Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

kil911ler

Legacy Member
Hier beginnen we de 24e pas... geen idee ofek al maandag les heb. Ben nog aan het brielen met de lessenrooster voor mijn GIT-traject... ugh -_-

AmandaH

Legacy Member
Net terug van de eerste vakantie, en morgen nog eens op vakantie vertrekken. Vrijdag sleutel halen van m'n nieuw kot en het dan klaarmaken volgend weekend en ook mijn ISP dan eens invullen :p

Orchidee

Legacy Member
josilirios zei:
Het was maar om te lachen met de houding van de thread hier hoor... :p

Bèh, kdacht nu echt dat ze jullie erdoor lieten in de herexamens, kwas al aan 't kijken om te veranderen van hogeschool en al :s


Trouwens nog steeds aan het wachten op een mail om me te herinschrijven. Gelukkig dat ik al weet dat mn traject goedgekeurd zal worden.

Xeo Pablo

Legacy Member
Ik ga binnenkort aan mijn eerste jaar beginnen in gent, en ik zou op oasis een attest moeten afdrukken voor mijn campustreinkaart. Is dat normaal dat ik daar nog geen username/paswoord van gekregen heb?

edraket

Legacy Member
Da krijgtge normaal bij uw inschrijving. Ge zult wel zelf nog paswoord moeten instellen. Lees uw documenten nog eens na die ge gekregen hebt.

Xeo Pablo

Legacy Member
edraket zei:
Da krijgtge normaal bij uw inschrijving. Ge zult wel zelf nog paswoord moeten instellen. Lees uw documenten nog eens na die ge gekregen hebt.

Merci, zat er inderdaad tussen. I'm an idiot.

waffel

Legacy Member
Alé, men sollicitatiebrief en CV af voor mijn stageplaats. Kvraag mij eigenlijk soms af of die mannen dat serieus nemen, al dat verbloemen uiteindelijk... Die stage is verplicht, alsof ik ineens ga zeggen dat ik niet voor x wil werken, maar liever voor y etc. Neen, alles is geweldig!!!xoxoxoxox

Waelvis

Legacy Member
Ik heb even steun, raad, een duwtje in de rug,... nodig.

(eerst en vooral al mn verontschuldigingen voor eventuele schrijffouten aangezien ik dit typ via mn gsm)

Nu, mn probleem:


Ik heb me vorig jaar rond deze tijd ingeschreven voor een examen op het werk voor promotie. (met serieuze opslag)
Dat examen bestaat uit 2 delen. Deel A zijn psychotechnische proeven. Da zijn testen op een PC om logisch denken, taal- en rekenvaardigheid, inzicht en dergelijke te testen.
Deel B is een gesprek met enkele bazen, een psycholoog en iemand van HR. In dat gesprek leggen ze een beroepsspecifieke situatie voor (= reglementering) dat de kandidaat volledig moet uitwerken (een ongeval, storing,...). Ook worden er enkele vragen gesteld uit een bundel met de geschiedenis, indeling,... Van het bedrijf.

Op deel A was ik geslaagd.

Dat gesprek heb ik nu volgende week dinsdag 25/09 en mijn probleem is dat ik me nog totaal niet heb kunnen voorbereiden. Ik heb een gezin met 2 jonge kindjes, en kheb in de zomermaanden onmenselijk veel moeten werken (reeksen van 7-8-9 opeenvolgende werkdagen met slechts 2 rustdagen).
Bijgevolg bleef het werk thuis zich maar opstapelen.
Ik heb in de zomermaanden met moeite tijd gehad om met de kindjes te kunnen spelen, laat staan dat ik nog tijd (en fut) had om me nog in de boeken te storten.

Door dat vele werken (en in ploegen), loop ik nu ook al een tijd enorm moe. En met de stress van het steeds dichterbij komen van da examen ben ik de laatste tijd echt niet meer te genieten. Ik loop enorm kortaf en lichtgeraakt.

Dan komt er nog bij dat we het komende weekend met de volledige familie van mn vriendin een weekend aan de zee zitten. Een reis dat elk jaar doorgaat, en elk jaar hetzelfde weekend. Da examen weet ik sinds een maand of 2 dat het net erna valt, en da verleggen is geen optie.

Nu weet ik eigenlijk 100% zeker da ik onmogelijk kan slagen op da examen. Alles samen komt het op een 5500 pagina's die ik zou moeten kennen. Ok, het is in principe allemaal parate kennis, maar op da examen is het tot in het kleinste detail en zijn het enkel de uitzonderingen en speciale gevallen die ze gaan vragen.

Da examen komt elk jaar uit, ge moogt u elk jaar inschrijven, en da deel A is 2 jaar geldig.

Ik loop nu enorm te twijfelen om af te bellen. Er zou een immense druk van mn schouders vallen, want ik sta op het punt om volledig door te draaien van de stress.

Ik zit nu de komende week thuis (wel met de 2 kindjes) en ik heb wel wat tijd om nog te studeren, maar nooit genoeg om die 5500 pagina's zelfs nog maar diagonaal te lezen.
Ik denk er dus langs ne kant aan om toch te gaan. Dan zie ik al hoe het in elkaar zit, en ge weet maar nooit da ze toevallig iets vragen waar ik genoeg van af weet. Maar die kans is enorm klein en ik heb schrik da ik me er enorm belachelijk ga maken.


Int kort: wat moet ik nu doen. Afbellen en op mn gemak zijn, of gaan en 0,0000000001% kans maken om te slagen.

MrKend54l

Legacy Member
Gewoon gaan. Er is niemand die nog nooit op zijm bek gegaan is op een examen.
Straks stap je er binnen en vragen ze enkel dingen die je weet en stap je buiten met een promotie.
Anders probeer je het volgend jaar gewoon opnieuw.

Yones

Legacy Member
alé vooruit moet vandaag starten maar heb nog geen mail gekregen met mijn klasgroep, da begint hier al goed :doh:

Fliblit

Legacy Member
Waelvis zei:
Ik heb even steun, raad, een duwtje in de rug,... nodig.

(eerst en vooral al mn verontschuldigingen voor eventuele schrijffouten aangezien ik dit typ via mn gsm)

Nu, mn probleem:


Ik heb me vorig jaar rond deze tijd ingeschreven voor een examen op het werk voor promotie. (met serieuze opslag)
Dat examen bestaat uit 2 delen. Deel A zijn psychotechnische proeven. Da zijn testen op een PC om logisch denken, taal- en rekenvaardigheid, inzicht en dergelijke te testen.
Deel B is een gesprek met enkele bazen, een psycholoog en iemand van HR. In dat gesprek leggen ze een beroepsspecifieke situatie voor (= reglementering) dat de kandidaat volledig moet uitwerken (een ongeval, storing,...). Ook worden er enkele vragen gesteld uit een bundel met de geschiedenis, indeling,... Van het bedrijf.

Op deel A was ik geslaagd.

Dat gesprek heb ik nu volgende week dinsdag 25/09 en mijn probleem is dat ik me nog totaal niet heb kunnen voorbereiden. Ik heb een gezin met 2 jonge kindjes, en kheb in de zomermaanden onmenselijk veel moeten werken (reeksen van 7-8-9 opeenvolgende werkdagen met slechts 2 rustdagen).
Bijgevolg bleef het werk thuis zich maar opstapelen.
Ik heb in de zomermaanden met moeite tijd gehad om met de kindjes te kunnen spelen, laat staan dat ik nog tijd (en fut) had om me nog in de boeken te storten.

Door dat vele werken (en in ploegen), loop ik nu ook al een tijd enorm moe. En met de stress van het steeds dichterbij komen van da examen ben ik de laatste tijd echt niet meer te genieten. Ik loop enorm kortaf en lichtgeraakt.

Dan komt er nog bij dat we het komende weekend met de volledige familie van mn vriendin een weekend aan de zee zitten. Een reis dat elk jaar doorgaat, en elk jaar hetzelfde weekend. Da examen weet ik sinds een maand of 2 dat het net erna valt, en da verleggen is geen optie.

Nu weet ik eigenlijk 100% zeker da ik onmogelijk kan slagen op da examen. Alles samen komt het op een 5500 pagina's die ik zou moeten kennen. Ok, het is in principe allemaal parate kennis, maar op da examen is het tot in het kleinste detail en zijn het enkel de uitzonderingen en speciale gevallen die ze gaan vragen.

Da examen komt elk jaar uit, ge moogt u elk jaar inschrijven, en da deel A is 2 jaar geldig.

Ik loop nu enorm te twijfelen om af te bellen. Er zou een immense druk van mn schouders vallen, want ik sta op het punt om volledig door te draaien van de stress.

Ik zit nu de komende week thuis (wel met de 2 kindjes) en ik heb wel wat tijd om nog te studeren, maar nooit genoeg om die 5500 pagina's zelfs nog maar diagonaal te lezen.
Ik denk er dus langs ne kant aan om toch te gaan. Dan zie ik al hoe het in elkaar zit, en ge weet maar nooit da ze toevallig iets vragen waar ik genoeg van af weet. Maar die kans is enorm klein en ik heb schrik da ik me er enorm belachelijk ga maken.


Int kort: wat moet ik nu doen. Afbellen en op mn gemak zijn, of gaan en 0,0000000001% kans maken om te slagen.

Ga gewoon, je hebt niets te verliezen (behalve je gezicht misschien). Zo goed als iedereen is al eens zwaar afgegaan op een mondeling examen, dat is niet zo speciaal. Het is ook eens een ervaring he :p

Hayrus

Legacy Member
Vraagje aan masterstudenten (UGent). Ik ga zelf naar eerste master en zit met wat vragen over vakken/curriculum.
Is het de bedoeling zelf te kiezen welk vak je wanneer doet over de 2 jaar? En dien je nu op Oasis dus enkel de vakken te kiezen die je dit jaar doet of al uw volledige mastercurriculum? En ten slotte, moet je zoals altijd 60 SP per jaar kiezen of mag ik er dit jaar al meer doen en volgend jaar minder?

Noot: ik moet geen vakken meenemen e.d.

Ironpole

Legacy Member
Hayrus zei:
Vraagje aan masterstudenten (UGent). Ik ga zelf naar eerste master en zit met wat vragen over vakken/curriculum.
Is het de bedoeling zelf te kiezen welk vak je wanneer doet over de 2 jaar? En dien je nu op Oasis dus enkel de vakken te kiezen die je dit jaar doet of al uw volledige mastercurriculum? En ten slotte, moet je zoals altijd 60 SP per jaar kiezen of mag ik er dit jaar al meer doen en volgend jaar minder?

Noot: ik moet geen vakken meenemen e.d.

Je moet slechts voor het komende academiejaar op Oasis ingeven. Maar het is wel een goed idee om al voor de twee jaar te plannen en de lessenroosters al eens samen te leggen.

Je mag een onevenwicht hebben in studiepunten maar er staat wel een limiet op. Geen idee hoeveel (wie weet dit?), maar vanaf een bepaalde hoeveelheid SP per jaar moet je meer inschrijvingsgeld betalen.

Ik ga ook 57SP/63SP doen in mijn master. Je gaat dan waarschijnlijk een mailtje krijgen met de melding dat je voor dit jaar slechts 57SP gekozen hebt maar dat kan je dan negeren.

Cadiuro

Legacy Member
14stp vrijstelling in de volgende twee jaar. Aw yeah.

Dit jaar wordt 52stp, ik heb blijkbaar nog 110 over.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan