Bananarama
Legacy Member
Timmeke zei:Dat kan ook wel deels verklaren waarom ik hier en daar lees/hoor dat het niveau zakt omdat ze meer mensen willen laten slagen voor het geld.
Anderzijds: beetje pervers ook omdat als je dan 1000 studenten hebt en er blijven er maar 500 over na 1 jaar, je moet investeren in 1000 man voor het eerste jaar, maar return krijgt van 500.. (waarom ze ook het niveau misschien laten zakken).
Dus dan vraag ik mij af: waarom het niveau laten zakken, als je gewoon de voorlichting veel transparanter kunt maken? Er zullen er zich een pak minder inschrijven, maar zij die zich inschrijven, zullen veel waarschijnlijker slagen voor de gehele studie. Je verliest dan (in de lijn van het voorbeeld) ook geen investering van 500 man in het eerste jaar die daarna stoppen met studeren, als ze zich gewoon nooit inschrijven.
Indien ja, dan heb ik het dit jaar ook, maar als ge die mens al tweemaal voor twee andere vakken hebt doorstaan, is dit te verwachten!
