Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
josilirios zei:Het was maar om te lachen met de houding van de thread hier hoor...![]()

shadowstep0705 zei:Aan welk metrostation kan ik het best afstappen voor VUB?
Utred zei:Is dat niet dezelfde login als voor minerva?
edraket zei:Da krijgtge normaal bij uw inschrijving. Ge zult wel zelf nog paswoord moeten instellen. Lees uw documenten nog eens na die ge gekregen hebt.
Waelvis zei:Ik heb even steun, raad, een duwtje in de rug,... nodig.
(eerst en vooral al mn verontschuldigingen voor eventuele schrijffouten aangezien ik dit typ via mn gsm)
Nu, mn probleem:
Ik heb me vorig jaar rond deze tijd ingeschreven voor een examen op het werk voor promotie. (met serieuze opslag)
Dat examen bestaat uit 2 delen. Deel A zijn psychotechnische proeven. Da zijn testen op een PC om logisch denken, taal- en rekenvaardigheid, inzicht en dergelijke te testen.
Deel B is een gesprek met enkele bazen, een psycholoog en iemand van HR. In dat gesprek leggen ze een beroepsspecifieke situatie voor (= reglementering) dat de kandidaat volledig moet uitwerken (een ongeval, storing,...). Ook worden er enkele vragen gesteld uit een bundel met de geschiedenis, indeling,... Van het bedrijf.
Op deel A was ik geslaagd.
Dat gesprek heb ik nu volgende week dinsdag 25/09 en mijn probleem is dat ik me nog totaal niet heb kunnen voorbereiden. Ik heb een gezin met 2 jonge kindjes, en kheb in de zomermaanden onmenselijk veel moeten werken (reeksen van 7-8-9 opeenvolgende werkdagen met slechts 2 rustdagen).
Bijgevolg bleef het werk thuis zich maar opstapelen.
Ik heb in de zomermaanden met moeite tijd gehad om met de kindjes te kunnen spelen, laat staan dat ik nog tijd (en fut) had om me nog in de boeken te storten.
Door dat vele werken (en in ploegen), loop ik nu ook al een tijd enorm moe. En met de stress van het steeds dichterbij komen van da examen ben ik de laatste tijd echt niet meer te genieten. Ik loop enorm kortaf en lichtgeraakt.
Dan komt er nog bij dat we het komende weekend met de volledige familie van mn vriendin een weekend aan de zee zitten. Een reis dat elk jaar doorgaat, en elk jaar hetzelfde weekend. Da examen weet ik sinds een maand of 2 dat het net erna valt, en da verleggen is geen optie.
Nu weet ik eigenlijk 100% zeker da ik onmogelijk kan slagen op da examen. Alles samen komt het op een 5500 pagina's die ik zou moeten kennen. Ok, het is in principe allemaal parate kennis, maar op da examen is het tot in het kleinste detail en zijn het enkel de uitzonderingen en speciale gevallen die ze gaan vragen.
Da examen komt elk jaar uit, ge moogt u elk jaar inschrijven, en da deel A is 2 jaar geldig.
Ik loop nu enorm te twijfelen om af te bellen. Er zou een immense druk van mn schouders vallen, want ik sta op het punt om volledig door te draaien van de stress.
Ik zit nu de komende week thuis (wel met de 2 kindjes) en ik heb wel wat tijd om nog te studeren, maar nooit genoeg om die 5500 pagina's zelfs nog maar diagonaal te lezen.
Ik denk er dus langs ne kant aan om toch te gaan. Dan zie ik al hoe het in elkaar zit, en ge weet maar nooit da ze toevallig iets vragen waar ik genoeg van af weet. Maar die kans is enorm klein en ik heb schrik da ik me er enorm belachelijk ga maken.
Int kort: wat moet ik nu doen. Afbellen en op mn gemak zijn, of gaan en 0,0000000001% kans maken om te slagen.

Hayrus zei:Vraagje aan masterstudenten (UGent). Ik ga zelf naar eerste master en zit met wat vragen over vakken/curriculum.
Is het de bedoeling zelf te kiezen welk vak je wanneer doet over de 2 jaar? En dien je nu op Oasis dus enkel de vakken te kiezen die je dit jaar doet of al uw volledige mastercurriculum? En ten slotte, moet je zoals altijd 60 SP per jaar kiezen of mag ik er dit jaar al meer doen en volgend jaar minder?
Noot: ik moet geen vakken meenemen e.d.