Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

Proim

Legacy Member
Pff, al eens aan het zien naar de vakken voor volgend jaar welke ik ga nemen. Aangezien ik minor verbreding doe moet ik van 1 andere richting een pakket van minstens 20 stp hebben, ik heb er nu 5 door meetkunde I voor wiskunde en 4 voor economie door inleiding economie. Ik kan er wel geraken voor wiskunde maar het probleem is dat algebra I in het eerste semester is en algebraïsche structuren in tweede, terwijl je ze best in de andere volgorde doet... Misschien toch eens uitkijken naar wat economie vakken al lijken de wiskunde vakken mij natuurlijk wel relevanter.

MAXXUR

Legacy Member
En dan nu Burgerlijk Ingenieur: Computerwetenschappen met grootste onderscheiding :p

Joeshoe

Legacy Member
Subai zei:
En ik maar denken dat mijn voorbereiding op de masterproef wel vlot zou gaan. Niet dus! :(
Mocht iemand dat nog hebben staan en hij/zij wil dat delen.. Een voorbeeld werkt altijd iets handiger!

Op websites van onderzoeksgroepen vind je vaak masterproeven die daar zijn uitgevoerd.

glashelder

Legacy Member
Ik hoor hier van iemand die gebuisd is voor een vak en die zijn examen niet mag gaan inkijken? :s Mag dat?

Kandul

Legacy Member
Neen.

[url=http://www.ugent.be/nl/onderwijs/administratie/regelgeving/oer20122013.pdf]onderwijs- en examenreglement[/url] zei:
artikel 61 - feedback en inzage van examenkopij
§1. Na de eerstesemesterexamenperiode, de tweedesemesterexamenperiode en na de tweedekansexamenperiode vindt er feedback plaats, zoals bepaald in artikel 2. De verantwoordelijk lesgever of de door de verantwoordelijk lesgever aangewezen persoon staat hiervoor ter beschikking van de studenten. De student heeft binnen de feedbackperiode (cf. artikel 2) na elke examenperiode recht op feedback en inzage van de examenkopij en werkstukken ingediend in het kader van niet-periodegebonden evaluatie. Er wordt geen feedback of inzage verleend aan derden.
Indien een student omwille van wettige redenen afwezig was op het geplande feedbackmoment, is het mogelijk om na akkoord tussen de lesgever en de student feedback en inzage van de examenkopij op een ander tijdstip te organiseren.

In artikel 2 staan de belangrijke data van het academiejaar 2012-2013, het reglement van 2011-2012 is al weg. De feedbackperiode loopt volgend jaar af op 06/07/2013, de eerstvolgende kans is dan van ma 19/08/2013 t/m za 14/09/2013 en daarna van ma 16/09/2013 t/m za 21/09/2013. Voor dit jaar zullen er wel gelijkaardige data gelden, best even de studentenadministratie contacteren.

Plutus

Legacy Member
Vorig jaar had ik voor een vak een 7 en daarvoor was ook geen nabespreking voorzien, prof zag er het nut niet van in. Kun je weinig aan doen denk ik :p. Nuja voor mij was het simpel, ik moest maar meer studeren.

coldplayke

Legacy Member
De mensen van mijn vakantiewerk doen moeilijk deel III:

Ik was dit weekend bij mijn lief en ik zag vanochtend dat ik een voicemail had van mijn werk. Ik was zogezegd vrijdag niet gaan poetsen, omdat niemand mij had gezien. 'Wij hebben iedereen gebeld, en niemand heeft u gezien'. Dan hebt ge iedereen gebeld behalve de vrouw die voor mij heeft opengedaan, de man die heeft overgewerkt en de man die mij vroeg hoe het werk meeviel??? STOMME MENSEN ZONDER DIPLOMA ZOEKT EENS ECHT WERK

Ik had daar alles gepoetst, behalve de mat van 2m² in de keuken was ik vergeten te stofzuigen. Daarom was ik zogezegd niet gaan poetsen. De kaboutertjes hebben natuurlijk alle afwas gedaan en al het papier buiten gezet.

Iemand

Legacy Member
coldplayke zei:
De mensen van mijn vakantiewerk doen moeilijk deel III:

Ik was dit weekend bij mijn lief en ik zag vanochtend dat ik een voicemail had van mijn werk. Ik was zogezegd vrijdag niet gaan poetsen, omdat niemand mij had gezien. 'Wij hebben iedereen gebeld, en niemand heeft u gezien'. Dan hebt ge iedereen gebeld behalve de vrouw die voor mij heeft opengedaan, de man die heeft overgewerkt en de man die mij vroeg hoe het werk meeviel??? STOMME MENSEN ZONDER DIPLOMA ZOEKT EENS ECHT WERK

Ik had daar alles gepoetst, behalve de mat van 2m² in de keuken was ik vergeten te stofzuigen. Daarom was ik zogezegd niet gaan poetsen. De kaboutertjes hebben natuurlijk alle afwas gedaan en al het papier buiten gezet.

Ik ben blij dat ik niet meer poets. 2 maal gepoetst als vakantiejob. 1 maal in een bedrijf, tweede maal op een speelplein.

In dat bedrijf wat gekreft gehad omdat ik foute instructies had ontvangen, op dat speelplein voldoende evaluatie gehad omdat het speelplein er vuil bij lag. No shit, ik stond om 7 uur de toiletten al proper te maken van die vurte kinders die pissen en schijten waar ze goesting hebben.

Half uur staan schrobben, alles blinkt, om half 8 komen die gasten toe en een half uur later ligt den boel weer bescheten (letterlijk en figuurlijk). Moet weten dat er buiten een grote zandbak was en dat elke middag tijdens mijnen dweil van de grote zaal/klassen/... ze me hun vuile zandpoten heel den boel naar de kloten hielpen. Wachten tot het droog was stond niet in die moni's hun woordenboek.

Exorikos

Legacy Member
Net D'haeseleer gemaild om te vragen of ik eventueel ga mogen wisselen naar een latere datum als mijn herexamen in augustus valt. Het is voor mijn thesis. Ik hoop dat hij wat begrip toont en me niet vroeger laat terugkomen van CERN. :(

MichaelS

Legacy Member
Manu zei:
Vorig jaar had ik voor een vak een 7 en daarvoor was ook geen nabespreking voorzien, prof zag er het nut niet van in. Kun je weinig aan doen denk ik :p. Nuja voor mij was het simpel, ik moest maar meer studeren.

Vandaag een examen gaan inkijken en volgens de docent had ik veel te weinig uitleg neergepend + mijn geschrift is blijkbaar amper leesbaar. In 2e zit krijg'k nu 30% meer tijd en mondelinge toelichting.

Ook goed op tijd dat ze dat in de master toezeggen. :doh:

coldplayke

Legacy Member
Iemand zei:
Ik ben blij dat ik niet meer poets. 2 maal gepoetst als vakantiejob. 1 maal in een bedrijf, tweede maal op een speelplein.

In dat bedrijf wat gekreft gehad omdat ik foute instructies had ontvangen, op dat speelplein voldoende evaluatie gehad omdat het speelplein er vuil bij lag. No shit, ik stond om 7 uur de toiletten al proper te maken van die vurte kinders die pissen en schijten waar ze goesting hebben.

Half uur staan schrobben, alles blinkt, om half 8 komen die gasten toe en een half uur later ligt den boel weer bescheten (letterlijk en figuurlijk). Moet weten dat er buiten een grote zandbak was en dat elke middag tijdens mijnen dweil van de grote zaal/klassen/... ze me hun vuile zandpoten heel den boel naar de kloten hielpen. Wachten tot het droog was stond niet in die moni's hun woordenboek.


Ja, die hebben dus echt geen respect voor wat ge doet. En ik heb mijn contract nog eens gelezen, ik verdien blijkbaar 10952 euro per uur. Ik zit gebakken!

Iemand

Legacy Member
coldplayke zei:
Ja, die hebben dus echt geen respect voor wat ge doet. En ik heb mijn contract nog eens gelezen, ik verdien blijkbaar 10952 euro per uur. Ik zit gebakken!

Toch per ongeluk niet uw bruto-jaarloon dat nog geïndexeerd moet worden? :)

Exorikos

Legacy Member
Exorikos zei:
Net D'haeseleer gemaild om te vragen of ik eventueel ga mogen wisselen naar een latere datum als mijn herexamen in augustus valt. Het is voor mijn thesis. Ik hoop dat hij wat begrip toont en me niet vroeger laat terugkomen van CERN. :(

Een antwoord dat begint met "waarde heer ..." is nooit goed. :p Alleszins maakt hij geen uitzonderingen meer omdat hij dat wel gedaan heeft en toen dacht iedereen dat ze er recht op hadden. Ik moet het maar met de faculteit regelen zei hij.

glashelder

Legacy Member
Kandul zei:
Neen.



In artikel 2 staan de belangrijke data van het academiejaar 2012-2013, het reglement van 2011-2012 is al weg. De feedbackperiode loopt volgend jaar af op 06/07/2013, de eerstvolgende kans is dan van ma 19/08/2013 t/m za 14/09/2013 en daarna van ma 16/09/2013 t/m za 21/09/2013. Voor dit jaar zullen er wel gelijkaardige data gelden, best even de studentenadministratie contacteren.

Thanks! Maar 'k hoor nu van iemand anders dat die prof blijkbaar in Peru zit :lol:

josilirios

Legacy Member
coldplayke zei:
De mensen van mijn vakantiewerk doen moeilijk deel III:

:rofl: nog altijd die job die je graag deed?


Begin mijn vakantiejob zelf tof te vinden :unsure:
Toffe medestudenten en de 3 'bazen' van de afdeling die op vakantie zijn zorgen wel voor een toffe sfeer :woohoo:

edit; mijn dag is helemaal goed
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan