Kotnetproblemen!!
Het geval: we hebben hier op onze studio kotnet liggen. Zondag en ervoor werkte alles perfect. Khad een draadloos access point, dus we zonden een signaal uit, maar moesten elkaar wel telkens uitloggen omdat we maar 1 s-nummer hebben. Dat kon verholpen worden door een ander routerke hier te zetten zodat elke pc een ip-adres krijgt van dieje router, maar er toch maar 1 ip-adres verzonden wordt richting kotnet.
Dat was probleem 1.
Nu heb ik dus die andere draadloze router gezet en ingesteld, maar ik geraak niet meer ingelogd op kotnet. Ik geraak nog net op de inlogpagina, maar als ik dan doorklik op de instelling, zegt het "server kan niet gevonden worden". Ook met de kabel rechtstreeks in mijn laptop, geraakte ik niet online.
En bij onze bovenburen werkt internet sinds gisteren ook niet meer.
Dussss lieten we iemand komen via de kotbaas en die kon wel gewoon inloggen met z'n laptop rechtstreeks via de kabel. En dan connecteerde hij via onze draadloze router, en ook daar kon hij inloggen via ons s-nummer!!
Nadien probeerde ik terug via draadloos, maar het ging niet. Ook m'n vriendin haar laptop lukte draadloos niet.
Als ik nu de kabel rechtstreeks insteek in m'n laptop, geraak ik wel online.
Er is dus een probleem tussen de draadloze router en onze laptops.
Vraag is natuurlijk: wat? Iemand enig idee?
En ook iemand enige idee hoe ik de router juist instel zodat we 1x moeten inloggen en dan met meerdere laptops online kunnen?
merci!