Emerxill
Legacy Member
Ik vermoed dat het om ATS gaat, de dochteronderneming van ACN...FinLux zei:Hallo
Ik ben een bijna afgestudeerd bachelor TI en heb een interessante aanbieding van Accenture gekregen. Het betaald heel goed en de extra legale voordelen mogen er ook zijn.
Nu vraag ik me af: is het niet beter voor Dolmen te kiezen als beginner? Zij bieden interessantere opleidingstrajecten en zijn bekend als een uitstekende buffer tussen school en het echte werk. Ik heb weliswaar nog geen contact met hun en de tijd begint te dringen. Hun opleidingen starten in augustus en september.
Wat ik begrepen heb uit jullie posts is dat Dolmen beter opleidt maar minder goed betaald en minder goede firmawagens heeft. Maar met die fusie kan dat ook wel snel veranderen? niet? Ik hoor trouwens niets veel positief over deze fusie...
Kan iemand mij wat meer vertellen over voor/nadelen van Dolmen en Accenture?
Hangt er vanaf wat ge wilt gaan doen daar? In welke "unit" gaat ge terechtkomen?
Alst om te programmeren is zou ik daar wegblijven. Accenture doet business consulting en veel gade daar niet kunnen programmeren. Tenzij ge bij de lucky few behoort (of goed kunt slijmen).
Alst voor SAP te doen is zou ik het zeker overwegen. Ge moet wel gene schrik hebben om redelijk wat overuren te draaien. Afhankelijk van de project manager krijgt ge die betaald of niet. Of ge moet al bij de baas van ATS gaan klagen (aangezien ATS eigenlijk een klant is van ACN), ma dat gaat uw goede naam binnen ACN ook niet ten goede komen

Op gebied van loon lijkt Accenture ne dikke betaler, ma is het echt niet. Veel minder betaalt Dolmen niet hoor

Dat optrekken van die lunchfee is nietmeer dan een krampachtige poging om om de leegloop daar tegen te gaan. In nog geen 2 jaar tijd is om die reden de fee van 6eur, naar 8eur gegaan en nu 11eur geworden. Staar u daar niet op blind.
Verder, qua opleidingen zit ge beter af bij Dolmen, bij ACN krijgt ge vééél belachelijk Computer Based Training die verre van relevant zijn.
Ivm die polo zie ik niet rap gebeuren tenzij ze Eric Lonbois (big boss van ACN BeLux) hebben gemarteld ofzo.
Het heeft jaren gezaag en gelobby gekost om de Golf beschikbaar te maken voor een paar niveau's lager. Het kan natuurlijk altijd eh.
Tenslotte gaat ge als Bachelor altijd minderwaardig beschouwd worden door de op diploma kickende ACN-analystjes (in veel gevallen pas afgestudeerde masters), ookal doet ge krak hetzelfde werk als hun...
.
Ik ga al eens naar HR mogen mijn eerste dag 