Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

Matt.

Legacy Member
Exorikos zei:
Dat doet mij denken aan PCA, maar het zal wel met een andere techniek gebeuren?

Bwa ja, PCA is breed inzetbaar he, dus het is mogelijk dat ik dat hier of daar wel nodig zal hebben.

Probleem is dat de technologie zeer nieuw is en de technieken voor analyse maar maatjesmond beschikbaar worden. Voor een bepaald vak een erg simpele analyse moeten doen, de technologie om de data te bekomen is er al een tijdje (5-10 jaar), maar tot twee jaar terug waren er amper statistische technieken om die data te analyseren, en met de technieken die er zijn, moet je ook opletten omdat ze vaak tekortkomingen hebben (zeer grote dimensionaliteit van de data waardoor je vaak vals positieven krijgt om een simpel voorbeeld te geven). Is echt een veld in volle ontwikkeling dus, veel data maar relatief weinig tools/technieken beschikbaar voorlopig. :) Wel superinteressant!

Iemand

Legacy Member
Matt. zei:
Overzichtje. Erg uitgebreid veld dus.

Mijn thesis zal bv gaan over analyse van stalen van verschillende groepen kankerpatiënten (borst, colon, prostaat, you name it) mbv machine learning/statistiek om zo bepaalde karakteristieken van die stalen (=enkele terabytes aan data, in een labo zult ge mij niet vinden, wel achter een PC) proberen te ontdekken die dan gebruikt kunnen worden om bepaalde types kanker te diagnostiseren/voorspellen, te voorspellen welke medicijnen zullen werken voor de kanker van de patiënt (dit is nu vaak trial and error), ...



Bwa ja, iets ingewikkelder dan dat. :p Merci!



Jup, iets graag doen doet veel voor uw punten precies. :) Merci. Gij ook proficiat met uw ir.-titel! ;)

Grats Matt! Klinkt zeer interessant overigens :)

josilirios

Legacy Member
Moest de post opendoen op het werk en zat een pakske kamagra bij :rofl:
Wie laat dat nu leveren op t werk

Kerelke

Legacy Member
josilirios zei:
Moest de post opendoen op het werk en zat een pakske kamagra bij :rofl:
Wie laat dat nu leveren op t werk

Schrik van moeder de vrouw:lol:

Doet gij dan pakjes open op naam van anderen? Of was dat pakje kamagra duidelijk zichtbaar (niet in een bruine verpakking?)
:lol::lol:

josilirios

Legacy Member
Kerelke zei:
Schrik van moeder de vrouw:lol:

Doet gij dan pakjes open op naam van anderen? Of was dat pakje kamagra duidelijk zichtbaar (niet in een bruine verpakking?)
:lol::lol:

Wij krijgen een ganse doos binnen met brieven, mijn functie is die brieven te openen, papieren eruit te halen en te ontplooien ( normaal zouden het immers gewoon facturen, aanmaningen,... van leveranciers zijn). Daarna worden deze gesorteerd en verdeeld binnen het gebouw onder de verschillende diensten veronderstel ik. Moet echt wel awkward zijn als u chef dat pakske geopend brengt :rofl:

Cadiuro

Legacy Member
Ik haat cursisten.

Windsurfers die bang zijn van een beetje regen (en twas dan nog ni echt aant regenen, eerder aant druppelen) en windsurfers die komen vragen of ze hun zeil van hun plank mogen halen en met de roeispaan het meer op gaan terwijl het keihard aant waaien is. dafuq :s:s:s

freakykiller

Legacy Member
Sinds wanneer is Industriële wetenschappen nu plots Toegepaste Ingenieurswetenschappen :unsure:

stinky

Legacy Member
Rivfader zei:
Over vier dagen eens aan de vier herexamens beginnen.

Zo ga ik het ook doen, maar dan 5 wss. Dan heb ik nog rustig de tijd om nog wat vakantie te houden.

asmo

Legacy Member
freakykiller zei:
Sinds wanneer is Industriële wetenschappen nu plots Toegepaste Ingenieurswetenschappen :unsure:
Welcome to 2012 :p

Toegepaste bio-ingenieurswetenschappen bestaat nu ook al als overkoepelende faculteit.

freakykiller

Legacy Member
asmo zei:
Welcome to 2012 :p

Toegepaste bio-ingenieurswetenschappen bestaat nu ook al als overkoepelende faculteit.

Heb ik ook gezien, maar dat is niet een richting die er voor al bestond of wel ?

stinky zei:
Zo ga ik het ook doen, maar dan 5 wss. Dan heb ik nog rustig de tijd om nog wat vakantie te houden.
:unsure:, welke vakken dan wel ?

phixiuZ

Legacy Member
Rivfader zei:
Over vier dagen eens aan de vier herexamens beginnen.

dat lijkt mij wel héél vroeg, tenzij je die 4 examens eerste zit pro forma gedaan hebt of op allevier zwaar gebuisd was, ik heb er altijd al minstens 4 gehad (6 stp vakken!) en steeds pas begin augustus begonnen, maar waren nooit zware buizen (meestal 8'en of 9'en)

hier daarentegen voor de eerste keer sinds 4 jaar eindelijk eens een lichtere tweede zit met slechts 2 herexamens, een ongelukkige 9/20 en een examen dat ik eerste zit praktisch niet kon doen wegens overlap, me gusta :applause:

stinky

Legacy Member
freakykiller zei:
Heb ik ook gezien, maar dat is niet een richting die er voor al bestond of wel ?


:unsure:, welke vakken dan wel ?

Pakt dat ik met dat te bepalen mij de eerste week ga bezighouden :).

Nee, ik begin zo vroeg omdat ik ondertussen ook nog even vakantiewerk moet doen, mijn nieuw kot inrichten, klasbijeenkomst organiseren,...

AmandaH

Legacy Member
freakykiller zei:
Heb ik ook gezien, maar dat is niet een richting die er voor al bestond of wel ?
Ze noemen de industrieel ingenieur richtingen gewoon "toegepaste ingenieurswetenschappen" aan HOGent ofzo denk ik, want de diplomas zijn nog altijd gewoon "master in de indutriële wetenschappen"

Exorikos

Legacy Member
De keuzevakken voor volgend jaar worden weer een puzzel. Ik zit al met een overlap van twee vakken die ik eigenlijk moet volgen om mijn programma volledig te maken. :(

coldplayke

Legacy Member
De mensen van mijn vakantiewerk doen moeilijk deel IV:

Nu krijg ik net alweer telefoon (is het nu echt nodig om mij in mijn vakantie om het kwartier te bellen???????), er is een vuile plek in de vergaderzaal achter de stoelen. Dan vraagt ze mij of ik dat heb gezien, ja ik heb dat gezien, maar ik ga niet op tapijt met nat beginnen werken want dan kan die vlek groter worden. En ik ben niet degene die zo stom is om op tapijt koffie te morsen.
En dan vroeg ze me wanneer ik begon met werken, ik zei 5 uur. En dan zei ze van: ah...ok...
Die dacht nu toch echt niet dat ik nu ging gaan, zodat zij niet nog een dag op een koffievlek moesten kijken??????????
Djeezes, als ze me nu nog eens bellen :angry:

Cadiuro

Legacy Member
Stress voor de herexamens begint al te reizen, en ik ga pas tijd hebben om te leren ten vroegste binnen een week :s

Misericordiam

Legacy Member
Ik kijk zo hard uit naar mijn masterjaar.

We gaan ook es voor de goeie punten gaan. Moet lukken (als ik tenminste niet m'n luie zelf blijf)

Exorikos

Legacy Member
Ik heb net een heenvlucht geboekt van 180€ plus service fee (nog eens 50€) op kosten van ons departement. :$ Het was de goedkoopste optie omdat die van het reisbureau er zo lang over deed om te antwoorden. Vrij belachelijk dat we niet zelf mogen boeken. Die service fee is echt overdreven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan