kortrijk. Al zit ik daar bijna nooit, omdat ik altijd bij de klant zit. Als jij ook in Kortrijk werkt en SAP doet, zullen we waarschijnlijk wel voor hetzelfde bedrijf werken :)

|nfected

Legacy Member
Hehe, nee het hoofdkantoor is in Bxl en we richten ons op iets anders dan D :)

|nfected

Legacy Member
Nee,

Ik werk voor een SAP kantoor in BXl, D van kiddy is in kortrijk en ik kan gaan solliciteren bij Dolmen in Huizingen :D

Kiddy

Legacy Member
Heb ooit overwogen om bij Dolmen te gaan solliciteren, maar ben content met het bedrijf waar ik nu voor werk. En voor bepaalde projecten kan ik gewoon in het hoofdkantoor in Kortrijk werken, en da's maar 5 min van mijn deur :)

Bubba

Legacy Member
Ja manne, kheb dus een vraag. :p

Ik ben dus dinsdag op gesprek gegaan bij Dolmen en kheb de testen gedaan enzo, en dat was allemaal in orde. Ik moest dinsdag ook al meteen kiezen welke richting ik uit wilde bij Dolmen. Dus JAVA / .NET / ... en ik had het daar wa moeilijk mee, dus nu heb ik mij voor zowel .NET als ERP software engineer op de lijst gezet.

Maandag mag ik dus voor een 2de gesprek gaan voor beide functies, om dan later te zien welke afdeling mij eigenlijk het best kan gebruiken en om zelf ook meer zicht te krijgen op wat ik juist wil.

Nu, kheb zo al wel een idee maar kvraag me nu eigenlijk af of dat er een verschil is qua toekomstgerichtheid tussen beide?

FinLux

Legacy Member
Hallo

Ik ben een bijna afgestudeerd bachelor TI en heb een interessante aanbieding van Accenture gekregen. Het betaald heel goed en de extra legale voordelen mogen er ook zijn.

Nu vraag ik me af: is het niet beter voor Dolmen te kiezen als beginner? Zij bieden interessantere opleidingstrajecten en zijn bekend als een uitstekende buffer tussen school en het echte werk. Ik heb weliswaar nog geen contact met hun en de tijd begint te dringen. Hun opleidingen starten in augustus en september.

Wat ik begrepen heb uit jullie posts is dat Dolmen beter opleidt maar minder goed betaald en minder goede firmawagens heeft. Maar met die fusie kan dat ook wel snel veranderen? niet? Ik hoor trouwens niets veel positief over deze fusie...

Kan iemand mij wat meer vertellen over voor/nadelen van Dolmen en Accenture?

Asserti

Legacy Member
hm, Accenture biedt ook een resem aan van opleidingen en dergelijke, weet niet in welke mate Dolmen hier beter zou voor zijn.

Waar heb je die aanbieding gekregen? Op zo'n Accenture carreer event fzo?

FinLux

Legacy Member
Asserti zei:
hm, Accenture biedt ook een resem aan van opleidingen en dergelijke, weet niet in welke mate Dolmen hier beter zou voor zijn.

Waar heb je die aanbieding gekregen? Op zo'n Accenture carreer event fzo?

inderdaag. Ongeveer een maand geleden eigenlijk. Vandaag hebben ze mij gebeld dat ik na de eerste maand nog eens 1500 euro bruto extra krijg. Na 6 maanden nog is 1000 euro.

Ook het lunchgeld is verhoogd van 8 euro naar 11 euro.

En ze willen binnekort hun polo inruilen voor een Golf als bedrijfsvoertuig.

Maar ik moet wel voor vrijdag reageren.

Asserti

Legacy Member
stom dat ze u onder druk zetten, rest van uw info is wel correct, alhoewel dat loon extra lijkt me wat raar, mss eenmalige bonus fzo?

FinLux

Legacy Member
ja een eenmalige bonus... Dat klinkt wel tof he "extra cash" maar aan de andere kant: ik heb nu een contract aanbieding en veel concreets over waar ik terecht kom en wat mijn taken zullen zijn heb ik niet..

Heb echt de indruk dat ze maar wat rond rekruteren en na zes maand de helft weer aan de kant zullen zetten. Maar dan moet ik gewoon zien dat ik bij de betere ben die mogen blijven.

QuikSilver

Legacy Member
Ik ken één iemand die iets meer dan 2 jaar bij Accenture werkt en die persoon is toch niet zo enthousiast over het bedrijf. Hij vertelde me dat ze niet echt naar hem luisteren wanneer hij ergens ontevreden over is, wat dan ook wel weerslag zal hebben op verdere opleidingen.
Bij het bedrijf waar ik werk heb ik ook nog niet echt veel goeds over Accenture gehoord, maar dat zal dan wel weer veel met het feit te maken hebben dat zij concurrentie zijn van ons (ik werk bij EDS) :p.

Van Dolmen heb ik al wel veel goede dingen gehoord, maar ik denk dat niemand weet hoe het zit nu ze samengaan met Real. Ik heb wel al gehoord dat veel mensen nu op zoek gaan naar een andere job...

FinLux

Legacy Member
EDS hebben mensen mij ook al aangeraden. Misschien moet ik dat ook eens bekijken wat de mogelijkheden zijn binnen die organisatie.

Misschien kun je mij iets meer vertellen over EDS, QuickSilver?

QuikSilver

Legacy Member
Ik vind EDS persoonlijk een goed bedrijf, ik ben sinds vorig jaar ook zelf nog maar pas van school af maar ik heb het er heel hard naar mijn zin.
Het enige minpunt dat er momenteel voor mij is is dat ik elke dag naar Bxl kan reizen. Op deze moment is dat nog niet erg maar volgend jaar begin ik wel met de bouw van mijn huis en dus heb ik gezegd dat ik korter bij huis wil werken zodat ik meer tijd kan besteden aan de bouw. Ze hebben mij gezegd dat dat geen probleem is, maar dat valt natuurlijk nog altijd af te wachten want zo ver is het nog niet :).

Voor de rest is het een bedrijf waar je veel verder komt als je je mond opentrekt dan wanneer je alles op je af laat komen. Ik veronderstel wel dat het bij veel grote IT-bedrijven wel zo is.
Ikzelf ga over een paar maand op cursus voor analyst omdat ik me toch geen 100% voel in de positie waar ik nu zit en iets meer functioneler wil gaan doen, EDS heeft hier op geen enkel moment moeilijk over gedaan.

Wat mij opviel toen ik er begon was dat er heel veel mensen rondlopen die er al heel hun leven werken (en dan heb ik het niet over mensen die 5 jaar van school af zijn), wat denk ik toch wil zeggen dat het er niet zo slecht is :). Hier zijn dan mensen bij die het toch al een eind ver hebben geschopt omdat ze ambitie hebben/hadden maar ook mensen die al jaren op hetzelfde niveau zitten omdat ze niet (meer) de ambitie hebben om hogerop te klimmen.

En dan ook niet onbelangrijk: qua verloning voor starters zitten ze bij de betere in de IT voor zover ik weet :).

Edit:
Nu met de overname door HP kan het wel zijn dat er wel iets gaat veranderen maar EDS Begië is één van de betere landen uit de regio en daardoor denken veel mensen dat de veranderingen minimaal zullen zijn voor ons.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan