Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie is jouw favoriete moderator?


  • Totaal aantal stemmers
    134
  • Opiniepeiling gesloten.

glashelder

Legacy Member
Ik heb geen MC-vakken meer :sad:

Die ene keer dat ik een MC-examen deed met alternatieve correctie (zo van "iedereen start met -5") had ik wel een hoger cijfer dan op mijn andere MC-examens.

cdp1193

Legacy Member
Bij ons zijn het quasi allemaal examens met giscorrectie.

In de vorige Schamer stond er een artikel over de andere mogelijkheden: een examen zonder giscorrectie of een examen met een persoonlijke giscorrectie op basis van de verhouding juist/fout waarmee ze de gisneiging trachten te schatten.

MrKend54l

Legacy Member
cdp1193 zei:
De giscorrectie is afgeschaft aan de UGent volgens de fb pagina van Schamper.

Dus iedereen gaat daar gokken dat het niet meer schoon is...
Bij een Mc-examen is de enige manier om te zien of je effectief de materie beheerst door giscorrectie.

cdp1193

Legacy Member
MrKend54l zei:
Dus iedereen gaat daar gokken dat het niet meer schoon is...
Bij een Mc-examen is de enige manier om te zien of je effectief de materie beheerst door giscorrectie.

Volgens een onderzoek uitgevoerd door de Ugent halen gokkers juist hogere punten op examens met giscorrectie ivg met studenten die minder vlug zullen gokken.

Joeshoe

Legacy Member
MC examens, dat had ik in mijnen tijd op de grote hooge school niet hoor. :s

MrKend54l

Legacy Member
cdp1193 zei:
Volgens een onderzoek uitgevoerd door de Ugent halen gokkers juist hogere punten op examens met giscorrectie ivg met studenten die minder vlug zullen gokken.

Is het niet +1, 0 of -1?
10 vragen 8 juist gegokt en 2 verkeerd zorgt voor een 12/20.
Als het natuurlijk +4, 0 of -1 is dan loont gokken natuurlijk meer :P

glashelder

Legacy Member
Er komt natuurlijk wel wat in de plaats, 't is niet dat het plots allemaal MC is en "vul maar in, we zien wel hoeveel je juist hebt." Bijvoorbeeld iedereen laten starten met -5.

Maar 't is nog niet definitief dus, ligt wel op tafel: Onderwijsraad vraagt om afschaffing giscorrectie | Schamper

Voor ik op de unief zat, had ik ook nog nooit met giscorrectie gewerkt. Bijgevolg maar het advies van het monitoraat gevolgd: alleen invullen als je 100% zeker bent tot je de helft haalt. Dus had ik 22 van de 40 vragen ingevuld waar ik 100% zeker van was. En toen had ik een 11/20. :p Terwijl ik waarschijnlijk wel een hoger cijfer had gehaald als ik wat avontuurlijker was geweest en niet zo bang voor de giscorrectie en dus verder was gegaan dan diegene waar ik absoluut 100% zeker van was.

Bananarama

Legacy Member
glashelder zei:
Er komt natuurlijk wel wat in de plaats, 't is niet dat het plots allemaal MC is en "vul maar in, we zien wel hoeveel je juist hebt." Bijvoorbeeld iedereen laten starten met -5.

Maar 't is nog niet definitief dus, ligt wel op tafel: Onderwijsraad vraagt om afschaffing giscorrectie | Schamper

Voor ik op de unief zat, had ik ook nog nooit met giscorrectie gewerkt. Bijgevolg maar het advies van het monitoraat gevolgd: alleen invullen als je 100% zeker bent tot je de helft haalt. Dus had ik 22 van de 40 vragen ingevuld waar ik 100% zeker van was. En toen had ik een 11/20. :p Terwijl ik waarschijnlijk wel een hoger cijfer had gehaald als ik wat avontuurlijker was geweest en niet zo bang voor de giscorrectie en dus verder was gegaan dan diegene waar ik absoluut 100% zeker van was.

Ben zelf ook zo. Dan ging ik bv enkel de helft van de dingen inkleuren omdat ik enkel van die helft 100% zeker was (99% zeker is voor mij niet genoeg). Maar in de gevallen waar ik dan weer van veel minder dan de helft van de vragen zeker was, ben ik ook dingen gaan kleuren waar ik bv maar 50% zeker van was. Want toen had ik zoiets van "hell, met mijn oude methode zou ik sowieso gebuisd zijn, dus veel heb ik hier niet te verliezen". En toen eindigde ik niet met een 10, maar met een 14... Dus ja, in mijn ervaring hebben gokkers idd hogere punten dan studenten die enkel "eerlijk" bolletjes kleuren :ironic:

Sovereign

Legacy Member
+1 0 -1 MC examens waar je een 9/20 op haalt zijn toch serieus pijnlijk.

Utred

Legacy Member
Enkel invullen wat je zeker weet is niet eerlijk zijn, dat is achterlijk zijn.

cdp1193

Legacy Member
MrKend54l zei:
Is het niet +1, 0 of -1?
10 vragen 8 juist gegokt en 2 verkeerd zorgt voor een 12/20.
Als het natuurlijk +4, 0 of -1 is dan loont gokken natuurlijk meer :P

Bij ons is het altijd +1, 0, -1/(n-1) waarbij n het aantal antwoordmogelijkheden is. 'k Denk dat dit toch voor de meeste richtingen geldt :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan