Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie is jouw favoriete moderator?


  • Totaal aantal stemmers
    134
  • Opiniepeiling gesloten.

lantaarnpaal

Legacy Member
Silks zei:
Even een kleine paniekaanval, tijdens het organiseren van mijn cursussen/notities..
Het verschil tussen mijn huidige opleiding Handelswetenschappen en mijn eerste jaar professionele bachelor (Office Management) is.. meer dan immens groot.

kalm blijven.. alles komt goed, toch? :eek:

met wat hebt ge al problemen ofzo :unsure:

Timmeke

Legacy Member
Silks zei:
Jep, het was mijn ding nie (aka te gemakkelijk, geen uitdaging).

Waarom dan niet gewoon doorgedaan en dan een schakeljaar?

Snap je punt wel natuurlijk, maar had je toch beter na 1 semester gewoon veranderd?
En idd: verschil tussen prof. bachelor en unief is groot natuurlijk.

Boemkool

Legacy Member
handelswetenschappen is unief nu hé, dus het zal veel meer theorie zijn dan je gewend bent

Silks

Legacy Member
Timmeke zei:
Waarom dan niet gewoon doorgedaan en dan een schakeljaar?

Snap je punt wel natuurlijk, maar had je toch beter na 1 semester gewoon veranderd?
En idd: verschil tussen prof. bachelor en unief is groot natuurlijk.

Ik begrijp jouw vragen, en heb er zelf ook lang over nagedacht en veel dingen in overweging gebracht. Misschien daarom dat het een jaar heeft geduurd voor ik uiteindelijk beslist heb :p

Maar ik leerde zelf niks bij, en had eerder het gevoel dat ik achteruitging in plaats van vooruit betreffende leren/onderwijs.. als je begrijpt wat ik bedoel :D
Dus dacht ik: qua jaren blijft het hetzelfde (direct overschakelen of via schakeljaar), dus waarom niet onmiddellijk in het academisch niveau stappen?
Ik voel me er nu ook zoveel beter bij, behalve bij mijn korte confrontatie qua leerstof 15 minuten geleden.

Timmeke

Legacy Member
Silks zei:
Ik begrijp jouw vragen, en heb er zelf ook lang over nagedacht en veel dingen in overweging gebracht. Misschien daarom dat het een jaar heeft geduurd voor ik uiteindelijk beslist heb :p

Maar ik leerde zelf niks bij, en had eerder het gevoel dat ik achteruitging in plaats van vooruit betreffende leren/onderwijs.. als je begrijpt wat ik bedoel :D
Dus dacht ik: qua jaren blijft het hetzelfde (direct overschakelen of via schakeljaar), dus waarom niet onmiddellijk in het academisch niveau stappen?
Ik voel me er nu ook zoveel beter bij, behalve bij mijn korte confrontatie qua leerstof 15 minuten geleden.

Niks bijleren? Lijkt me raar?

Ja, is natuurlijk waar, maar als je schakelt, heb je natuurlijk die praktische basis al dat misschien wel een voordeel kan zijn.
En het is inderdaad soms heel veel leerstof:p Soms vraag ik me ook af hoe ik er in hemelsnaam ooit ben doorgekomen.

Silks

Legacy Member
Timmeke zei:
Niks bijleren? Lijkt me raar?

Ja, is natuurlijk waar, maar als je schakelt, heb je natuurlijk die praktische basis al dat misschien wel een voordeel kan zijn.
En het is inderdaad soms heel veel leerstof:p Soms vraag ik me ook af hoe ik er in hemelsnaam ooit ben doorgekomen.

Moest ik kunnen, zou ik u eens een aantal cursussen tonen van vorig jaar.. Je zal dan beter begrijpen wat ik bedoel ;)

Bananarama

Legacy Member
Timmeke zei:
Niks bijleren? Lijkt me raar?

Office management... Wat je daar leert, kun je even goed leren door wat vdab-cursussen. Daar zou ik ook geen hele bacheloropleiding aan willen wijden hoor. Het gebrek aan kennis krijg je bovendien ook niet zomaar weggewerkt met een schakeltje, dus ik begrijp hem/haar volkomen om het gewoon van bij het begin te willen nemen.

Timmeke

Legacy Member
Silks zei:
Moest ik kunnen, zou ik u eens een aantal cursussen tonen van vorig jaar.. Je zal dan beter begrijpen wat ik bedoel ;)

Bananarama zei:
Office management... Wat je daar leert, kun je even goed leren door wat vdab-cursussen. Daar zou ik ook geen hele bacheloropleiding aan willen wijden hoor. Het gebrek aan kennis krijg je bovendien ook niet zomaar weggewerkt met een schakeltje, dus ik begrijp hem/haar volkomen om het gewoon van bij het begin te willen nemen.

Ah, is dat die befaamde richting die ze al eens lachend het (BSO) kantoor van het hoger onderwijs noemen?

Silks

Legacy Member
Bananarama zei:
Office management... Wat je daar leert, kun je even goed leren door wat vdab-cursussen. Daar zou ik ook geen hele bacheloropleiding aan willen wijden hoor. Het gebrek aan kennis krijg je bovendien ook niet zomaar weggewerkt met een schakeltje, dus ik begrijp hem/haar volkomen om het gewoon van bij het begin te willen nemen.

Yup, jij begrijpt het! :D
Dingen zoals 'Wat doe je als jouw baas de deur openlaat bij een privé gesprek' en 'wanneer schrijf je een n bij woordsamenstellingen' zijn maar een paar voorbeelden van hoe verschrikkelijk ondermaats het niveau was.

Ik kreeg dan ook te horen dat het er niet moeilijker op ging worden, dus vluchtte ik!

Bananarama

Legacy Member
Timmeke zei:
Ah, is dat die befaamde richting die ze al eens lachend het (BSO) kantoor van het hoger onderwijs noemen?

Ja, die dus :) Ik begrijp eigenlijk echt het nut van die richting niet. Een gevolg van de "iedereen moet een hoger diploma hebben, ook de mensen die er voor hun job eigenlijk geen nood aan hebben"-gekte van het voorbije decennium... Iemand met enkel secundair kan zo'n job intussen gewoon perfect aan, maarja...

Silks

Legacy Member
Timmeke zei:
Ah, is dat die befaamde richting die ze al eens lachend het (BSO) kantoor van het hoger onderwijs noemen?

Ik veronderstel dat dat inderdaad de befaamde richting is.

Heb me goed laten vangen op de infodagen van de richting.. ge komt juist van het middelbaar, ze vertellen u hoe perfect de richting zou zijn voor u, etc.
En dan blijkt het inderdaad dat het helemaal niet is wat ze me hadden doen geloven.

Timmeke

Legacy Member
Silks zei:
Yup, jij begrijpt het! :D
Dingen zoals 'Wat doe je als jouw baas de deur openlaat bij een privé gesprek' en 'wanneer schrijf je een n bij woordsamenstellingen' zijn maar een paar voorbeelden van hoe verschrikkelijk ondermaats het niveau was.

Ik kreeg dan ook te horen dat het er niet moeilijker op ging worden, dus vluchtte ik!
Serieus? Dan had je het toch beter meteen afgetrapt...

Ik vraag mij af of die richting weer een gevolg is van de drang om iedereen tegenwoordig hogere studies te laten doen.
Wat Banarama ook al zegt dus:p

Bananarama zei:
Ja, die dus :) Ik begrijp eigenlijk echt het nut van die richting niet. Een gevolg van de "iedereen moet een hoger diploma hebben, ook de mensen die er voor hun job eigenlijk geen nood aan hebben"-gekte van het laatste decennium...

Inderdaad, lijkt me een rare richting.

Timmeke

Legacy Member
Silks zei:
Ik veronderstel dat dat inderdaad de befaamde richting is.

Heb me goed laten vangen op de infodagen van de richting.. ge komt juist van het middelbaar, ze vertellen u hoe perfect de richting zou zijn voor u, etc.
En dan blijkt het inderdaad dat het helemaal niet is wat ze me hadden doen geloven.
Maar je merkt dat dan toch de eerste dagen/weken?

Wie volgt die richting dan eigenlijk? Mensen uit bso kantoor?

J.F. zei:

Ze toe doen?:unsure:
of gewoon niet staan luistervinken:p

Timmeke

Legacy Member
Silks zei:
Doe je ze dicht, of doe je ze niet dicht? ;D
Think carefully! Tis nen doordenker!

Als ze u hebben verteld dat ge ze toe moet doen: dan weten die docenten niet wat ze lullen.

J.F.

Legacy Member
Dus als die baas op zijn kantoor zeen privégesprek zit te voeren? :p nee, ik zou die nie dicht doen, dan zou het toch net lijken of ge luistervinkt? Die moet die zelf maar dicht doen :s :s

Silks

Legacy Member
Timmeke zei:
Maar je merkt dat dan toch de eerste dagen/weken?

Wie volgt die richting dan eigenlijk? Mensen uit bso kantoor?

Ja dat merkte ik ook onmiddellijk. Maar ik dacht telkens: het wordt wel beter, het is nog maar het begin.
Het is niet gemakkelijk om die dingen in te schatten als nieuwe student :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan