Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

Tibokio

Legacy Member
Mugiwara zei:
Iemand die aan de KUL "Mentaliteitsgeschiedenis van de Grieks-Romeinse oudheid" heeft gevolgd en mij kan zeggen of dit een moeilijk of gemakkelijk vak is, en of het op een interessante manier gedoceerd wordt? Zelfde met het vak "Inleiding tot de Slavische wereld".
Ik zoek namelijk keuzevakken die echt niet zwaar zijn, maar mij toch nog voldoende interesseren^^

Ik heb een paar vrienden die mentaliteitsgeschiedenis doen. En blijkbaar gaat dat over seks :unsure:

josilirios

Legacy Member
edraket zei:
Zowel geotechniek 1 als 2. Prepare your anus bigtime.
Een blad papier is interessanter dan Thooft. Verschrikkelijke kerel en dito cursus / vakinhoud.

Ik heb er geotechniek 1 en 2 van en dan nog een hele hoop vakken. Ik snap echt niet waarom die zo les geeft :s
en is die prepare your anus bedoeld op het saai zijn (hij boeit 'geen ene dooie moer') of de moeilijkheidsgraad? want hij geeft zoals bij sterkteleer terug wat examenvraagjes theorie die je erin moet knallen dusja, valt normaal wel mee? :unsure:

NemesisBE

Legacy Member
Kotnetproblemen!!

Het geval: we hebben hier op onze studio kotnet liggen. Zondag en ervoor werkte alles perfect. Khad een draadloos access point, dus we zonden een signaal uit, maar moesten elkaar wel telkens uitloggen omdat we maar 1 s-nummer hebben. Dat kon verholpen worden door een ander routerke hier te zetten zodat elke pc een ip-adres krijgt van dieje router, maar er toch maar 1 ip-adres verzonden wordt richting kotnet.
Dat was probleem 1.
Nu heb ik dus die andere draadloze router gezet en ingesteld, maar ik geraak niet meer ingelogd op kotnet. Ik geraak nog net op de inlogpagina, maar als ik dan doorklik op de instelling, zegt het "server kan niet gevonden worden". Ook met de kabel rechtstreeks in mijn laptop, geraakte ik niet online.
En bij onze bovenburen werkt internet sinds gisteren ook niet meer.

Dussss lieten we iemand komen via de kotbaas en die kon wel gewoon inloggen met z'n laptop rechtstreeks via de kabel. En dan connecteerde hij via onze draadloze router, en ook daar kon hij inloggen via ons s-nummer!!
Nadien probeerde ik terug via draadloos, maar het ging niet. Ook m'n vriendin haar laptop lukte draadloos niet.
Als ik nu de kabel rechtstreeks insteek in m'n laptop, geraak ik wel online.

Er is dus een probleem tussen de draadloze router en onze laptops.
Vraag is natuurlijk: wat? Iemand enig idee?
En ook iemand enige idee hoe ik de router juist instel zodat we 1x moeten inloggen en dan met meerdere laptops online kunnen?

merci!

edraket

Legacy Member
josilirios zei:
Ey rakke, ooit geotechniek gehad van Thooft?

josilirios zei:
Ik heb er geotechniek 1 en 2 van en dan nog een hele hoop vakken. Ik snap echt niet waarom die zo les geeft :s
en is die prepare your anus bedoeld op het saai zijn (hij boeit 'geen ene dooie moer') of de moeilijkheidsgraad? want hij geeft zoals bij sterkteleer terug wat examenvraagjes theorie die je erin moet knallen dusja, valt normaal wel mee? :unsure:

Geotechniek 1 was bij ons theorievragen die wel al op voorhand gegeven waren en oefeningen, geo 2 was enkel oefeningen, soort fouten uit een opgeloste oefening halen.

Super moeilijk ist nie, maar het is ook gewoon een retesaai vakgebied.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Iemand een idee waar de cursusdienst voor de master verpleegkunde is?

cdp1193

Legacy Member
De boekenlijst die ik online gevonden heb was gelukkig achterhaald, het was 150 euro goedkoper. De hoge prijs komt blijkbaar door een 4-delige anatomische atlas en een immunologische atlas maar dat zijn boeken die ik zeker zes jaar moet gebruiken :).

Mugiwara

Legacy Member
Tibokio zei:
Ik heb een paar vrienden die mentaliteitsgeschiedenis doen. En blijkbaar gaat dat over seks :unsure:

Er is inderdaad een thema over seks in de Romeinse cultuur^^ Hebben uw vrienden ook toevallig gezegd of het vak goed doenbaar is en een leuke prof heeft? :p Iemand anders met ervaringen?

Utred

Legacy Member
edraket zei:
Vandaag les gehad van een keuzevak uit master in management vd gezondheidszorg. Nog nooit met zo veel wijven in een auditorium gezeten. Trouwens ook een serieus kut auditorium: auditorium A op UZ.
Serieus niveauverschil in die master, hoe traag kuntge les geven en alles tienduust keer uitleggen. En al die wijvekes maar kilometers A4kes volschrijven...
Fuck dat auditorium. Hoe ongemakkelijk kunt ge zitten:s:s:s:s

Gatsby

Legacy Member
Een uur langer moeten wachten op een volgende bus omdat de chauffeur van de bus die ik normaal ging pakken in elkaar was geslagen aan 't Zuid.
:unsure:

Gekke_Koerd

Legacy Member
ocharme die erasmussers die aan een bushalte staan te wachten terwijl die verplaatst is naar ongeveer 50 meter verderop. kwam terug van shoppen en ze stonden er nog steeds.

Burrid

Legacy Member
Burrid zei:
Ik moet nog een keuzevak kiezen voor het tweede semester.
Een vraag hier:
Bestaat er een master vak over sterren zonder wiskunde? Bvb navigatie en oriëntering ofzo?

Nog eens quoten

Hayrus

Legacy Member
Burrid zei:
Nog eens quoten

Ik snap niet hoe navigatie en oriëntatie zonder wiskunde kan zijn... Zijn serieus complexe dingen met boldriehoeken etc. Ik vrees dat als je het niet vindt bij de lessenroosters fysica er niet veel anders zal te doen zijn. Wel jammer, want ik heb het ook altijd een leuk onderwerp gevonden, maar het fysische is me veel te zwaar.

Mueske

Legacy Member
McGregor zei:
Hoe bedoel je?

Ik bedoel dat ik hier zondag toekwam, en m'n kotnet op 70% stond. Ik dacht dat er een reset was bij aanvang nieuwe academiejaar? :/ Maar nu ik er aan denk, vorig jaar ben ik langer niet op kot geweest in de vakantie dan dit jaar, dus het kan daar aan liggen.

McGregor

Legacy Member
Mueske zei:
Ik bedoel dat ik hier zondag toekwam, en m'n kotnet op 70% stond. Ik dacht dat er een reset was bij aanvang nieuwe academiejaar? :/ Maar nu ik er aan denk, vorig jaar ben ik langer niet op kot geweest in de vakantie dan dit jaar, dus het kan daar aan liggen.

Dat is inderdaad zeer raar. Je hebt normaal maandelijks 10 gb. Dus dat het op 70% staat is raar. Tenzij je tijdens de herexamen hebt ingelogd op het netwerk

NemesisBE

Legacy Member
Da's toch een 'lopend' systeem? Wat je op 25/8 verbruikt hebt, komt er pas terug bij op 25/9. Niet?

McGregor

Legacy Member
NemesisBE zei:
Da's toch een 'lopend' systeem? Wat je op 25/8 verbruikt hebt, komt er pas terug bij op 25/9. Niet?

Precies weet ik het niet. Maar het is inderdaad zo dat het zo'n soort van systeem is. Echter als hij verschillende maanden er niet op is geweest zou het raar zijn. Is hij er eind augustus nog op geweest niet.

glashelder

Legacy Member
edraket zei:
Serieus niveauverschil in die master, hoe traag kuntge les geven en alles tienduust keer uitleggen. En al die wijvekes maar kilometers A4kes volschrijven...
:lol: Moet daar toch ook altijd mee lachen. Maandag in de les, kijk rond me, iedereen zit daar driftig te schrijven. Geen idee wat, waarschijnlijk de slides aan het overschrijven aangezien er werkelijk niks relevants werd verteld op dat moment, toch niks wat niet op de slides stond. Ik begin mij dan altijd af te vragen of ik misschien iets mis, of dat het net lijkt alsof ik niks doe (les met 22 mensen toen, dus 't viel nogal op dat ik daar als enige zat rond te kijken :unsure:).

On a related note: ik ben die domme mensen in mijn klas zo beu :cry: Of 't is niet eens dat ze dom zijn, maar gewoon... saai? Oninteressant? Niet orgineel? Er wordt daar nu werkelijk nooit eens iets gezegd waarvan ik onder de indruk ben. Ik kan zo een seconde voor ze het zeggen voorspellen wát ze gaan zeggen en er is nu eens niemand die daar ooit van afwijkt. Die discussie vorige les over dat gedoe met allochtonen en de Morgen, jezus, ik kon het verloop van de discussie zo op voorhand geven (ik vind dat goed - ik vind dat niet goed - het woord is negatief beladen - we moeten een nieuw woord vinden - ja maar dat gaat met dat nieuw woord ook gebeuren - misschien is het de schuld van de media). Allez pf, dat is overal wel een beetje, discussies in het middelbaar (voor de les Nederlands of zo) waren ook altijd zo. Maar komáán, verras mij eens :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan