Archief - Dolmen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Emerxill

Legacy Member
FinLux zei:
Hallo

Ik ben een bijna afgestudeerd bachelor TI en heb een interessante aanbieding van Accenture gekregen. Het betaald heel goed en de extra legale voordelen mogen er ook zijn.

Nu vraag ik me af: is het niet beter voor Dolmen te kiezen als beginner? Zij bieden interessantere opleidingstrajecten en zijn bekend als een uitstekende buffer tussen school en het echte werk. Ik heb weliswaar nog geen contact met hun en de tijd begint te dringen. Hun opleidingen starten in augustus en september.

Wat ik begrepen heb uit jullie posts is dat Dolmen beter opleidt maar minder goed betaald en minder goede firmawagens heeft. Maar met die fusie kan dat ook wel snel veranderen? niet? Ik hoor trouwens niets veel positief over deze fusie...

Kan iemand mij wat meer vertellen over voor/nadelen van Dolmen en Accenture?
Ik vermoed dat het om ATS gaat, de dochteronderneming van ACN...
Hangt er vanaf wat ge wilt gaan doen daar? In welke "unit" gaat ge terechtkomen?
Alst om te programmeren is zou ik daar wegblijven. Accenture doet business consulting en veel gade daar niet kunnen programmeren. Tenzij ge bij de lucky few behoort (of goed kunt slijmen).
Alst voor SAP te doen is zou ik het zeker overwegen. Ge moet wel gene schrik hebben om redelijk wat overuren te draaien. Afhankelijk van de project manager krijgt ge die betaald of niet. Of ge moet al bij de baas van ATS gaan klagen (aangezien ATS eigenlijk een klant is van ACN), ma dat gaat uw goede naam binnen ACN ook niet ten goede komen :p

Op gebied van loon lijkt Accenture ne dikke betaler, ma is het echt niet. Veel minder betaalt Dolmen niet hoor ;)
Dat optrekken van die lunchfee is nietmeer dan een krampachtige poging om om de leegloop daar tegen te gaan. In nog geen 2 jaar tijd is om die reden de fee van 6eur, naar 8eur gegaan en nu 11eur geworden. Staar u daar niet op blind.
Verder, qua opleidingen zit ge beter af bij Dolmen, bij ACN krijgt ge vééél belachelijk Computer Based Training die verre van relevant zijn.

Ivm die polo zie ik niet rap gebeuren tenzij ze Eric Lonbois (big boss van ACN BeLux) hebben gemarteld ofzo.
Het heeft jaren gezaag en gelobby gekost om de Golf beschikbaar te maken voor een paar niveau's lager. Het kan natuurlijk altijd eh.

Tenslotte gaat ge als Bachelor altijd minderwaardig beschouwd worden door de op diploma kickende ACN-analystjes (in veel gevallen pas afgestudeerde masters), ookal doet ge krak hetzelfde werk als hun...

QuikSilver

Legacy Member
Emerxill zei:
Tenslotte gaat ge als Bachelor altijd minderwaardig beschouwd worden door de op diploma kickende ACN-analystjes (in veel gevallen pas afgestudeerde masters), ookal doet ge krak hetzelfde werk als hun...
Heb ik ook al meermaals gehoord...

De laptop en smartphones die ze een paar maanden geleden aan al hun medewerkers hebben gegeven is ook zo een actie om de mensen tevreden te houden. Het materiaal was dan nog niet allemaal nieuw ook niet...

Asserti

Legacy Member
Emerxill zei:
Ivm die polo zie ik niet rap gebeuren tenzij ze Eric Lonbois (big boss van ACN BeLux) hebben gemarteld ofzo.
Het heeft jaren gezaag en gelobby gekost om de Golf beschikbaar te maken voor een paar niveau's lager. Het kan natuurlijk altijd eh.

Het klopt hoor ;)

FinLux

Legacy Member
mja op de duur: waar moet je nog voor kiezen?

Als je alles hier mag geloven is er zowel bij Dolmen als Accenture (het is btw ATS die mij wil) een leegloop en zoeken ze krampachtig mensen.

Opleiding bij Accenture suckt maar je krijgt betere verloning.

Ik denk wel dat een verschil bachelor - master overal wel zal bestaan. Maar op de duur weegt ervaring toch ook wat door denk ik.

Ik moet nu is nadenken over functies en bedrijven, harde noot om te kraken.

Asserti

Legacy Member
van die zogenaamde 'leegloop' heb ik hier toch nog niet zoveel gemerkt. ATS zoekt gewoon nog wat mensen. Als ge gaat solliciteren bij een ander bedrijf staat ATS toch wel schoon op uw cv imo

QuikSilver

Legacy Member
Van een leegloop bij ATS heb ik ook nog niets gehoord ofzo, het zijn gewoon gouden tijden voor IT'ers dus zal er in elk bedrijf wel meer verloop zijn :).

Emerxill

Legacy Member
Accenture wordt door velen als een springplank gebruikt. Waardoor het personeelsverloop rond de 22%/j is. Het gemiddelde in de IT sector (waar een hoog verloop is) is 13-14%. Dat noem ik ne leegloop.

Het staat idd schoon op uw cv, maar als ge als ge ooit van werk verandert en ge moogt op gesprek bij iemand die een stevige technische achtergrond heeft, kan dat soms als een minpunt worden gezien (bij Ordina en JCS/Dolmen had ik et aan mijn been, bij die laatste heb ik toch een contract voorstel gehad :p).

@FinLux, wat ge ook kiest het gaat altijd een ervaring zijn waaraan ge iets hebt. Ge gaat allesinds leren wat ge wel of niet wilt doen voor de rest van uw carriere. Steekt het u tegen kunt ge altijd van werk veranderen.
Ik heb bij ATS 1 geweldig interessant project mogen doen (eentje waar veel HIR's van dromen denk ik :p). Daar heb ik geleerd waarin ik goed ben en wat ik later in mijn carriere zou willen doen, maar eerst wou ik een stevige technische bagage opbouwen. Iets wat niet bij ATS mogelijk was, daarom ben ik mijn heil ergens anders gaan zoeken en heb op dit moment nog nergens (echt :p) spijt van.

SIO

Legacy Member
Het klopt van de polo die vervangen wordt door golf bij ATS, nieuws gaat snel rond :p

Heb ook bij ATS getekend daar ze goed zijn in SAP en zelfs al zou het mislopen, het staat goed op de CV. Maar ik ken nu toch 2 mensen bij ATS die tevreden zijn dus zo slecht kan het er wel niet zijn :) Dat van die leegloop klopt daarintegen weer wel. Nuja persoonlijk heb ik niet als doel daar maar 2jaar te zitten, maar zeg nooit nooit zeker? Ik kijk er alvast naar uit om te starten (nu toch nog :p)

ps: nieuwkomers krijgen nog de polo's tot de contracten uitgedaan zijn, en dat van die bonus na één maand, wat is dat allemaal :crazy: :p?

FinLux

Legacy Member
@SIO:

Ik ben naar de job day geweest op Accenture en heb daar een contract gekregen. Dat is nu ongeveer een maand geleden en ik had nog niet gereageerd.

Nu blijkt dat er een verbeterd voorstel is (met bonussen) en een GOLF-belofte (die ze waarschijnlijk maar inbrengen volgend jaar ofzo)...

sigerd

Legacy Member
Weet er soms iemand of er al veranderingen zijn in het wagenpark,loon,.... door de fusie met Real ?

eniac

Legacy Member
De fusie met Real is nog maar pas in gang gezet, er moet nog heel veel uitgewerkt worden. Er zijn inderdaad een aantal mensen vertrokken, maar ik merk toch geen absolute leegloop. Hoeft ook niet, vind ik, bij zo'n dingen bekijk je beter nuchter wat er zal gebeuren.

SIO

Legacy Member
FinLux zei:
@SIO:

Ik ben naar de job day geweest op Accenture en heb daar een contract gekregen. Dat is nu ongeveer een maand geleden en ik had nog niet gereageerd.

Nu blijkt dat er een verbeterd voorstel is (met bonussen) en een GOLF-belofte (die ze waarschijnlijk maar inbrengen volgend jaar ofzo)...
dus ze gaan de mensen die resoluut voor Accenture kozen van het begin een beetje gaan benadelen? :oink: Ik ga al eens naar HR mogen mijn eerste dag :lol:

(de Golf-belofte geldt zowieso voor alle personeel, maar die bruto bonus ga ik eens naar achter gaan horen alvast :/ )

|nfected

Legacy Member
Ah blijkbaar gekozen voor Accenture. Waarom heb je accenture verkozen?

Tomba

Legacy Member
sigerd zei:
Weet er soms iemand of er al veranderingen zijn in het wagenpark,loon,.... door de fusie met Real ?

Ze gaan dit soort dingen 'op elkaar afstemmen', maar verwacht een 'worst of both worlds', voor de werknemer alleszins :p

SIO

Legacy Member
|nfected zei:
Ah blijkbaar gekozen voor Accenture. Waarom heb je accenture verkozen?
omdat ik op dit moment het gevoel heb liever in een groot bedrijf te werken, het contract van Arinso was nochtans hoger btw (€150 netto dacht ik). Voornaamste reden is denk ik dat ik nog niet weet welke module ik wil doen, bij Accenture wordt dat in de eerste week pas geregeld nadat je met verscheidene mensen van verschillende modules hebt gepraat, bij Arinso kon je dat (logischerwijs :p) niet.

Logica komt hier niet zoveel aan bod btw, niemand daar ervaring mee? Hebben ook carpolicy aangepast blijkbaar, twordt een trend :p

(en waarom solliciteer jij op andere plaatsen :p)

SIO

Legacy Member
ik? 18 augustus.

Je kon kiezen op de 1e of 16e van een maand, en had op voorhand voor mezelf gezegd: ten laatste september en het is nu halfweg augustus geworden. Werk je er ook mss? :)

|nfected

Legacy Member
Logica gaat het zeer slecht mee, ze denken mss om alles op te doeken in Belgie :)
En ik kan maar eens gaan luisteren he ;)

SIO

Legacy Member
Hmm waarom gaat het er zo slecht mee? :p

(verklaart mss wel waarom ze 3 keer gebeld hebben :lol: )

Cedric

Legacy Member
ik mocht ook beginnen bij accenture, gesprek gedaan met zeer aangename dame. voor het interview zegt ze, zou je dat erg vinden dat de manager van belgie ook een gesprek heeft met je?

en effectief zat daar een belg en een engelstalige voor me(ik dacht indische origine, kan ook mis zijn)

de dag erachter kreeg ik al contractvoorstel maar moest elke dag naar brain-la-leux(ofzo) en das toch een hele afstand vanuit knokke, dus geweigerd. vond de voorwaarden bij dolmen toch iets beter.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan